Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Annuality of the budget
Budget analyst
Budget and policy analyst
Budget officer
Budget policy
Budgetary discipline
Budgetary reform
Cost and planning analyst
Directorate 2 - Budget and Social Affairs
Fiscal affairs policy officer
Fiscal and policy analyst
Fiscal policy analyst
Fiscal policy consultant
Fiscal policy developer
From Policy Budgets to Policy Accountability
Pecunary consultant
Public budget
Tax policy adviser
Tax policy analyst
Yearly nature of the budget

Vertaling van "Budget and policy analyst " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
budget officer | cost and planning analyst | budget analyst | budget and policy analyst

assistent budgettaire controle | budgetcontroleur | budgetanalist | verantwoordelijke beheers- en budgettaire controle


fiscal and policy analyst | tax policy adviser | pecunary consultant | tax policy analyst

analist fiscaal beleid


fiscal policy analyst | fiscal policy consultant | fiscal affairs policy officer | fiscal policy developer

beleidsambtenaar fiscale zaken | beleidsmedewerker belastingen | beleidsambtenaar belastingen | beleidsmedewerker fiscale zaken


From Policy Budgets to Policy Accountability

van Beleidsbegroting tot Beleidsverantwoording | VBTB [Abbr.]


Working Party on Social Affairs, Budgets, Regional Policy

Werkgroep Sociale zaken, begroting en regionaal beleid


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

begrotingsbeleid [ begrotingshervorming | bepaling van het begrotingsbeleid | eenjarigheid van de begroting | jaarlijkse opstelling van de begroting ]


Directorate 2 - Budget and Social Affairs | Directorate 2 - Budget, Tax and Regional Policy

directoraat 2 - Begroting, Fiscaal en Regionaal Beleid
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
b.Assess the implementation of the Annex 12 of the 2012 EU Budget Support Policy that set up a Fundamental Values assessment as an essential element for budget support and in particular in this context the full integration of RBA into Sector Reform Contracts.

b.Toetsen van de tenuitvoerlegging van bijlage 12 bij het EU-beleid inzake begrotingssteun voor 2012 waarbij een toetsing van de fundamentele waarden was ingesteld als essentieel element voor begrotingssteun en in dit verband meer bepaald de volledige integratie van een op de mensenrechten gebaseerde aanpak in de overeenkomsten inzake sectorale hervormingen.


29. Points out that both future cohesion policy and the future EU long-term strategy should be drafted before the end of the Commission’s current term, bearing in mind that there will be elections to the European Parliament in 2019, and that this imposes significant specific time constraints on the co-legislators as regards the negotiation calendar, and on the new Commission and the Member States as regards the preparation and adoption of the new partnership agreements and operational programmes before the start of the next MFF; note ...[+++]

29. wijst erop dat zowel het toekomstige cohesiebeleid, als de toekomstige langetermijnstrategie van de EU voor het eind van het mandaat van de huidige Commissie moeten worden uitgestippeld, rekening houdend met het feit dat in 2019 verkiezingen voor het Europees Parlement plaatsvinden, en dat dit aanzienlijke specifieke tijdsbeperkingen meebrengt voor de medewetgevers met betrekking tot het tijdspad van de onderhandelingen, en voor de nieuwe Commissie en de lidstaten wat betreft de voorbereiding en de goedkeuring van de nieuwe partnerschapsovereenkomsten en operationele programma's voor de start van het volgende MFK; merkt tegelijkerti ...[+++]


15. Notes that in 2013 budget support remained an important aid modality for implementing the Union's development policy, with a share of 27,3 % of total commitments; welcomes the fact that the creation of the Budget Support Steering Committee and the application of the new budget support policy from 1 January 2013 appear to contribute positively to assurance on DG DEVCO's budget support transactions in 2013;

15. Merkt op dat begrotingssteun in 2013 een belangrijke vorm van steun was voor de uitvoering van het ontwikkelingsbeleid van de Unie, en 27,3 % uitmaakte van de totale vastleggingen; is ingenomen met het feit dat de oprichting van de stuurgroep begrotingssteun en de toepassing van het nieuwe beleid voor begrotingssteun sinds 1 januari 2013 een gunstige uitwerking lijken te hebben op de zekerheid van de verrichtingen voor begrotingssteun van DG DEVCO;


Any decision to provide budget support shall be based on budget support policies agreed by the Union, a clear set of eligibility criteria and a careful assessment of the risks and benefits.

