Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
COST 73
Calculate cost of covering
Calculate the cost of a covering
Compute cost of covering
Cost accountant
Cost clerk
Cost of borrowing
Cost of credit
Cost plus method
Cost plus pricing
Cost plus pricing method
Cost-plus pricing strategy
Cost-plus pricing system
Costing
Costs
Direct costing
EPE
Environmental appraisal cost
Environmental cost
Environmental prevention cost
Environmental protection cost
Environmental protection expenditure
Human rhinovirus 73
Marginal costing
Proportional costing
Variable costing
Work out cost of covering

Vertaling van "COST 73 " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Management Committee COST 73 - Weather Radar Networking | COST 73 [Abbr.]

Comité van beheer Cost 73 - Europese weerradar | COST 73 [Abbr.]








environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]

milieukosten [ kosten van milieubescherming | kosten van milieuevaluatie | kosten voor milieutoetsing | milieubeschermingskosten | saneringskosten | schaduwkosten | uitgaven voor milieubescherming ]


cost plus method | cost plus pricing | cost plus pricing method | cost-plus pricing strategy | cost-plus pricing system

cost plus-methode | cost-plus berekening | cost-plus pricing | cost-plus-methode




direct costing | marginal costing | proportional costing(USA) | variable costing

direct costing


compute cost of covering | work out cost of covering | calculate cost of covering | calculate the cost of a covering

kosten berekenen van bekleding


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. National regulatory authorities shall, based on the cross-border cost allocation as referred to in paragraph 4 of this Article, take into account actual costs incurred by a TSO or other project promoter as a result of the investments when fixing or approving tariffs in accordance with Article 37(1)(a) of Directive 2009/72/EC and Article 41(1)(a) of Directive 2009/73/EC, insofar as these costs correspond to those of an efficient and structurally comparable operator.

5. Bij de vaststelling of goedkeuring van tarieven overeenkomstig het bepaalde in artikel 37, lid 1, onder a), van Richtlijn 2009/72/EG en artikel 41, lid 1, onder a), van Richtlijn 2009/73/EG houden de nationale regulerende instanties, op basis van de grensoverschrijdende kostenverdeling als bedoeld in lid 4 van dit artikel, rekening met de feitelijke kosten die door een TSB of een andere projectpromotor zijn gemaakt ten gevolge van de investeringen.


73. Underlines that increased regional cooperation can contribute to enhancing energy security, improve infrastructure planning, ensure cost optimisation of integrating renewables and drive down costs for consumers;

73. onderstreept dat een intensievere regionale samenwerking kan bijdragen tot een grotere energiezekerheid, verbetering van de infrastructuurplanning, kostenoptimalisatie bij de integratie van hernieuwbare energiebronnen en lagere kosten voor consumenten;


7. Takes note that DG CLIMA has raised its implementation to 98,57% of EUR 42.585.882 in commitment appropriations and 73,44% of EUR 27.917.373 in payment appropriations; is aware that an higher implementation was not achievable partly due to an unsuccessful call jointly with Member States for the procurement of the EU ETS auction monitor and to a contract for the provisional EU ETS auctioning platform which was, in the end, at no cost;

7. neemt kennis van het feit dat DG CLIMA zijn uitvoering heeft verhoogd tot 98,57% van 42.585.882 EUR aan vastleggingskredieten en 73,44% van 27.917.373 EUR aan betalingskredieten; is zich ervan bewust dat een hogere uitvoeringsgraad niet kon worden bereikt deels wegens een mislukte oproep samen met de lidstaten voor de aanbesteding van de EU ETS veilingtoezichthouder en een contract voor het voorlopige EU ETS veilingplatform, dat uiteindelijk kosteloos was;


However, an official who is not engaged in a gainful activity may, not later than one month following that in which the leave on personal grounds begins, apply to continue to be covered in accordance with those articles, provided that he bears half the cost of the contributions required to cover the risks referred to in Article 72(1) and Article 73(1) for the first year of the leave on personal grounds and the full cost during the remainder of such leave.

De ambtenaar die geen winstgevende beroepsbezigheid uitoefent, kan evenwel, wanneer hij daartoe uiterlijk in de maand volgende op het begin van het verlof om redenen van persoonlijke aard een verzoek indient, in aanmerking blijven komen voor de in die artikelen bedoelde dekking, mits hij de bijdragen voor de dekking van de in artikel 72, lid 1, respectievelijk artikel 73, lid 1, bedoelde risico's te zijnen laste neemt en wel voor de helft tijdens het eerste jaar van het verlof om redenen van persoonlijke aard en in haar geheel tijdens de resterende duur van dit verlof.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5a. National regulatory authorities shall, based on the cross-border cost allocation as referred to in paragraph 5 of this Article, take into account actual costs incurred by a transmission system operator or other project promoter as a result of the investments when fixing or approving tariffs in accordance with Article 37(1)(a) of Directive 2009/72/EC and Article 41(1)(a) of Directive 2009/73/EC, insofar as these costs correspond to those of an efficient and structurally comparable operator.

