Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Central Committee for Drinking Water Supply
Drinking water supply
Drinking-water supply
Inadequate drinking-water supply
Supply of drinking water

Vertaling van "Central Committee for Drinking Water Supply " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Central Committee for Drinking Water Supply

Centrale Commissie voor Drinkwatervoorziening


drinking-water supply | supply of drinking water

drinkwatervoorziening


Inadequate drinking-water supply

inadequate drinkwatervoorziening


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The projects approved included combined drinking water and waste water projects in, Szeczecin, (by major modification of an existing first phase), Opole, , Jelenia Gora and Czestochowa, a drinking water supply project in Elblag, waste water projects in , Brzeg, , Boleslawiec, Ruda Slaska, Lublin, Wloclawek and Mielec and finally two solid waste proj ...[+++]

Tot de goedgekeurde projecten behoren gecombineerde projecten voor drinkwater en rioolwater in Szczecin (met een ingrijpende wijziging van de bestaande eerste fase), Opole, Jelenia Góra en Cz)stochowa, een project voor drinkwatervoorziening in Elblg, rioolwaterprojecten in Brzeg, BolesRawiec, Ruda jlska, Lublin, WrocRawek en Mielec en tot slot twee projecten voor vaste afvalstoffen in Kalisz en Radom.


increasing efforts to implement the Water Framework Directive, the Bathing Water Directive and the Drinking Water Directive , in particular for small drinking water supplies.

het stimuleren van inspanningen om de kaderrichtlijn water, de zwemwaterrichtlijn en de drinkwaterrichtlijn uit te voeren, in het bijzonder voor kleine drinkwaterleveringen.


Initial estimates of the cost of all investments needed to comply with the EU environmental requirements for drinking water supply, wastewater management, large combustion plants, and waste management were around 120 billion EUR for the ten countries of Central and Eastern Europe alone.

Eerste schattingen van alle investeringen die nodig zijn om te voldoen aan de milieuvereisten van de EU met betrekking tot drinkwatervoorziening, afval(water)beheer en grote stookinstallaties, lagen alleen al voor de tien landen van Midden- en Oost-Europa rond de 120 miljard euro.


This means that the measures implemented do not guarantee the achievement of ‘good status’ in many water bodies affected by significant abstractions or flow regulation (e.g. for irrigation, hydropower, drinking water supply, navigation).

Dit betekent dat in veel waterlichamen die te lijden hebben onder aanzienlijke wateronttrekking of regulering van de waterstroom (bijvoorbeeld voor irrigatie, waterkracht, drinkwatervoorziening of scheepvaart) niet kan worden gegarandeerd dat met de genomen maatregelen de „goede toestand” zal worden bereikt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of ...[+++]

76. herinnert eraan dat EU-burgers, via hun waterrekening, de kosten dragen voor de zuivering en behandeling van water, en benadrukt dat beleid waarbij doelstellingen op het gebied van de bescherming van watervoorraden wordt gecombineerd en in overeenstemming wordt gebracht met kostenbesparingen, zoals een aanpak gericht op "controles bij de bron", efficiënter en in financieel opzicht wenselijker is; herinnert eraan dat, volgens het rapport van het EEA over de toestand va ...[+++]


75. Recalls that, through water bills, EU citizens are bearing the cost of purification of water and water treatment, and stresses that enacting policies that effectively combine and reconcile water resource protection objectives with cost savings, such as ‘control at source’ approaches, are more efficient and financially preferable; recalls that according to the EEA’s 2015 report on the state of the environment, more than 40 % of ...[+++]

75. herinnert eraan dat EU-burgers, via hun waterrekening, de kosten dragen voor de zuivering en behandeling van water, en benadrukt dat beleid waarbij doelstellingen op het gebied van de bescherming van watervoorraden wordt gecombineerd en in overeenstemming wordt gebracht met kostenbesparingen, zoals een aanpak gericht op "controles bij de bron", efficiënter en in financieel opzicht wenselijker is; herinnert eraan dat, volgens het rapport van het EEA over de toestand va ...[+++]


2. In the field of water supply and sanitation sector, particular attention shall be given to access in under-served areas to drinking water supply and sanitation services and those particularly exposed to natural disasters, which contribute directly to human resources development by improving the state of health and increasing productivity.

2. Vooral in gebieden met een achterstand op het gebied van drinkwatervoorziening en sanitatie, en gebieden die bijzonder kwetsbaar zijn voor natuurrampen, wordt aandacht geschonken aan de toegang tot drinkwater- en sanitatiediensten, die rechtstreeks bijdraagt tot de ontwikkeling van het menselijk potentieel door verbetering van de gezondheid en verhoging van de productie.


This includes ‘hidden’ water scarcity: when, for example, households have their drinking water supplies cut off. The causes are various, for example poor sanitation systems, the creeping liberalisation of public services, the use of pesticides and artificial fertilisers, and intensive livestock farming.

Dit heeft verschillende oorzaken, o.a. slechte riolering, de sluipende liberalisering van publieke diensten, gebruik van pesticiden, kunstmest en de intensieve veehouderij.


4. Notes that the most disadvantaged inhabitants of developing countries continue to face a shortage of drinking water despite the efforts undertaken so far by the international community, that the solutions focusing on the privatisation of drinking water supplies put forward by donors have failed, and that consequently there has been no improvement in access to drinking water and no decline in illnesses related to lack of water;

4. stelt vast dat de arme bevolkingen in de ontwikkelingslanden nog steeds worden geconfronteerd met een tekort aan drinkwater ondanks de inspanningen die de internationale gemeenschap zich heeft getroost, dat de door de kapitaalverschaffers voorgestelde oplossingen waarin de nadruk wordt gelegd op de privatisering van de drinkwatervoorziening, op niets zijn uitgelopen, dat derhalve de toegang van de bevolking tot drinkwater niet is verbeterd en dat de met drinkwater ...[+++]


4. Notes that the most disadvantaged inhabitants of developing countries continue to face a shortage of drinking water despite the efforts undertaken so far by the international community, that the solutions focusing on the privatisation of drinking water supply put forward by donors have failed, that this has meant there has been no improvement in access to drinking water and no decline in illnesses related to lack of water;

4. stelt vast dat de arme bevolkingen in de ontwikkelingslanden nog steeds worden geconfronteerd met een tekort aan drinkwater ondanks de inspanningen die de internationale gemeenschap zich heeft getroost, dat de door de kapitaalverschaffers voorgestelde oplossingen waarin de nadruk wordt gelegd op de privatisering van de drinkwatervoorziening, op niets zijn uitgelopen, dat derhalve de toegang van de bevolking tot drinkwater niet is verbeterd en dat de met drinkwater ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Central Committee for Drinking Water Supply' ->

Date index: 2021-08-26
w