Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analog differential analyzer
Analogue differential analyser
Analyse business plan
Analyse business plan feasibility
Analyse business plans
Analyse context of a business
Analyse the context of an organisation
Analysis of businesses
B-to-B
B2B
B2B commerce
BIC
Business - top men
Business Innovation Centre
Business analyses
Business analysis
Business and Innovation Centre
Business services salesman
Business-to-business
Business-to-business commerce
Business-to-business e-commerce
Business-to-business electronic commerce
Business-to-business transactions
Company analysis
Differential analyser
Differential analyzer
Electronic differential analyser
Electronic differential analyzer
European business innovation centre
Evaluate business plans
Top manager - business

Vertaling van "Business analyses " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
analysis of businesses | company analysis | business analyses | business analysis

ondernemingsanalyse | bedrijfsanalyse | zakelijke analyse


analyse context of a business | analyse the context of an organisation

de ict-context van een organisatie beheren | de omgeving analyseren van de ict-structuur van een organisatie | de ict-context van een organisatie analyseren | sterke en zwakke punten van de ict-structuur van een organisatie analyseren


analyse business plan feasibility | evaluate business plans | analyse business plan | analyse business plans

bedrijfsplannen analyseren | businessplannen analyseren | ondernemingsplannen analyseren


Business services salesman

verkoper commerciële dienstverlening






analog differential analyzer | analogue differential analyser | differential analyser | differential analyzer | electronic differential analyser | electronic differential analyzer

analoge differentiaal-analysator | differentiaalanalysator | elektronische differentiaalanalysator


B2B | B2B commerce | B-to-B | Business-to-business | Business-to-business commerce | Business-to-business transactions

E-handel tussen bedrijven onderling | Elektronische handel tussen bedrijven onderling | Handel tussen bedrijven onderling


Business and Innovation Centre | Business Innovation Centre | European business innovation centre | BIC [Abbr.] | EU/BIC [Abbr.]

Bedrijfsinnovatiecentrum | Europees bedrijfsinnovatiecentrum | ondernemings-en innovatiecentrum | BIC [Abbr.] | EBIC [Abbr.] | OIC [Abbr.]


business-to-business e-commerce | business-to-business electronic commerce | B2B [Abbr.]

elektronisch zakendoen tussen bedrijven | elektronische handel tussen bedrijven | B2B [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Calls on the Commission to commission regular and adequately financed studies that analyse the importance of ownership for the success and survival of a business and highlight the specific challenges facing family businesses, and to propose to the European Parliament and the Member States a statistically workable Europe-wide definition of ‘family business’ – developed together with Eurostat –, taking into account the different circumstances in the Member States; calls on the Commission, furthermore, to use the existing "task forc ...[+++]

29. verzoekt de Commissie opdracht te geven tot het uitvoeren van periodieke en voldoende gefinancierde studies waarin het belang van eigendom voor het welslagen en het voortbestaan van een onderneming wordt geanalyseerd en wordt aangetoond met welke specifieke uitdagingen familiebedrijven te maken krijgen, en het Europees Parlement een in samenwerking met Eurostat uit te werken statistisch werkbare definitie van het begrip "familiebedrijf" voor te stellen, rekening houdende met de verschillende omstandigheden in de respectieve lidstaten; verzoekt de Commissie bovendien om gebruik te maken van de bestaande "task force small and medium-s ...[+++]


29. Calls on the Commission to commission regular and adequately financed studies that analyse the importance of ownership for the success and survival of a business and highlight the specific challenges facing family businesses, and to propose to the European Parliament and the Member States a statistically workable Europe-wide definition of ‘family business’ – developed together with Eurostat –, taking into account the different circumstances in the Member States; calls on the Commission, furthermore, to use the existing "task forc ...[+++]

