Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A brand marketing technique
Brand benefit acceptance
Brand extension
Brand management supervision
Brand manager
Brand market penetration studies
Brand market planning and operation
Brand marketing
Brand marketing manager
Brand marketing skills
Brand marketing technique
Brand marketing techniques
Brand stretching
Commodity market
Distributor's brand
Formula manager
Marketing development manager
Marketing policy for the brand
Middleman's brand
Private brand
Private label
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management

Vertaling van "Brand marketing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
a brand marketing technique | brand marketing technique | brand marketing skills | brand marketing techniques

marketingtechnieken voor merkidentiteit | technieken voor brand marketing


brand marketing manager | formula manager | brand manager | marketing development manager

brandmanager


brand market penetration studies | brand market planning and operation | brand marketing

marketing van het merk


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

toezicht houden op merkbeheer


marketing policy for the brand

afzetpolitiek voor het merk


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

eigen merk | private label (eigen merk)


Distributor's brand | Middleman's brand | Private brand

Eigen merk






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On a market where individual distributors distribute the brand(s) of only one supplier, a reduction of competition between the distributors of the same brand will lead to a reduction of intra-brand competition.

Op een markt waarop individuele distributeurs slechts het merk of de merken van één leverancier kunnen distribueren, zal de geringere concurrentie tussen de distributeurs van hetzelfde merk tot gevolg hebben dat de concurrentie binnen een merk afneemt.


It should be possible for the name of the medicinal product that has been granted a Paediatric Use Marketing Authorisation to retain the existing brand name of the corresponding product authorised for adults, in order to capitalise on existing brand recognition, while benefiting from the data exclusivity associated with a new marketing authorisation.

Voor het geneesmiddel waarvoor een vergunning voor het in de handel brengen voor pediatrisch gebruik wordt verleend, moet de bestaande merknaam van het ermee overeenkomende, voor volwassenen toegelaten product kunnen worden gebruikt, zodat zowel van de bestaande naamsbekendheid als van de gegevensexclusiviteit die aan een nieuwe vergunning voor het in de handel brengen is verbonden, wordt geprofiteerd.


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and competitor; draws attention to the existence of a ‘risk threshold’ beyond which the market penetration of own ...[+++]

merkt op dat huismerkproducten kunnen zorgen voor meerwaarde, een ruimere keuze en meer fairtradeproducten voor de consument, maar dat ze ook een strategisch probleem stellen op de middellange en lange termijn, aangezien ze een horizontale dimensie aanbrengen in de concurrentie ten opzichte van industriële merken die voordien nooit een factor is geweest, en ze detailhandelaren, die zowel klant als concurrent worden, een oneerlijke en concurrentieverstorende positie kunnen geven; vestigt de aandacht op het bestaan van een „risicodrempel” waarboven de marktpenetratie van huismerken in een bepaalde categorie producten de actuele positieve ...[+++]


3. Highlights the cross-cutting nature and added value of regional quality brands which support specific agricultural products as well as handcrafts and craftsmanship, and specific production processes; emphasises the value of cooperation between regional quality brands that is based on interaction between the resources shared by several regional brands at local and regional level and on synergies between neighbouring regional brands; believes that regionally branded products may serve as good companion products and guides to other services provided rurally, such as sustainable tourism, accommodation, catering services etc.; stresses, ...[+++]

3. wijst op de overkoepelende aard en de toegevoegde waarde van regionale kwaliteitsmerken, die niet alleen specifieke landbouwproducten ondersteunen maar ook voor ambachtelijke producten en specifieke productieprocessen gelden; wijst op het nut van een samenwerkingsverband tussen de verschillende regionale kwaliteitsmerken op grond van wisselwerking tussen door meerdere territoriale merken gedeelde hulpbronnen op plaatselijke en regionaal niveau en van synergieën tussen regionale merken in aan elkaar grenzende gebieden; is van mening dat producten met een regionaal kwaliteitsmerk goed als begeleidende en gidsproducten kunnen dienen bi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Insists also that independent brands should be placed alongside retailers’ own brands on supermarket shelves so that the consumer is given as wide a choice as possible and rejects unfair in-store marketing practices which favour own brands against independent brands; calls for greater transparency and fairness in pricing practices for own and independent brands; insists that there must be rules in place to prevent parasite-style copying of independent brands by large retailers to create their own brands;

