Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural tariff
Community farm price
Competitive games therapy
Competitive price
Competitive rate
Develop cost-plus pricing models
EC farm price
Ensure competitive prices
Ensure price competitiveness
Ensure price competitivity
Farm prices
Guarantee a competitive edge vis-a-vis prices offered
Market prices
Non-price competition
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price for the marketing year
Price system
Prices of wood products studying
Prices policy
Study prices of wood products
Study wood product prices
Studying prices of wood products

Vertaling van "Competitive price " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
competitive price | competitive rate

concurrerende prijs




ensure price competitivity | guarantee a competitive edge vis-a-vis prices offered | ensure competitive prices | ensure price competitiveness

concurrerende prijzen waarborgen | ervoor zorgen dat prijzen concurrerend blijven | zorgen voor concurrerende prijzen | zorgen voor de prijsconcurrentiepositie


farm prices [ Community farm price | EC farm price | price for the marketing year | Agricultural tariff(STW) ]

landbouwprijs [ communautaire landbouwprijs ]


prices policy [ price system ]

prijsbeleid [ prijsregels | prijsstelsel ]




non-price competition

concurrentie anders dan via de prijs


prices of wood products studying | study wood product prices | study prices of wood products | studying prices of wood products

prijzen van houtproducten bestuderen


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

cost-plusprijsstellingsmodellen maken | modellen van kostprijs plus winstopslag maken


Competitive games therapy

competitieve spellen bij therapie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Focusing on connectivity, the eEurope 2002 Action Plan highlighted the necessity of lower prices for a quicker take up of the Internet, and identified the new regulatory framework as the main tool for reinforcing competition and delivering competitive prices. eEurope 2002 called for all possible efforts to be made to ensure that the framework was adopted as soon as possible, and for "work towards introducing greater competition in local access networks and unbundling of the local loop" to be carried out.

Het actieplan eEurope 2002, waarbij de nadruk op connectiviteit lag, bracht onder de aandacht dat de tarieven omlaag moesten om voor een snellere popularisering van internet te zorgen en dat het nieuwe regelgevingskader het belangrijkste instrument was om de concurrentie te bevorderen en de prijzen op concurrerende niveaus te brengen. Met eEurope 2002 werd er daarom op aangedrongen alles in het werk te stellen om het nieuwe regelgevingskader zo snel mogelijk vast te stellen en naar "meer concurrentie op het gebied van lokale toegangsn ...[+++]


Revenues from regulated retail roaming services should be determined by reference to revenues at domestic price levels attributable to the consumption of regulated retail roaming services, whether on a unit-price basis or as a proportion of a flat fee, reflecting the respective actual and projected proportions of regulated retail roaming services consumption by customers within the Union and domestic consumption. Account should also be taken of the consumption of regulated retail roaming services and domestic consumption by the roaming provider’s customers, and of the level of competition ...[+++]

Inkomsten uit gereguleerde retailroamingdiensten moeten worden bepaald aan de hand van de inkomsten tegen binnenlandse prijsniveaus die toe te schrijven zijn aan het gebruik van gereguleerde roamingdiensten, op basis van de eenheidsprijs of als onderdeel van een vast tarief dat het respectieve feitelijke en geraamde aandeel van het gebruik van gereguleerde roamingdiensten door eindgebruikers binnen de Unie en het binnenlandse gebruik weerspiegelt. Ook dient rekening te worden gehouden met het gebruik van gereguleerde retailroamingdiensten en het binnenlandse gebruik door de eindgebruikers van de roamingaanbieder, en met het concurrentie-, prijs- en inkomstenniveau op de binnenlandse markt, alsook met elk waarneembaar risico dat roaming tegen binnenlan ...[+++]


having an approach based on achieving prices and conditions for roaming customers similar to the competitive prices and conditions prevailing within the market of the visited network, including the possibility for the customer to obtain different prices from different operators in the market of the visited network,

het formuleren van een aanpak die uitgaat van het principe dat de prijzen en voorwaarden voor roamende klanten vergelijkbaar moeten zijn met de concurrerende prijzen en voorwaarden op de markt van het bezochte netwerk, met inbegrip van de mogelijkheid voor de klant om andere prijzen te bedingen bij andere exploitanten op de markt van het bezochte netwerk.


