Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bus and coach driver
Bus driver
Bus driver training instructor
Bus driving instructor
Chauffeur
Coach driver
Coach driver training instructor
Develop a coaching programme for artists
Develop an artistic coaching programme
Develop artistic coaching programme
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Health coach
Heavy goods vehicle driver
Lorry driver
PCV driving instructor
Plan a coaching programme for the artistic project
Private coach driver
Raft of coaches
Raft of wagons
Rake of coaches
Rake of wagons
Schoolbus driver
Set of coaches
Set of wagons
Train driver
Train set

Vertaling van "Coach driver " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
coach driver | private coach driver | bus driver | schoolbus driver

autobusbestuurder | busbestuurster | bestuurder bus | buschauffeur






omnibus/coach driver

autobusbestuurder | autobuschauffeur


bus and coach driver

bestuurder autobussen | toerbuschauffeur | toerwagenchauffeur | touringcarchauffeur


bus driver training instructor | coach driver training instructor | bus driving instructor | PCV driving instructor

busintructrice | rijinstructrice bus | rijinstructeur bus | rijschoollesgever bus


develop a coaching programme for artists | develop an artistic coaching programme | develop artistic coaching programme | plan a coaching programme for the artistic project

artistiek coachingprogramma ontwikkelen


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

bestuurder [ rollend personeel | treinbestuurder | vrachtwagenchauffeur ]


raft of coaches | raft of wagons | rake of coaches | rake of wagons | set of coaches | set of wagons | train set

treindeel | wagengroep


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2.6. Mass of the vehicle with bodywork and, in the case of the towing vehicle of a category other than M, with coupling device, if fitted by the manufacturer, in running order, or mass of the chassis or chassis with cab, without bodywork and/or coupling device if the manufacturer does not fit the bodywork and/or coupling device (including liquids, tools, spare wheel, if fitted, and driver and, for buses and coaches, a crew member if there is a crew seat in the vehicle) (maximum and minimum for each variant): .

2.6. Massa van het voertuig in rijklare toestand met carrosserie en, in het geval van een trekker van een andere categorie dan M, met koppelinrichting, indien gemonteerd door de fabrikant, of massa van het chassis of de chassiscabine, zonder carrosserie en/of koppelinrichting, indien niet gemonteerd door de fabrikant (met inbegrip van de massa van vloeistoffen, gereedschap, reservewiel, indien gemonteerd, en bestuurder en, voor bussen en toerbussen, een bijrijder als er voor hem een zitplaats aanwezig is (maximum en minimum voor elke variant): .


Main measures: to tighten legislation on commercial drivers' working conditions, install digital tachographs in commercial vehicles, adapt to technical progress the Community legislation concerning the carriage of hazardous goods, make the wearing of seatbelts compulsory in coaches and heavy goods vehicles, improve protection in vehicles regularly used for the carriage of children, etc.

Voornaamste maatregelen: aanscherping van de regelgeving inzake de arbeidsomstandigheden van beroepschauffeurs, invoering van de digitale tachograaf in beroepsvoertuigen, aanpassing van de communautaire wetgeving inzake het vervoer van gevaarlijke goederen aan de technische vooruitgang, verplicht stellen van het dragen van de veiligheidsgordel in touringcars en vrachtwagens, invoering van beschermingsvoorschriften voor voertuigen waar regelmatig kinderen mee worden vervoerd, enz.


Directive 2002/15/EC concerns the organisation of total working time of persons performing mobile road transport activities (essentially lorry and coach drivers).

Richtlijn 2002/15/EG betreft de organisatie van de arbeidstijd van personen die mobiele werkzaamheden in het wegvervoer uitoefenen (hoofdzakelijk vrachtwagen- en buschauffeurs).


The European Commission today sent a reasoned opinion to the Netherlands for its failure to comply with European social rules for lorry and coach drivers.