12. dringt er met klem op aan dat onafhankelijke merken naast huismerken in de schappen van supermarkten staan, zodat de consument een zo ruim mogelijk keuze heeft en verwerpt oneerlijke afzetmethoden in de winkels waardoor huismerken worden bevoordeeld ten opzichte van onafhankelijke merken; dringt aan op meer doorzichtigheid en eerlijkheid in de prijsvorming voor huismerken en onafhankelijke merken; dringt aan op regels ter voorkoming van parasietachtige namaak van onafhankelijke merken door grote detailhandelaren om hun eigen merk te scheppen;


It should be possible for the name of the medicinal product that has been granted a Paediatric Use Marketing Authorisation to retain the existing brand name of the corresponding product authorised for adults, in order to capitalise on existing brand recognition, while benefiting from the data exclusivity associated with a new marketing authorisation.

Voor het geneesmiddel waarvoor een vergunning voor het in de handel brengen voor pediatrisch gebruik wordt verleend, moet de bestaande merknaam van het ermee overeenkomende, voor volwassenen toegelaten product kunnen worden gebruikt, zodat zowel van de bestaande naamsbekendheid als van de gegevensexclusiviteit die aan een nieuwe vergunning voor het in de handel brengen is verbonden, wordt geprofiteerd.


Some Chinese companies (e.g. TCL) have developed their brands on the domestic market and are now penetrating Western markets, benefiting from access to consumers via the brands and distribution networks of European producers (e.g. Thomson).

Sommige Chinese ondernemingen - bijvoorbeeld TCL - hebben hun merken op de binnenlandse markt ontwikkeld en dringen nu tot de westerse markten door, waarbij zij via het merk en distributienet van Europese producenten (Thomson) toegang tot de consument verwerven.


In particular, this Regulation does not cover any prohibition on sales of competing makes. This is without prejudice to the ability of the manufacturer to conclude with the distributor conditions for the separate representation of different brands, taking into account economic feasibility and market conditions in order to avoid brand confusion and inadvertently helping competing brands, to ensure that the brand image is maintained among customers and to guarantee a high quality of care and expertise by salesmen.

Dit doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de fabrikant om met de distributeur afspraken te maken omtrent de separate verkoop van verschillende merken, waarbij rekening moet worden gehouden met de commerciële haalbaarheid en de marktsituatie, ten einde verwarring tussen merken en het "meeliften" van concurrerende merken tegen te gaan, de instandhouding van het merkimago bij de klant te waarborgen en garanties te bieden voor de vakbekwaamheid en deskundigheid van verkopers.


In particular, this Regulation does not cover any prohibition on sales of competing makes. This is without prejudice to the ability of the manufacturer to conclude with the distributor conditions for the separate representation of different brands, taking into account economic feasibility and market conditions in order to avoid brand confusion and inadvertently helping competing brands, to ensure that the brand image is maintained among customers and to guarantee a high quality of care and expertise by salesmen.

Dit doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de fabrikant om met de distributeur afspraken te maken omtrent de separate verkoop van verschillende merken, waarbij rekening moet worden gehouden met de commerciële haalbaarheid en de marktsituatie, ten einde verwarring tussen merken en het "meeliften" van concurrerende merken tegen te gaan, de instandhouding van het merkimago bij de klant te waarborgen en garanties te bieden voor de vakbekwaamheid en deskundigheid van verkopers.


Specifically, the following changes should be particularly welcomed: dealers can set their own prices, suppliers can now only set maximum prices or recommended prices, which cannot be used as minimum or fixed prices; dealers are free to operate their own repairs or nominate an approved repairer for their customers; cross-supplies between dealers and/or repairers are permissible; multi-branding for sales and repairs; access to technical information, diagnostic and other equipment of independent operators (repairers, breakdown services, motoring organisations etc); liberalisation of the trade in authentic spares; entitlement for component suppliers to apply their own trademarks and brands ...[+++]

Met name de volgende wijzigingen kunnen worden toegejuicht: dealers kunnen zelf de prijzen vaststellen, distributeurs mogen voortaan alleen maximumprijzen vaststellen of prijsadviezen geven, die echter niet als minimum- of vaste prijzen mogen worden gehanteerd; dealers mogen zelf reparaties verrichten of hun klanten verwijzen naar een erkend hersteller; horizontale leveringen tussen dealers en/of herstellers zijn toegestaan, verkoop en reparatie van verschillende merken, toegankelijkheid van technische informatie, diagnose- en ander ...[+++]


w