Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
Activity-based budgeting
BFOR
Budget and analysis manager
Budget coordinator
Budget counselor
Budget focused on results
Budget management
Budget manager
Change in asthma management plan
Collaborate in budget planning processes
Manage a healt-care unit-budget
Manage a healthcare unit budget
Manage recycling program budget
Manage recycling program budgets
Manage the budgets of healthcare units
Management of budget appropriations
Oversee recycling program budget
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Programme budgeting
RBB
Rationalisation of budget choices
Responsibility for managing their budgets
Result-based budgeting
Supervise recycling program budget

Vertaling van "Budget manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


budget and analysis manager | budget counselor | budget coordinator | budget manager

accountant | budgetcontroleur | beheerscontroleur budget | budgetadviseur


collaborate in budget planning processes | manage a healt-care unit-budget | manage a healthcare unit budget | manage the budgets of healthcare units

begroting van een zorgeenheid beheren | budget van een zorgeenheid beheren


oversee recycling program budget | supervise recycling program budget | manage recycling program budget | manage recycling program budgets

programmabudget voor recyclage beheren | programmabudget voor recycling beheren






responsibility for managing their budgets

verantwoordelijkheid van het begrotingsbeheer


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

budgettaire prioriteit [ ABB | activiteitgestuurd begroten | BFOR | planning-programming-budgeting system | plannings- en begrotings systeem | PPBS | prestatiebegroting | prestatiegericht begroten | rationalisatie van de budgettaire prioriteiten | resultaatgericht begroten | resultaatgerichte begroting ]


Change in chronic obstructive pulmonary disease management plan

aanpassing in zorgplan voor chronisch obstructief longlijden


Change in asthma management plan

aanpassing in zorgplan voor astma
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 210 concerning detailed rules on the methods of implementation of the budget, including direct management, the exercise of powers delegated to executive agencies, and specific provisions for indirect management with international organisations, with bodies referred to in Articles 208 and 209, with public law bodies or bodies governed by private law with a public service mission, with bodies governed by the private law of a Member State and entrusted w ...[+++]

De Commissie is bevoegd overeenkomstig artikel 210 gedelegeerde handelingen vast te stellen betreffende nadere bepalingen inzake de wijzen van uitvoering van de begroting, met inbegrip van direct beheer, de bevoegdheidsdelegatie aan uitvoerende agentschappen, en specifieke voorschriften voor indirect beheer met internationale organisaties, met in de artikelen 208 en 209 bedoelde organen, met publiekrechtelijke organen of privaatrechtelijke organen met een openbare dienstverleningstaak, met privaatrechtelijke organen van een lidstaat, waaraan de uitvoering van een publiek-privaat partnerschap is toevertrouwd en met personen aan wie de uit ...[+++]


1. Recalls that the EDF is implemented through projects and budget support, whereas in 2010 66 % of the funds flowed into projects and 34 % were channelled via budget support; recalls that in 2010 49 % of payments from the EDF were managed under centralised management, i.e. the Commission implemented the aid activities directly, 11 % of the payments were managed under joint management, that is via international organisations such as the United Nations Organisation and the World Bank; 40 % of the payments were managed under decentral ...[+++]

1. herinnert eraan dat het EOF wordt uitgevoerd via projecten en begrotingsondersteuning, waarbij in 2010 66 % van de middelen naar projecten ging en 34 % werd besteed via begrotingsondersteuning; herinnert eraan dat in 2010 49 % van de betalingen uit het EOF werd beheerd via gecentraliseerd beheer, d.w.z. dat de Commissie de hulpactiviteiten rechtstreeks uitvoerde, 11 % van de betalingen werd beheerd via gezamenlijk beheer, d.w.z. via internationale organisaties als de Verenigde Naties en de Wereldbank, en 40 % van de betalingen werd beheerd via gedecentraliseerd beheer, d.w.z. dat de Commissie bepaalde uitvoeringstaken toevertrouwde a ...[+++]


Without prejudice to sector-specific rules for shared management, revenues, including dividends, capital gains, guarantee fees and interest on loans and on amounts on fiduciary accounts paid back to the Commission or fiduciary accounts opened for financial instruments and attributable to the support from the budget under a financial instrument, shall be entered in the budget after deduction of management costs and fees.

Onverminderd de sectorspecifieke voorschriften met betrekking tot gedeeld beheer, moeten ontvangsten, waaronder dividend, vermogenswinst, garantieprovisies en rente op leningen en op bedragen op trustrekeningen die worden terugbetaald aan de Commissie of aan trustrekeningen die zijn geopend voor financiële instrumenten en zijn toe te schrijven aan steun uit de begroting uit hoofde van een financieringsinstrument, in de begroting worden opgevoerd na aftrek van beheerskosten en provisies.