De Europese Commissie heeft vandaag een met redenen omkleed advies naar Nederland gestuurd omdat zij de Europese sociale regels voor vrachtwagen- en buschauffeurs niet naleeft.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Working time of lorry and coach drivers: Commission sends reasoned opinion to the Netherlands

Arbeidstijd voor vrachtwagen- en buschauffeurs: Commissie stuurt een met redenen omkleed advies naar Nederland


‘6a. By way of derogation from paragraph 6, a driver engaged in a single occasional service of international carriage of passengers, as defined in Regulation (EC) No 1073/2009 of the European Parliament and of the Council of 21 October 2009 on common rules for access to the international market for coach and bus services , may postpone the weekly rest period for up to 12 consecutive 24-hour periods following a previous regular weekly rest period, provided that:

6 bis. „In afwijking van lid 6 van dit artikel mag een bestuurder die een eenmalige ongeregelde vervoersdienst bestaande uit het internationale vervoer van passagiers verricht, als omschreven in Verordening (EG) nr. 1073/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 21 oktober 2009 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels voor toegang tot de internationale markt voor touringcar- en autobusdiensten , de wekelijkse rusttijd voor maximaal 12 opeenvolgende perioden van 24 uur na een eerdere normale wekelijkse rusttijd uitstellen, mits


1. This Regulation shall apply to the international carriage of passengers by coach and bus within the territory of the Community by carriers for hire or reward or by own-account carriers established in a Member State in accordance with its law, using vehicles which are registered in that Member State and are suitable and intended, by virtue of their construction and equipment, to carry more than nine persons, including the driver, and to the movement of such vehicles when empty in connection with such carriage.

1. Deze verordening is van toepassing op het internationale vervoer van personen met touringcars en met autobussen op het grondgebied van de Gemeenschap voor rekening van derden of voor eigen rekening, verricht door vervoerders die in een lidstaat overeenkomstig de wetgeving van die lidstaat zijn gevestigd, door middel van in die lidstaat ingeschreven voertuigen die naar constructie en uitrusting geschikt en bestemd zijn voor het vervoer van meer dan negen personen, de bestuurder inbegrepen, alsmede op de lege ritten van voertuigen in verband met dit vervoer.


1. This Regulation shall apply to the international carriage of passengers by coach and bus within the territory of the Community by carriers for hire or reward or by own-account carriers established in a Member State in accordance with its law, using vehicles which are registered in that Member State and are suitable and intended, by virtue of their construction and equipment, to carry more than nine persons, including the driver, and to the movement of such vehicles when empty in connection with such carriage.

1. Deze verordening is van toepassing op het internationale vervoer van personen met touringcars en met autobussen op het grondgebied van de Gemeenschap voor rekening van derden of voor eigen rekening, verricht door vervoerders die in een lidstaat overeenkomstig de wetgeving van die lidstaat zijn gevestigd, door middel van in die lidstaat ingeschreven voertuigen die naar constructie en uitrusting geschikt en bestemd zijn voor het vervoer van meer dan negen personen, de bestuurder inbegrepen, alsmede op de lege ritten van voertuigen in verband met dit vervoer.


The driver's responsibility in respect to the carriage of passengers; comfort and safety of passengers; transport of children; necessary checks before driving away; all sorts of buses should be part of the theory test (public service buses and coaches, buses with special dimensions, .) (categories D, DE, D1, D1E only).

De verantwoordelijkheid van de bestuurder met betrekking tot het vervoer van passagiers; het comfort en de veiligheid van passagiers; het vervoeren van kinderen; de nodige controles vóór het wegrijden; in het theoretische examen moeten verschillende bussen aan de orde komen (bussen voor openbaar vervoer, touringcars, bussen met speciale afmetingen, enz.) (alleen categorieën D, DE, D1, D1E).


The documents concerned are the model certificate of professional competence under regulation 1071/2009, the Community licence model for the international carriage of goods by road under regulation 1072/2009 as well as the driver attestation model linked to that licence, and the Community licence model for the international carriage of passengers by coach and bus under regulation 1073/2009.

De betreffende documenten zijn het modelgetuigschrift van vakbekwaamheid uit hoofde van Verordening 1071/2009, het model van communautaire vergunning voor het internationale goederenvervoer over de weg uit hoofde van Verordening 1072/2009 en het met deze vergunning verband houdende model van bestuurdersattest, alsmede het model van communautaire vergunning voor het internationaal vervoer van personen met touringcars en autobussen uit hoofde van Verordening 1073/2009.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Coach driver' ->

Date index: 2023-08-11
w