Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ADN agreement
ADNR agreement
Assess cleanliness of train carriages
Block check
Character check
Check
Check carriages
Check on persons
Check tickets throughout carriages
Check tickets throughout train cars
Check train passenger car
Checking of vehicle papers
Checks on persons
Column parity check
Conduct checks of train carriages
Conduct train ticket inspections
Contract of carriage
Cut stair carriages
Cutting of stair carriages
Cutting stair carriages
Entry check
HNS Convention
Haulage contract
Horizontal check
Identification checks
LRC
Longitudinal parity check
Longitudinal redundancy check
Make stair carriages
Perform train ticket inspections
Police checks
Roadside checks
Row parity check
Transverse parity check
Transverse redundancy check
Vertical check
Vertical redundancy check

Vertaling van "Check carriages " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assess cleanliness of train carriages | conduct checks of train carriages | check carriages | check train passenger car

wagons controleren


check tickets throughout train cars | conduct train ticket inspections | check tickets throughout carriages | perform train ticket inspections

treinkaartjes in wagons controleren


cutting of stair carriages | cutting stair carriages | cut stair carriages | make stair carriages

onderstellen voor trappen maken


character check | row parity check | transverse parity check | transverse redundancy check | vertical check | vertical redundancy check

verticale pariteitscontrole


police checks [ checking of vehicle papers | check on persons | identification checks | roadside checks ]

politiecontrole [ controle op autopapieren | identiteitscontrole | persoonscontrole | wegcontrole ]


HNS Convention | International Convention on Liability and Compensation for Damage in Connection with the Carriage of Hazardous and Noxious Substances by Sea | International convention on liability and compensation for damage in connection with the carriage of hazardous and noxious substances by sea, 1996 | International Convention on Liability and Compensation for Damage in Connection with the Carriage of Hazardous and Noxious Sub ...[+++]

Aansprakelijkheidsverdrag voor het vervoer van gevaarlijke en schadelijke stoffen | Internationaal Verdrag inzake aansprakelijkheid en vergoeding voor schade in samenhang met het vervoer over zee van gevaarlijke en schadelijke stoffen | Internationaal Verdrag inzake aansprakelijkheid en vergoeding voor schade in samenhang met het vervoer over zee van gevaarlijke en schadelijke stoffen, 1996 | HNS-verdrag [Abbr.]


block check | column parity check | horizontal check | longitudinal parity check | longitudinal redundancy check | LRC [Abbr.]

blokpariteitscontrole | longitudinale pariteitscontrole | longitudinale redundantiecontrole


entry check (1) | check (2) | checks on persons (3)

personencontrole


contract of carriage [ haulage contract ]

vervoersovereenkomst


ADN agreement [ ADNR agreement | European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods on the Rhine ]

ADN-overeenkomst [ ADNR-overeenkomst | Reglement voor het vervoer van gevaarlijke stoffen over de Rijn ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In his Opinion delivered today, Advocate General Yves Bot, proposes that the Court answer that EU law allows air carriers pricing freedom in respect of all commercial services associated with the performance of the contract of carriage by air, including services such as checking in baggage.

In zijn conclusie van vandaag geeft advocaat-generaal Y. Bot het Hof in overweging te antwoorden dat het Unierecht voor luchtvaartmaatschappijen voorziet in een vrije prijsvorming die alle op de uitvoering van de luchtvervoerovereenkomst betrekking hebbende commerciële activiteiten, waaronder ook het inchecken van bagage, omvat.


The driver's responsibility in respect to the carriage of passengers; comfort and safety of passengers; transport of children; necessary checks before driving away; all sorts of buses should be part of the theory test (public service buses and coaches, buses with special dimensions, .) (categories D, DE, D1, D1E only).

De verantwoordelijkheid van de bestuurder met betrekking tot het vervoer van passagiers; het comfort en de veiligheid van passagiers; het vervoeren van kinderen; de nodige controles vóór het wegrijden; in het theoretische examen moeten verschillende bussen aan de orde komen (bussen voor openbaar vervoer, touringcars, bussen met speciale afmetingen, enz.) (alleen categorieën D, DE, D1, D1E).


In view of the increase in the cross-border carriage of goods and passengers, it is desirable, in the interests of road safety and enhanced enforcement, for roadside checks and checks at the premises of undertakings to cover driving times, rest periods and breaks undertaken within other Member States or third countries and to determine whether the relevant rules have been fully and properly observed.

Rekening houdend met de toename van het grensoverschrijdende goederen‐ en personenvervoer is het wenselijk, in het belang van de verkeersveiligheid en van een verbeterde handhaving, dat bij wegcontroles en controles ter plaatse bij de ondernemingen alle rijtijden, rusttijden en onderbrekingen in andere lidstaten of derde landen meegeteld worden en wordt vastgesteld of de toepasselijke voorschriften in hun geheel en correct in acht worden genomen.


