Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A Europe with a moral dimension
A moral Europe
B2B
Business - top men
Business ethics
Business morals
Business-to-business e-commerce
Business-to-business electronic commerce
Honour
Integrity
Moral distress
Moral welfare worker
Morality
Morals
Morals in business
Political ethics
Political morality
Political morals
Political scandal
Public morality
Public morals

Vertaling van "Business morals " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
business morals [ business ethics | morals in business ]

economische ethiek


political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

politieke moraal [ politiek schandaal ]


public morality [ public morals ]

publieke moraal [ zedelijk gedrag ]






a Europe with a moral dimension | a moral Europe

een ethisch Europa | een Europa van de ethiek


public morality | public morals

openbare zedelijkheid | openbare zeden






business-to-business e-commerce | business-to-business electronic commerce | B2B [Abbr.]

elektronisch zakendoen tussen bedrijven | elektronische handel tussen bedrijven | B2B [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
all patents, rights to inventions, utility models, copyright and related rights, trademarks, service marks, trade, business and domain names, rights in trade dress or get-up, rights in goodwill or to sue for passing off, unfair competition rights, rights in designs, rights in computer software, database right, topography rights, moral rights, rights in confidential information (including know-how and trade secrets) and any other intellectual property rights, in each case whether registered or unregistered and including all application ...[+++]

alle octrooien, rechten op uitvindingen, gebruiksmodellen, auteursrechten en naburige rechten, handelsmerken, dienstmerken, handels-, bedrijfs- en domeinnamen, rechten op de aanbiedingsvorm, recht op goodwill of het recht een vordering wegens misbruik in te stellen, rechten op basis van oneerlijke concurrentie, rechten op tekeningen en modellen, rechten op computersoftware, databankrechten, topografierechten, morele rechten, rechten inzake vertrouwelijke informatie (inclusief knowhow en zakengeheimen) en alle andere intellectuele-eige ...[+++]


all patents, rights to inventions, utility models, copyright and related rights, trademarks, service marks, trade, business and domain names, rights in trade dress or get-up, rights in goodwill or to sue for passing off, unfair competition rights, rights in designs, rights in computer software, database right, topography rights, moral rights, rights in confidential information (including know-how and trade secrets) and any other intellectual property rights, in each case whether registered or unregistered and including all application ...[+++]

alle octrooien, rechten op uitvindingen, gebruiksmodellen, auteursrechten en naburige rechten, handelsmerken, dienstmerken, handels-, bedrijfs- en domeinnamen, rechten op de aanbiedingsvorm, recht op goodwill of het recht een vordering wegens misbruik in te stellen, rechten op basis van oneerlijke concurrentie, rechten op tekeningen en modellen, rechten op computersoftware, databankrechten, topografierechten, morele rechten, rechten inzake vertrouwelijke informatie (inclusief knowhow en zakengeheimen) en alle andere intellectuele-eige ...[+++]


Europeans see a positive role for private business in developing countries, mainly in creating jobs (57%) but also expect that foreign companies adhere to moral and ethical standards when they invest (81%).

Europeanen zien in ontwikkelingslanden ook een positieve rol weggelegd voor het bedrijfsleven, vooral wat betreft het scheppen van werkgelegenheid (57%), maar verwachten ook dat buitenlandse bedrijven zich bij hun investeringen houden aan morele en ethische regels.


25. Deplores the fact that the issue of moral hazard is not addressed and regrets that the question of the link between prudential standards for systemic institutions and the possible costs attached to a failure of such financial institutions has been referred back to the FSB for proposals only by October 2010; likewise regrets the absence of proposals to tackle the question of necessary restructurings and to review business models in the financial sector to tackle the 'too big to fail' issue; considers that if bailouts were subject ...[+++]

25. betreurt dat het thema moreel risico buiten beschouwing blijft en dat het verband tussen bedrijfseconomische normen voor systemische instellingen en de eventuele kosten in verband met het bankroet van dit soort instellingen terug is verwezen naar de FSB, die pas in oktober 2010 met voorstellen hoeft te komen; betreurt eveneens het ontbreken van voorstellen om de noodzakelijke herstructurering en ondernemingsmodellen in de financiële sector aan te pakken om het probleem "te groot om bankroet te gaan" op te lossen; is van mening dat financiële instellingen , als overheidssteun aan strenge regels was gebonden, minder geneigd zouden zi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Regrets that the G-20 leaders did not address the issue of moral hazard and that the link between prudential standards for systemic institutions and the costs of a failure of those institutions has been postponed until October 2010; calls for proposals to tackle restructuring and for a review of financial sector business models in order to tackle the 'too big to fail' issue;

25. betreurt dat de G20-leiders niet zijn ingegaan op het thema moreel risico en dat het verband tussen prudentiële normen voor systemische instellingen en de kosten in verband met het bankroet van dit soort instellingen is uitgesteld tot oktober 2010; dringt aan op voorstellen voor herstructurering en op herziening van de bedrijfsmodellen voor de financiële sector teneinde het thema "te groot om bankroet te gaan" aan te pakken;


24. Regrets that the issue of moral hazard is not addressed and that the link between prudential standards for systemic institutions and the issue of the costs of a failure of such institutions is postponed to October 2010; calls for proposals to tackle the question of restructuring and a review of financial sector business models, to tackle the 'too big to fail' issue;

24. betreurt dat het thema moreel risico buiten beschouwing blijft en dat het verband tussen bedrijfseconomische normen voor systemische instellingen en de eventuele kosten in verband met het bankroet van dit soort instellingen is uitgesteld tot oktober 2010; dringt aan op voorstellen om het probleem van de herstructurering en herziening van bedrijfsmodellen voor de financiële sector en het thema "te groot om bankroet te gaan" aan te pakken;


The UK Independence Party will not support this resolution because we believe the European Parliament has no business laying down moral standards in different Member States.

– (EN) De UK Independence Party zal deze resolutie niet steunen omdat wij vinden dat het niet de taak is van het Europees Parlement om morele normen op te leggen aan de verschillende lidstaten.


Additionally, there are also intangible costs due for example to loss of business image, customer satisfaction, employee morale, or goodwill.

Daarnaast zijn er ook immateriële kosten, bijvoorbeeld door negatieve ontwikkelingen op het gebied van het bedrijfsimago, de klantentevredenheid, het moreel van de werknemers of de goodwill.


Against the background of a very likely decrease in business and consumer morale harmful to investment and consumption, the ECB decided to cut its main rate by 50 basis points on September 17 in close co-operation with the United States Federal Reserve. This first move was followed by a second 50 basis points decrease on November 8.

Tegen de achtergrond van een zeer waarschijnlijke afzwakking van de economische bedrijvigheid en een aantasting van het moreel van de consument met alle nadelen vandien voor investeringen en consumptie besloot de ECB op 17 september in nauwe samenwerking met de Federal Reserve, de Amerikaanse Centrale Bank, haar belangrijkste tarief met 50 basispunten te verlagen, gevolgd door een tweede verlaging met 50 basispunten op 8 november.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Business morals' ->

Date index: 2024-03-30
w