29. verzoekt de Commissie opdracht te geven tot het uitvoeren van periodieke en voldoende gefinancierde studies waarin het belang van eigendom voor het welslagen en het voortbestaan van een onderneming wordt geanalyseerd en wordt aangetoond met welke specifieke uitdagingen familiebedrijven te maken krijgen, en het Europees Parlement een in samenwerking met Eurostat uit te werken statistisch werkbare definitie van het begrip "familiebedrijf" voor te stellen, rekening houdende met de verschillende omstandigheden in de respectieve lidstaten; verzoekt de Commissie bovendien om gebruik te maken van de bestaande "task force small and medium-s ...[+++]


29. Calls on the Commission to commission regular and adequately financed studies that analyse the importance of ownership for the success and survival of a business and highlight the specific challenges facing family businesses, and to propose to the European Parliament and the Member States a statistically workable Europe-wide definition of ‘family business’ – developed together with Eurostat –, taking into account the different circumstances in the Member States; calls on the Commission, furthermore, to use the existing "task forc ...[+++]

29. verzoekt de Commissie opdracht te geven tot het uitvoeren van periodieke en voldoende gefinancierde studies waarin het belang van eigendom voor het welslagen en het voortbestaan van een onderneming wordt geanalyseerd en wordt aangetoond met welke specifieke uitdagingen familiebedrijven te maken krijgen, en het Europees Parlement een in samenwerking met Eurostat uit te werken statistisch werkbare definitie van het begrip "familiebedrijf" voor te stellen, rekening houdende met de verschillende omstandigheden in de respectieve lidstaten; verzoekt de Commissie bovendien om gebruik te maken van de bestaande "task force small and medium-s ...[+++]


40. Calls on the Commission to draw up a communication as a matter of urgency analysing the role of family businesses with a view to boosting the competitiveness and growth of the EU economy by 2020, and to produce a road map listing the measures likely to strengthen the economic environment and development of family businesses in the EU and raise awareness on the family-business-specific challenges to be addressed and to improve their competitiveness, international outlook and job creation potential;

40. verzoekt de Commissie met spoed een mededeling uit te brengen met een analyse van de rol van het familiebedrijf, met het oog op verbetering van het concurrentievermogen van de Europese economie tegen 2020, en op een uit te stippelen stappenplan met daarin de geëigende maatregelen voor versterking van de economische positie en ontwikkeling van het familiebedrijf in de EU, bewustmaking van de specifieke uitdagingen die het familiebedrijf wachten, en vergroting van hun concurrentiekracht, internationale vooruitzichten en werkgelegenheidspotentieel;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Calls on the Commission to draw up a communication as a matter or urgency analysing the role of family businesses with a view to boosting the competitiveness and growth of the EU economy by 2020, and to produce a road map listing the measures likely to strengthen the economic environment and development of family businesses in the EU and raise awareness on the family-business-specific challenges to be addressed and to improve their competitiveness, international outlook and job creation potential;

40. verzoekt de Commissie met spoed een mededeling uit te brengen met een analyse van de rol van het familiebedrijf, met het oog op verbetering van het concurrentievermogen van de Europese economie tegen 2020, en op een uit te stippelen stappenplan met daarin de geëigende maatregelen voor versterking van de economische positie en ontwikkeling van het familiebedrijf in de EU, bewustmaking van de specifieke uitdagingen die het familiebedrijf wachten, en vergroting van hun concurrentiekracht, internationale vooruitzichten en werkgelegenheidspotentieel;


SACE annexed thereto various supporting documents, including a resubmission of the business plan for 2005-2008 for the operation of the short-term insurance prepared by SACE with the help of an external advisor, KPMG, and approved by the Board on 18 May 2004 (‘the initial business plan’), a letter from an external advisor of 7 July 2004, specifying the additional services provided (‘the advisor letter’), supplementary analyses to the business plan regarding the Italian market of the commercial information, the Italian market of the re ...[+++]