6. By way of derogation from paragraph 1, where the simplified Community transit procedure for carriage by rail or large containers referred to in Article 10 of Regulation (EC) No 800/1999 applies, the official veterinarian shall carry out checks at the office where the animals are placed under such procedure.

6. Indien de in artikel 10 van Verordening (EG) nr. 800/1999 bedoelde regeling vereenvoudigd communautair douanevervoer per spoor van toepassing is, verricht de officiële dierenarts de controle in afwijking van lid 1 in het kantoor waar de dieren onder deze regeling worden geplaatst.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2) The absence of a similar uniform document certifying the entitlement of drivers to drive the vehicles engaged in such carriage subject to Community authorisation, namely the international carriage covered by Regulation (EEC) No 881/92 and the cabotage as defined and provided for in Regulation (EEC) No 3118/93(5) prevents Member States from checking whether drivers from non-member countries are lawfully employed or are lawfully at the disposal of the haulier responsible for the transport operation.

(2) Het ontbreken van een uniform document van dezelfde aard dat de officiële bevestiging inhoudt dat een bestuurder gerechtigd is een voertuig te besturen dat onder dekking van een communautaire vergunning goederen vervoert, dat wil zeggen internationaal vervoer als bedoeld in Verordening (EEG) nr. 881/92 en cabotagevervoer als gedefinieerd in en mogelijk gemaakt door Verordening (EEG) nr. 3118/93(5), verhindert de lidstaten te controleren of bestuurders uit derde landen op wettige wijze zijn tewerkgesteld dan wel ter beschikking gesteld van de vervoersonderneming die verantwoordelijk is voor de vervoersactiviteit.


(5) The fact that it is impossible to check whether drivers outside the Member State of establishment of the haulier are employed or supplied lawfully has led to a market situation where drivers from non-member countries are sometimes engaged unlawfully and solely for international carriage outside the haulier's Member State of establishment with an intent to breach the national legislation of the Member State of establishment that issued the haulier's Community authorisation.

(5) De onmogelijkheid om de wettigheid van de tewerkstelling of terbeschikkingstelling van de bestuurders buiten de lidstaat van vestiging van de vervoersonderneming te controleren heeft geleid tot een marktsituatie waarin bestuurders uit derde landen soms op onregelmatige wijze en alleen voor internationaal vervoer buiten de lidstaat van vestiging van de vervoeronderneming worden aangenomen met de bedoeling inbreuk te maken op de nationale wetgeving van een lidstaat van vestiging die de communautaire vergunning van de vervoersonderneming heeft afgegeven.


1.1.8. objective: to know the regulations concerning the carriage of passengers guidelines : passenger safety and comfort: the driver's responsibility, carriage of children, pre-departure checks (categories D1, D1+E , D, D+E only);

Richtsnoeren: veiligheid en comfort van de passagiers: verantwoordelijkheid van de chauffeur, vervoer van kinderen, noodzakelijke controles voor het vertrek (alleen de categorieën D1, D1+E , D, D+E ); 1.2 Toepassing van de voorschriften:


1.1. 9 passenger safety and comfort: the driver's responsibility, carriage of children, pre-departure checks (categories D1, D1E, D, DE only);

Richtsnoeren: veiligheid en comfort van de reizigers: verantwoordelijkheid van de chauffeur, vervoer van kinderen, noodzakelijke controles voor het vertrek (alleen de categorieën D1, D1E, D, DE)*;


The impossibility to check the employment status of drivers outside the Member State of establishment has led to a market situation where drivers are engaged irregularly and solely for international carriage outside the haulier's Member State of establishment with an intent to breach the national legislation of the Member State of establishment having issued the haulier's Community authorization.

De onmogelijkheid om de situatie als werknemer van bestuurders buiten de lidstaat van vestiging te controleren, heeft tot een marktsituatie geleid waar bestuurders onregelmatig en alleen voor internationaal vervoer buiten de lidstaat van vestiging van de vervoeronderneming worden aangenomen met de bedoeling inbreuk te maken op de nationale wetgeving van de lidstaat van vestiging die de communautaire vergunning van de vervoeronderneming heeft afgegeven;


The impossibility of checking the employment status of drivers outside the Member State of establishment has led to a market situation where drivers, most of them from third countries, are engaged irregularly and solely for international carriage outside the haulier's Member State of establishment with an intent to breach the national legislation of the Member State of establishment having issued the haulier's Community authorization.

De onmogelijkheid om de situatie als werknemer van bestuurders buiten de lidstaat van vestiging te controleren, heeft tot een marktsituatie geleid waar vooral uit derde landen afkomstige bestuurders onregelmatig en alleen voor internationaal vervoer buiten de lidstaat van vestiging van de vervoeronderneming worden aangenomen met de bedoeling inbreuk te maken op de nationale wetgeving van de lidstaat van vestiging die de communautaire vergunning van de vervoeronderneming heeft afgegeven;


w