Elk besluit om begrotingssteun te verstrekken, is gebaseerd op door de Unie overeengekomen begrotingssteunmaatregelen, een duidelijke reeks subsidiabiliteitscriteria en een zorgvuldige beoordeling van de risico's en voordelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Any decision to provide the general or sector budget support shall be based on budget support policies agreed by the Union, a clear set of eligibility criteria and a careful assessment of the risks and benefits.

Elk besluit om de algemene of sectorale begrotingssteun te verstrekken is gebaseerd op door de Unie overeengekomen beleidslijnen inzake begrotingssteun, een duidelijke reeks subsidiabiliteitscriteria en een zorgvuldige beoordeling van de risico's en voordelen.


Any decision to provide the general or sector budget support shall be based on budget support policies agreed by the Union, a clear set of eligibility criteria and a careful assessment of the risks and benefits.

Elk besluit om de algemene of sectorale begrotingssteun te verstrekken is gebaseerd op door de Unie overeengekomen beleidslijnen inzake begrotingssteun, een duidelijke reeks subsidiabiliteitscriteria en een zorgvuldige beoordeling van de risico's en voordelen.


Report from the Commission to the Council and the European Parliament on the Protection of the European Union’s financial interests- Fight against fraud - Annual report 2009 (COM(2010)382) provides a summary of statistics on irregularities reported by the Member States in those areas where Member States implement the budget (agricultural policy, cohesion policy and pre-accession funds, i.e. around 80% of the budget) ...[+++]

Het verslag van de Commissie aan het Europees Parlement en de Raad met als titel "Bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschappen – Fraudebestrijding – Jaarverslag 2009" (COM(2010)0382) geeft een overzicht van de statistieken voor onregelmatigheden die zijn gemeld door de lidstaten op die gebieden waar zij de begroting uitvoeren (landbouwbeleid, cohesiebeleid en pretoetredingsfondsen, ofwel ongeveer 80% van de begroting) en voor het innen van de traditionele eigen middelen van de EU. Tevens wordt een raming gegeven van de onregelmatigheden die zich hebben voorgedaan op het gebied van uitgaven die de Commissie direct beheert, ...[+++]


Report prepared by Risk Policy Analysts (RPA), Loddon, Norfolk, UK.

Verslag opgesteld door Risk Policy Analysts (RPA), Loddon, Norfolk, UK.


This important finding from the independent impact assessment by "Risk Policy Analysts Limited" (RPA), commissioned by DG Enterprise and Industry of the European Commission, on "Potential Restrictions on the Marketing and Use of Dichloromethane in Paint Strippers", should be mentioned as a significant argument for the restriction of the use of DCM.

Deze belangrijke ontdekking in de onafhankelijke effectrapportage van "Risk Policy Analysts Limited" (RPA), waartoe opdracht werd gegeven door het DG voor het bedrijfsleven van de Europese Commissie, over "Potential restrictions on the marketing and use of dichloromethane in paint strippers" moet vermeld worden als een belangrijk argument voor beperkingen van het gebruik van DCM.


2. Notes that this strategy has been put into effect in preparing the Parliament's first reading on the 2007 budget with policy priorities set out in paragraph 6 of the APS resolution, and re-stated in paragraph 5 of the abovementioned report on the mandate for the 2007 draft budget conciliation procedure with the Council; notes that these priorities were central to Parliament's budget amendments on priority programmes;

2. wijst erop dat deze strategie in praktijk is gebracht bij de voorbereiding van de eerste lezing van de begroting 2007 door het Parlement met de beleidsprioriteiten die in paragraaf 6 van de resolutie over de JBS zijn neergelegd en die wederom werden vermeld in paragraaf 5 van het reeds aangehaalde verslag over het mandaat voor de overlegprocedure over de ontwerpbegroting 2007 voor de eerste lezing van de Raad; wijst erop dat deze prioriteiten van eminent belang waren voor de begrotingsamendementen van het Parlement op de prioritaire programma's;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Budget and policy analyst' ->

Date index: 2020-12-25
w