Daaraan hechtte SACE verscheidene bewijsstukken, waaronder opnieuw het bedrijfsplan voor 2005-2008 voor de activiteiten op het gebied van kortlopende verzekeringen, dat SACE met de hulp van een externe adviseur, KPMG, had opgesteld en dat op 18 mei 2004 door de raad van bestuur was goedgekeurd (hierna het „oorspronkelijke bedrijfsplan” genoemd), een brief van een externe adviseur van 7 juli 2004, met daarin de geleverde extra diensten (hierna „de brief van de adviseur” genoemd), aanvullende analyses bij het bedrijfsplan van maart 2004 bpaetreffende de Italiaanse markt van de handelsinformatie, de Italiaanse markt voor schuldvorderingen e ...[+++]


Urges the Member States to adopt a single network of export helpdesks at a local and regional level, run in cooperation with businesses, chambers of commerce, universities and other interested stakeholders, so that SMEs can have an easily identifiable single contact person and receive, in their own language and for immediate use, personalised advice and economic analyses of overseas markets, information regarding assistance, export opportunities, existing barriers to trade (both tariffs and non-tariffs), investment protection and disp ...[+++]

dringt er bij de lidstaten op aan om een enkelvoudig netwerk van exporthelpdesks op lokaal en regionaal niveau in te stellen, die opereren in samenwerking met bedrijven, kamers van koophandel, universiteiten en andere betrokken actoren, zodat kmo's één enkele, gemakkelijk identificeerbare gesprekspartner hebben en in hun eigen taal en voor direct gebruik raad op maat kunnen krijgen alsook economische analyses van buitenlandse markten, informatie met betrekking tot ondersteuning, exportkansen, bestaande (tarifaire en non-tarifaire) handelsbelemmeringen, geldende investeringsbeschermings- en geschillenregelingen, administratieve formalitei ...[+++]


Where a feed business operator proves that a batch of a product or all components of a batch as referred to under point 2 entering his operation has already been analysed at an earlier stage of production, processing or distribution, or are in compliance with the requirements of points 2(b) or (c)(iii) the feed business operator shall be released from the obligation to analyse this batch and shall analyse it according to the general HACCP principles in compliance with Article 6.

Wanneer een exploitant van een diervoederbedrijf aantoont dat een partij van een product of alle bestanddelen van een partij, als bedoeld in punt 2, die voor zijn productieproces wordt gebruikt, reeds in een eerder stadium van de productie, verwerking of distributie is/zijn geanalyseerd of voldoet/voldoen aan de voorschriften van punt 2, onder b) of c) iii), moet de exploitant van het diervoederbedrijf worden ontslagen van de verplichting om deze partij te analyseren en moet hij deze aan de hand van de algemene HACCP-beginselen overeenkomstig artikel 6 analyseren.


If all incoming batches of products mentioned in points 2(d)(i), (e)(i) and (f)(i) entering a production process have been analysed in line with the requirements of this Regulation and if it can be assured that the production process, handling and storage does not increase the dioxin contamination, the feed business operator shall be released from the obligation to analyse the final product and shall analyse it according to the general HACCP principles in compliance with Article 6.

Als alle inkomende partijen producten, als vermeld in punt 2, onder d) i), e) i) en f) i), die voor een productieproces worden gebruikt, overeenkomstig de voorschriften van deze verordening zijn geanalyseerd en als kan worden gegarandeerd dat het productieproces, de hantering en de opslag de dioxineverontreiniging niet vergroten, moet de exploitant van het diervoederbedrijf worden ontslagen van de verplichting om het eindproduct te analyseren en moet hij het aan de hand van de algemene HACCP-beginselen overeenkomstig artikel 6 analyseren.


[15] The Commission launched in late 2001 the European e-Business Market Watch (the e-Business W@tch) to monitor and analyse the up-take of electronic business across different sectors of the European economy and to provide sound economic analysis in order to improve the understanding of e-business impacts at the sectoral level.

[15] De Commissie startte eind 2001 de 'European e-Business Market Watch' (de e-Business W@tch) om de introductie van elektronisch zakendoen in de verschillende sectoren van de Europese economie te volgen en te analyseren en om degelijke economische analyses te maken teneinde het inzicht in de effecten van e-zakendoen op sectoraal niveau te verbeteren.


w