Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Center-of-pressure variation
Centre-of-pressure variation
Coefficient of irregularity
Coefficient of pressure variation
Inter-diurnal pressure variation

Vertaling van "Centre-of-pressure variation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
center-of-pressure variation | centre-of-pressure variation

drukpuntvariatie


coefficient of irregularity | coefficient of pressure variation

ongelijkvormigheidsgraad


inter-diurnal pressure variation

interdiurne luchtdrukverandering
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) it is used with a normal variation in the gas quality and a normal fluctuation in the supply pressure as set out by Member States in their communication pursuant to Article 4(1);

(b) het gastoestel wordt gebruikt met een normale schommeling van gaskwaliteit en de gasdruk zoals bepaald door de lidstaten in hun mededeling uit hoofde van artikel 4, lid 1 ;


(b) it is used with a normal variation in the gas quality and a normal fluctuation in the supply pressure.

(b) de toestellen worden gebruikt met een normale schommeling van de gaskwaliteit en de gasdruk;


The aerodynamic forces acting on some lineside installations and on pressure variations in tunnels depend on the aerodynamic characteristics of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI, and therefore constitute interfaces with the rolling stock subsystem

De aerodynamische krachten die op bepaalde constructies langs de spoorbaan worden uitgeoefend alsmede de drukwisselingen in tunnels zijn afhankelijk van de aerodynamische karakteristieken van hogesnelheidstreinstellen en hebben derhalve raakvlakken met het subsysteem „Rollend materieel”.


Assessment of maximum pressure variation in tunnels

Keuring van de maximale drukvariaties in tunnels


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Besides compliance with these general requirements, the pressure variations to which passengers and railway personnel are liable to be subjected when trains run in tunnels, covered cuts and underground stations, and the air velocities to which passengers in underground stations may be exposed is to be limited; in platform and underground station areas accessible to passengers, the risks of electric shock are to be prevented.

Afgezien van deze eisen van algemene strekking moeten luchtdrukveranderingen worden beperkt waaraan reizigers en spoorwegpersoneel tijdens het passeren van tunnels, overkluisde uitgravingen en ondergrondse stations kunnen worden blootgesteld alsmede de luchtsnelheden waaraan de reizigers in ondergrondse stations kunnen worden blootgesteld. Het gevaar van elektrische schokken voor reizigers op de perrons en in de ondergrondse stations moet worden uitgesloten.


The pressure variations which the passengers may have to withstand as vehicles run through tunnels are a function, mainly, of the running speed, of the cross-sectional area, length and aerodynamic shape of the trainset, and the tunnel length and cross-sectional area.

De luchtdrukvariaties waaraan reizigers tijdens het passeren van een tunnel blootgesteld kunnen worden zijn voornamelijk een functie van de rijsnelheid, breedte, lengte en aerodynamische vorm van de treinstellen alsmede van de dwarsdoorsnede en de lengte van de tunnel.


Measures are therefore to be taken, either through a sound choice of the air cross section of the concerned structures, or through auxiliary devices, in order to meet a health criterion, based on the maximum pressure variation experienced in the tunnel when a train passes,

Er moeten derhalve maatregelen worden getroffen, hetzij door een deskundige keuze van de doorsnede van tunnels, overkluisde uitgravingen e.d., hetzij door middel van andere voorzieningen, om aan het gezondheidscriterium te kunnen voldoen e.e.a. gebaseerd op een gemeten maximale drukvariatie in de tunnel tijdens het passeren van een trein.


The increase in external economic pressure due to the current financial crisis and substantial variations in fuel prices is worsening existing pressures resulting from fleet under-capacity and erosion of the resource base.

De visserijsector staat hoe dan ook onder druk als gevolg van de ondercapaciteit van de vloot en het langzaam verdwijnen van de hulpbronnen. De huidige financiële crisis en de schommelende brandstofprijzen verhogen die druk nog eens.


The path is simple: a strong European political centre, a European Parliament with the power to decide, shared responsibility in the diplomatic dealings of the Member States in defending human rights, with the European Commission steering this task, more political and less bureaucratic European Commission delegations in third countries, pressure on the World Trade Organization to research the democratic dignity of its members, promotion of organisational structures identical to those of the Union, intensive dialogue with the African Union and the Union of South American Nations and other regional groupings, pressure on reform of the United Nations with the European Union playing a key role, creation ...[+++]

De koers is duidelijk: een sterk Europees politiek centrum, een Europees Parlement met besluitvormingsbevoegdheden, gezamenlijke verantwoordelijkheid in de diplomatieke aanpak van de lidstaten inzake de bescherming van de mensenrechten, met een sturende rol voor de Commissie, meer politieke en minder bureaucratische delegaties van de Europese Commissie in derde landen, het uitoefenen van druk op de Wereldhandelsorganisatie om naar de democratische staat van dienst van haar leden te kijken, de bevordering van organisatorische structuren naar het voorbeeld van die van de Unie, intensieve dialoog met de Afrikaanse Unie en de Unie van Zuid-Amerikaanse Naties en andere regionale organisaties, het uitoefenen van druk ten behoeve van een reorganis ...[+++]


To account for the interaction of pressure variations at the pump and the pump slip rate, the correlation function (X0 ) between pump speed, pressure differential from pump inlet to pump outlet and absolute pump outlet pressure shall be calculated as follows:

Om rekening te houden met de wisselwerking van drukschommelingen aan de pomp en kleplekkage in de pomp moet de correlatiefunctie (X0 ) tussen het toerental van de pomp, het drukverschil tussen pompinlaat en pompuitlaat, en de absolute pompdruk aan de pompuitlaat als volgt worden berekend:




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Centre-of-pressure variation' ->

Date index: 2021-07-27
w