(d)the level of competition, prices and revenues in the domestic market, and any observable risk that roaming at domestic retail prices would appreciably affect the evolution of such prices.

d)het concurrentie-, prijs- en inkomstenniveau op de binnenlandse markt, en elk merkbaar risico dat roaming tegen binnenlandse retailprijzen een aanzienlijke invloed zou hebben op de ontwikkeling van die prijzen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
55. Notes the lack of competition in the roaming market and stresses the need for improved price transparency; welcomes in this regard the new EU telecom framework rules and the Commission's proposal for a Roaming III Regulation (COM(2011)0402) which proposes structural measures to improve wholesale competition, with expected benefits on retail competition, prices and choice for consumers; in particular, urges the Commission to meet the objective set in the Digital Agenda for Europe (COM(2010)0245/2) that differences between roaming ...[+++]

55. wijst op het gebrek aan concurrentie in de roamingmarkt en dringt aan op meer prijstransparantie; is in dit verband verheugd over het nieuwe regelgevingskader van de EU voor telecommunicatie en over het voorstel van de Commissie voor een nieuwe roamingverordening (COM(2011)0402), dat structurele maatregelen bevat om de mededinging in de groothandel te verbeteren, en dat ook gunstig kan zijn voor de concurrentie in de detailhandel, de prijzen en het keuzeaanbod van de consument; dringt meer specifiek aan op de verwezenlijking door de Commissie van de in de digitale agenda voor Europa (COM(2010)0245) geformuleerde doelstelling om het ...[+++]


49. Notes the lack of competition in the roaming market and stresses the need for improved price transparency; welcomes in this regard the new EU telecom framework rules and the Commission’s proposal for a Roaming III Regulation (COM(2011)0402) which proposes structural measures to improve wholesale competition, with expected benefits on retail competition, prices and choice for consumers; in particular, urges the Commission to meet the objective set in the Digital Agenda for Europe (COM(2010)0245/2) that differences between roaming ...[+++]

49. wijst op het gebrek aan concurrentie in de roamingmarkt en dringt aan op meer prijstransparantie; is in dit verband verheugd over het nieuwe regelgevingskader van de EU voor telecommunicatie en over het voorstel van de Commissie voor een nieuwe roamingverordening (COM(2011)0402), dat structurele maatregelen bevat om de mededinging in de groothandel te verbeteren, en dat ook gunstig kan zijn voor de concurrentie in de detailhandel, de prijzen en het keuzeaanbod van de consument; dringt meer specifiek aan op de verwezenlijking door de Commissie van de in de digitale agenda voor Europa (COM(2010)0245/2) geformuleerde doelstelling om h ...[+++]


2. Believes that, while competition provides consumers with food at competitive prices, farmers must be provided with a stable income by prices which cover their production costs and fair remuneration for their work, not least to ensure a secure supply of good-quality food;

2. is van mening dat concurrentie ervoor zorgt dat de consument zijn levensmiddelen tegen concurrerende prijzen kan aankopen, maar dat ook aan landbouwers een stabiel inkomen moet worden gegarandeerd door prijzen te betalen die hun productiekosten dekken en hun een billijke vergoeding te geven voor hun werk, ook om de voorzieningszekerheid van kwaliteitsvoeding te verzekeren;


(10) It should be made clear that an unfair pricing practice can be deemed to exist only in cases where that practice is clearly distinguishable from normal competitive pricing practices; the Commission should develop a detailed methodology for determining the existence of unfair pricing practices.

(10) Er moet duidelijk worden gemaakt dat oneerlijke tariefpraktijken alleen geacht kunnen worden te bestaan in gevallen waarin de oneerlijke tariefpraktijken duidelijk te onderscheiden zijn van een normaal concurrerend prijsbeleid. De Commissie moet een uitvoerige methodologie ontwikkelen om oneerlijke tariefpraktijken vast te stellen.


3. Acting in accordance with the procedure referred to in Article 15(3), the Commission shall develop a detailed methodology for determining the existence of unfair pricing practices. This methodology shall cover, inter alia, the manner in which normal competitive pricing, actual costs and reasonable profit margins shall be assessed in the specific context of the aviation sector.

3. De Commissie zal volgens de procedure in lid 3 van artikel 15, een uitvoerige methodologie ontwikkelen om oneerlijke tariefpraktijken vast te stellen, betreffende onder meer de manier waarop normale concurrerende tarifering, werkelijke kosten en redelijke winstmarges zullen worden beoordeeld in de specifieke context van de luchtvaartsector.


3. Acting in accordance with the procedure referred to in Article 15(3), the Commission shall develop a detailed methodology for determining the existence of unfair pricing practices. This methodology shall cover, inter alia, the manner in which normal competitive pricing, actual costs and reasonable profit margins shall be assessed in the specific context of the aviation sector.

3. De Commissie zal volgens de procedure in lid 3 van artikel 15, een uitvoerige methodologie ontwikkelen om oneerlijke tariefpraktijken vast te stellen, betreffende onder meer de manier waarop normale concurrerende tarifering, werkelijke kosten en redelijke winstmarges zullen worden beoordeeld in de specifieke context van de luchtvaartsector.


w