3. For the Union action financed under this Regulation, the term ‘irregularity’ in Article 1(2) of Council Regulation (EC, Euratom) No 2988/95 of 18 December 1995 on the protection of the European Communities financial interests (7) shall mean any infringement of a provision of the law of the Union or any breach of a contractual obligation resulting from an act or omission by an economic operator which has, or would have, the effect of prejudicing the general budget of the Union or budgets managed by it by an unjustified item of expenditure or budgets man ...[+++]

3. Voor de actie van de Unie, gefinancierd in het kader van deze verordening, wordt met de term „onregelmatigheid”, gebruikt in artikel 1, lid 2, van Verordening (EG, Euratom) nr. 2988/95 van de Raad van 18 december 1995 betreffende de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen (7), elke inbreuk op het Unierecht verstaan die bestaat in een handeling of een nalaten van een marktdeelnemer waardoor de algemene begroting van de Unie of een namens de Unie of de Gemeenschap door ander internationale organisaties beheerde begroting wordt benadeeld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. For the Community action financed under this Regulation, the term ‘irregularity’ in Article 1(2) of Council Regulation (EC, Euratom) No 2988/95 of 18 December 1995 on the protection of the European Communities financial interests (9) shall mean any infringement of a provision of Community law or any breach of a contractual obligation resulting from an act or omission by an economic operator which has, or would have, the effect of prejudicing the general budget of the European Union or budgets managed by it by an unjustified item of expenditure or budgets managed by other i ...[+++]

3. Voor de in dit besluit bedoelde communautaire acties wordt onder het in artikel 1, lid 2, van Verordening (EG, Euratom) nr. 2988/95 van de Raad van 18 december 1995 betreffende de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen (9) genoemde begrip „onregelmatigheid” elke inbreuk op het Gemeenschapsrecht of een niet-nakoming van een contractuele verplichting verstaan als gevolg van een handeling of nalatigheid van een rechtspersoon waardoor de algemene begroting van de Europese Unie, een door de Unie beheerde begroting of een door een andere internationale organisatie voor rekening van de Gemeenschap beheerde begr ...[+++]


The Commission does not deny its responsibility for implementing the budget, including in shared management. But we have a missing link: how to make all the results of the control and audit work readable finally for the highest level, for the Court of Auditors.

De Commissie wil zich zeker niet onttrekken aan haar verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de begroting, ook wat betreft gedeeld beheer, maar er ontbreekt een schakel in het gehele proces, en die betreft de vraag hoe we de resultaten van de controles en audits uiteindelijk inzichtelijk kunnen maken voor het hoogste niveau, de Rekenkamer.


From this it would appear that Community policies, which are so effective and which have done so much to move Europe forward, are being badly managed by the European Union and that, therefore, the best thing we can do is reduce the budget, because things are not being handled properly. In that case, what we should do is see to it that there are no European policies, but national policies: let us renationalise the common agricultural policy, let us spend in the Member States.

Je zou daar nu uit kunnen afleiden dat het communautair beleid - dat zo effectief is en zo veel betekend heeft voor de vooruitgang van Europa - slecht wordt uitgevoerd door de Europese Unie; dat het, omdat de zaken niet goed worden beheerd, maar het beste is om de begroting te verlagen; dat je dus maar beter geen Europees beleid kunt voeren, maar een nationaal beleid; dat je ook het gemeenschappelijk landbouwbeleid maar beter kunt hernationaliseren en het geld beter kunt uitgeven in de lidstaten.


‘Within the limits laid down in paragraph 1, the Commission may, when implementing the budget by indirect centralised management or by decentralised management under Articles 53a or 53c, delegate tasks of public authority and in particular budget implementation tasks to: [.]’;

„Binnen de beperkingen van lid 1 mag de Commissie, wanneer zij de begroting overeenkomstig artikel 53 bis of artikel 53 quater uitvoert volgens de methode van indirect, gecentraliseerd beheer of van gedecentraliseerd beheer, overheidstaken en met name taken tot uitvoering van de begroting delegeren aan: [...]”;


The financial management of public expenditure in any public service, whether belonging to the Community or not, needs to show a basic feature, namely transparency, in line with the following criteria: 1) a precondition for management is proper budgeting which, following the principle of budgetary specificity, does not establish global amounts and headings that then have to be interpreted in concrete terms by the managers; what is needed here is a clear definition of the objectives and programmes to be executed, with expenditure comm ...[+++]

Het financieel beheer van de openbare bestedingen binnen iedere - communautaire of andere - overheid moet in ieder geval één basiseigenschap hebben, te weten doorzichtigheid, en wel op grond van de onderstaande criteria: 1) een noodzakelijke voorwaarde voor beheer is een behoorlijke budgettering, die op grond van het beginsel van de begrotingsspecificiteit niet slechts globale bedragen en rubrieken mag noemen, die vervolgens door de managers moeten worden geïnterpreteerd tot concrete voorschriften; veeleer is hier nodig een duidelijk ...[+++]


(14) The Commission section of the budget should present appropriations and resources by purpose, i.e. activity-based budgeting, with a view to enhancing transparency in the management of the budget with reference to the objectives of sound financial management and in particular efficiency and effectiveness.

(14) De afdeling van de begroting betreffende de Commissie moet een indeling naar bestemming ("activity based budgeting") van de kredieten en middelen mogelijk maken met het oog op een betere doorzichtigheid van het begrotingsbeheer ten aanzien van de doelstellingen goed financieel beheer en met name efficiëntie en doeltreffendheid.


w