5 bis. Bij de vaststelling of goedkeuring van tarieven overeenkomstig het bepaalde in artikel 37, lid 1, onder a), van Richtlijn 2009/72/EG en artikel 41, lid 1, onder a), van Richtlijn 2009/73/EG houden de nationale regulerende instanties, op basis van de grensoverschrijdende kostenverdeling als bedoeld in lid 5 van dit artikel, rekening met de feitelijke kosten die door een transmissiesysteembeheerder of een andere projectpromotor zijn gemaakt ten gevolge van de investeringen.


In accordance with Directive 2009/72/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning common rules for the internal market in electricity and repealing Directive 2003/54/EC and Directive 2009/73/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning common rules for the internal market in natural gas and repealing Directive 2003/55/EC , Member States are required to ensure the implementation of smart metering systems that assist the active participation of consumers in the electricity supply and gas supply markets and implementation of those metering systems may be subject to an economic assessment of all the long-term costs and benef ...[+++]

Bij Richtlijn 2009/72/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 juli 2009 betreffende gemeenschappelijke regels voor de interne markt voor elektriciteit en tot intrekking van Richtlijn 2003/54/EG en Richtlijn 2009/73/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 juli 2009 betreffende gemeenschappelijke regels voor de interne markt voor aardgas en tot intrekking van Richtlijn 2003/55/EG zijn de lidstaten verplicht te zorgen voor de invoering van slimme metersystemen die de actieve participatie van de consumenten aan de markt voor levering van elektriciteit en gas ondersteunen; de invoering van dergelijke metersystemen kan worden onderworpen aan een economische langetermijnevaluatie van de kosten ...[+++]


The financial cost of human resources is estimated on the basis of the average costs provided by the Commission to be used for estimates of human resources: Official and temporary agent: 122.000 euros /year Seconded National Expert: 73.000 euros /year Contractual agent 64.000: euros /year |

De uitgaven voor personeel worden geraamd op basis van de gegevens inzake gemiddelde kosten die de Commissie met het oog op ramingen van personele middelen ter beschikking stelt. Ambtenaren en tijdelijk personeel: 122 000 euro /jaar Gedetacheerde nationale deskundigen: 73 000 euro /jaar Arbeidscontractanten: 64 000 euro /jaar |


1. Tariffs, or the methodologies used to calculate them, applied by the transmission system operators and approved by the regulatory authorities pursuant to Article 41(6) of Directive 2009/73/EC, as well as tariffs published pursuant to Article 32(1) of that Directive, shall be transparent, take into account the need for system integrity and its improvement and reflect the actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable network operator and are transparent, whilst including an appropriate return on investments, and, where appropriate, taking account of the benchmarking of tarif ...[+++]

1. De door de transmissiesysteembeheerders toegepaste tarieven, of de voor de berekening daarvan gebruikte methoden die zijn goedgekeurd door de regulerende instanties overeenkomstig artikel 41, lid 6, van Richtlijn 2009/73/EG, alsmede de tarieven die worden gepubliceerd overeenkomstig artikel 32, lid 1, van die richtlijn, zijn transparant, houden rekening met de noodzaak van systeemintegriteit en verbetering ervan en zijn een afspiegeling van de werkelijke kosten, voor zover deze overeenkomen met die van een efficiënte, structureel vergelijkbare netbeheerder en transparant zijn, waarbij tevens wordt gelet op de nodige winst op de invest ...[+++]


In calculating tariffs for access to networks, it is important to take account of the actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable network operator, and are transparent, as well as of the need to provide appropriate return on investments and incentives to construct new infrastructure, including special regulatory treatment for new investments as provided for in Directive 2009/73/EC.

Bij de berekening van de tarieven voor de toegang tot netten is het van belang dat rekening wordt gehouden met de werkelijke kosten, voor zover deze overeenkomen met die van een efficiënte, structureel vergelijkbare netbeheerder en transparant zijn, en met de noodzaak om een redelijke winst op de investeringen te genereren en stimulansen te scheppen voor de aanleg van nieuwe infrastructuur, inclusief een speciale regelgevende behandeling van nieuwe investeringen als bepaald in Richtlijn 2009/73/EG.


Carriles is responsible for blowing up a Cuban aircraft which cost 73 lives, bomb attacks on Cuban hotels which killed foreign tourists, an attempt to assassinate Fidel Castro, and was involved in the overthrow of progressive governments in Latin America, etc. The USA - totally contrary to its international obligations and the 'rule of law' - refuses legally to extradite him to Cuba or Venezuela and is devising scenarios whereby he can be extradited to a country (El Salvador) where he is accused of a mere misdemeanour.

Carilles is verantwoordelijk voor het opblazen van een Cubaans vliegtuig hetgeen 73 mensen het leven heeft gekost, bomaanslagen op Cubaanse hotels waarbij buitenlandse toeristen zijn omgekomen, aanslagpogingen op Fidel Castro, en ook is hij betrokken bij de omverwerping van progressieve regeringen in Latijns Amerika, enz. De VS weigeren hem aan Cuba of Venezuela uit te leveren - regelrecht in strijd met hun internationale verplichtingen en het zogenoemde rechtsstaatbeginsel - en zetten scenario's op voor uitlevering aan een land (Salvador) waar hij slechts wordt beschuldigd van misdrijven tegen de openbare orde.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'COST 73' ->

Date index: 2023-11-22
w