Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Alcoholic hallucinosis
Attend events
Attend shows
Attend the event
Attend to casting process details
Attend to casting processes detail
Attend to detail in casting processes
Attendance and directors fees
Attendance at classes
Attendance at school
Attendance fee
Attendance money
Attending events
Attending to detail in casting processes
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Class attendance
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Elite
Governing class
Growth class
Jealousy
Keep attendance record
Keep records of attendance
Locality class
Maintain records of attendance
Paranoia
Productivity class
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Quality class
Quality of the locality
Record attendance
Ruling class
School absence
School attendance
Site class
Social class
Social milieu
Socio-economic group
Truancy
Yield class

Vertaling van "Class attendance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]




attend the event | attending events | attend events | attend shows

evenementen bezoeken | evenementen bijwonen


attend to casting processes detail | attending to detail in casting processes | attend to casting process details | attend to detail in casting processes

aandacht voor detail hebben bij gietprocessen | gietprocessen in detail opvolgen


keep attendance record | record attendance | keep records of attendance | maintain records of attendance

aanwezigheden opnemen | aanwezigheidslijsten bijhouden


attendance and directors fees | attendance fee | attendance money

presentiegeld | tantièmes | zitpenning


social class [ social milieu | socio-economic group ]

maatschappelijke klasse [ maatschappelijk milieu | maatschappelijk systeem | sociaal milieu | sociaal systeem | sociale klasse ]


growth class | locality class | productivity class | quality class | quality of the locality | site class | yield class

standplaatsklasse


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


ruling class [ elite | governing class ]

leidende klasse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Chart 2: % of Grade 8 pupils (age 13-14) attending classes where teachers' use of ICT in more than 25% of lessons

Grafiek 2: percentage van de leerlingen van graad 8 (13-14 jaar) bij wie de leraren in meer dan 25 % van de lessen ICT gebruiken


Chart 1: % of Grade 4 pupils (age 9-10) attending classes where teachers' use of ICT in more than 25% of lessons

Grafiek 1: percentage van de leerlingen van graad 4 (9-10 jaar) bij wie de leraren in meer dan 25 % van de lessen ICT gebruiken


45. Notes that Roma children are over-represented in special schools and that a large proportion of them are assigned to such schools without justification, mostly on account of discrimination; points out that forcing children who have been unlawfully classed as 'mentally disabled' to attend special schools is discriminatory and seriously violates their fundamental right to high-quality education and gives rise to difficulties in further study and in finding work and to a greater likelihood of inactivity on the labour market, at the same time forming a b ...[+++]

45. stelt vast dat Romakinderen oververtegenwoordigd zijn op speciale scholen, dat veel van hen ten onrechte op een dergelijke school terechtkomen, in de meeste gevallen vanwege discriminatie; wijst erop dat het discriminerend is en een ernstige schending van het grondrecht op kwalitatief onderwijs vormt als kinderen ten onrechte worden aangemerkt als geestelijk gehandicapt en gedwongen worden naar een speciale school te gaan, en dat een dergelijke praktijk verdere studie en het vinden van werk bemoeilijkt en leidt tot een grotere waarschijnlijkheid van inactiviteit op de arbeidsmarkt, en dus ook een last voor de begroting vormt;


45. Notes that Roma children are over-represented in special schools, that a large proportion of them are assigned to such schools without justification, mostly on account of discrimination; points out that forcing children who have been unlawfully classed as 'mentally disabled' to attend special schools is discriminatory and seriously violates their fundamental right to quality education and gives rise to difficulties in further study and in finding work and to greater inactivity, at the same time forming a burden on budgets;

45. stelt vast dat Romakinderen oververtegenwoordigd zijn op speciale scholen, dat veel van hen ten onrechte op een dergelijke school terechtkomen, in de meeste gevallen vanwege discriminatie; wijst erop dat het discriminerend is en een ernstige schending van het grondrecht op kwalitatief onderwijs vormt als kinderen ten onrechte worden aangemerkt als geestelijk gehandicapt en gedwongen worden naar een speciale school te gaan, en dat een dergelijke praktijk verdere studie en het vinden van werk bemoeilijkt en leidt tot grotere passiviteit, en dus ook een last voor de begroting vormt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, the European prize will include an invitation to Brussels for the winning class and their teacher to attend the prize giving ceremony in September/October 2007.

Bij de Europese prijs hoort ook dat de winnende klas met leraar naar Brussel wordt uitgenodigd voor de officiële prijsuitreiking in september/oktober 2007.


As regards the compatibility of freedom of movement with the denial of grants to cross-border students on the ground that their place of residence is not their habitual one as it was chosen merely for the purpose of study, the Advocate General states that this requirement infringes freedom of movement to the detriment of those who, in order to attend classes in the neighbouring country more regularly, move to adjacent localities.

Met betrekking tot de vraag of het niet toekennen van een studietoelage aan studenten die in een grensstad wonen, omdat deze stad niet hun vaste woonplaats is en enkel om studieredenen is gekozen, verenigbaar is met het vrije verkeer, stelt de advocaat-generaal dat dit vereiste het vrije verkeer beperkt ten nadele van studenten die, om regelmatiger het onderricht in het buurland te kunnen volgen, naar grenssteden verhuizen.


20. Points out that parents' preventing immigrant girls from taking part in sports, swimming and school classes must not be tolerated and cannot be excused on cultural or religious grounds; calls on schools and authorities to ensure that immigrant girls take part in school education and enforce the compulsory school attendance in accordance with national rules;

20. betoogt dat niet mag worden getolereerd, noch om culturele of religieuze redenen door de vingers mag worden gezien dat ouders immigrantenmeisjes verbieden aan sport te doen, te zwemmen en naar school te gaan; verzoekt scholen en overheden ervoor te zorgen dat immigrantenmeisjes onderwijs volgen en op de naleving van de schoolplicht conform de nationale regelgeving toe te zien;


18. Points out that parents' preventing immigrant girls from taking part in sports, swimming and school classes must not be tolerated and cannot be excused on cultural or religious grounds; calls on schools and authorities to ensure that immigrant girls take part in school education and enforce the compulsory school attendance in accordance with national rules;

18. betoogt dat niet mag worden getolereerd noch om culturele of religieuze redenen door de vingers mag worden gezien dat ouders immigrantenmeisjes verbieden aan sport te doen, te zwemmen en naar school te gaan; verzoekt scholen en overheden ervoor te zorgen dat immigrantenmeisjes onderwijs volgen en op de naleving van de schoolplicht conform de nationale regelgeving toe te zien;


20. Points out that parents' preventing immigrant girls from taking part in sports, swimming and school classes must not be tolerated and cannot be excused on cultural or religious grounds; calls on schools and authorities to ensure that immigrant girls take part in school education and enforce the compulsory school attendance in accordance with national rules;

20. betoogt dat niet mag worden getolereerd, noch om culturele of religieuze redenen door de vingers mag worden gezien dat ouders immigrantenmeisjes verbieden aan sport te doen, te zwemmen en naar school te gaan; verzoekt scholen en overheden ervoor te zorgen dat immigrantenmeisjes onderwijs volgen en op de naleving van de schoolplicht conform de nationale regelgeving toe te zien;


In 2015, all children ought to be attending at least elementary education classes.

In 2015 moeten alle kinderen tenminste basisonderwijs volgen.


w