Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carry out ship-to-shore operations
Conduct ship-to-shore operations
Conduct shipment risk management
Handle shipment risks
Manage risks of shipments

Vertaling van "Conduct ship-to-shore operations " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
implement ship-to-shore activities to ensure effective vessel operations | perform necessary ship-to-shore activities for ship operations | carry out ship-to-shore operations | conduct ship-to-shore operations

schip-waloperaties uitvoeren


conduct shipment risk management | manage risks of shipments | ensure safety of shipping operations involving dangerous cargo | handle shipment risks

omgaan met verzendingsrisico’s
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Maritime Broadband Radiolink operating within the bands 5 852 MHz to 5 872 MHz and/or 5 880 MHz to 5 900 MHz for ships and off-shore installations engaged in coordinated activities; Harmonised Standard covering the essential requirements of article 3.2 of Directive 2014/53/EU

Maritieme breedband radiolink werkend binnen de frequentieband 5 852 MHz tot 5 872 MHz en/of 5 880 MHz tot 5 900 MHz voor schepen en offshore-installaties betrokken bij gecoördineerde activiteiten. Geharmoniseerde norm welke invulling geeft aan de essientiële eisen van artikel 3.2 van de Richtlijn 2014/53/EU


3. Projects of common interest for motorways of the sea in the trans-European transport network may also include activities that have wider benefits and are not linked to specific ports, such as services and actions to support the mobility of persons and goods, activities for improving environmental performance, such as the provision of shore-side electricity that would help ships to reduce their emissions, making available facilities for ice-breaking, activities ensuring year-round navigability, dredging operations, and alternative fuelling facilities, as well as the optimisation of processes, procedures and the human element, ICT platf ...[+++]

3. Projecten van gemeenschappelijk belang voor snelwegen op zee in het kader van het trans-Europees vervoersnetwerk kunnen ook activiteiten van algemener nut omvatten, die niet aan specifieke havens gebonden zijn, zoals diensten en activiteiten ter ondersteuning van de mobiliteit van personen en goederen, activiteiten ter verbetering van de milieuprestaties, zoals walstroomvoorzieningen waardoor schepen hun uitstoot kunnen verminderen, het beschikbaar stellen van voorzieningen voor het breken van ijs, het gehele jaar door bevaarbaar houden van de vaarroute, baggerwerken en voorzieningen voor alternatieve brandstoffen, alsook de optimalis ...[+++]


3. Projects of common interest for motorways of the sea in the trans-European transport network may also include activities that have wider benefits and are not linked to specific ports, such as services and actions to support the mobility of persons and goods, activities for improving environmental performance, such as the provision of shore-side electricity that would help ships to reduce their emissions, making available facilities for ice-breaking, activities ensuring year-round navigability, dredging operations, and alternative fuelling facilities, as well as the optimisation of processes, procedures and the human element, ICT platf ...[+++]

3. Projecten van gemeenschappelijk belang voor snelwegen op zee in het kader van het trans-Europees vervoersnetwerk kunnen ook activiteiten van algemener nut omvatten, die niet aan specifieke havens gebonden zijn, zoals diensten en activiteiten ter ondersteuning van de mobiliteit van personen en goederen, activiteiten ter verbetering van de milieuprestaties, zoals walstroomvoorzieningen waardoor schepen hun uitstoot kunnen verminderen, het beschikbaar stellen van voorzieningen voor het breken van ijs, het gehele jaar door bevaarbaar houden van de vaarroute, baggerwerken en voorzieningen voor alternatieve brandstoffen, alsook de optimalis ...[+++]


Research will create the basis for targeted/risk-related design and hence for better safety and efficiency on ships and off-shore structures, improve the operability and maintenance of ships and identify new systems for safeguarding maritime operations.

Het onderzoek moet de basis scheppen voor een doelgericht/ricicogebaseerd ontwerp en daarmee voor de verbetering van de veiligheid en doeltreffendheid op schepen en offshore-structuren, de verbetering van de inzetbaarheid en het onderhoud van schepen en het vinden van nieuwe systemen voor de beveiliging van maritieme operaties.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(a)the offloading to shore of waste, including waste water and residues, generated by the normal operation of ships and offshore platforms, provided that such waste is subject to the requirements of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (Marpol 73/78), or other binding international instruments.

a)het lossen aan wal van door gewone exploitatie van schepen en offshore-platforms ontstane afvalstoffen, inbegrepen afvalwater en residuen, voorzover die afvalstoffen vallen onder het Internationaal verdrag ter voorkoming van verontreiniging door schepen van 1973, als gewijzigd bij het protocol van 1978 (Marpol 73/78), of onder andere bindende internationale rechtsinstrumenten.


The objective of this Regulation is to enhance the safety management and safe operation of ships as well as the prevention of pollution from ships, by ensuring that companies operating ships comply with the ISM Code by means of shipboard and shore-based safety management systems, and the control thereof by flag and port state administrations.

Doel van deze verordening is het veiligheidsmanagement, de veilige exploitatie van schepen en de verontreinigingspreventie met betrekking tot schepen te verbeteren door ervoor te zorgen dat de maatschappijen die deze schepen exploiteren de ISM-code naleven door middel van veiligheidsmanagementsystemen aan boord en op de wal en controle daarop door de overheden van vlag- en havenstaten.


It shifts the blame for accidents to ships' crew members, perpetuates the unaccountability of industrial companies at sea and on shore and leaves shipowners, ship's operators, managers, charterers, shipping registers, insurance companies and others untouched.

Daarmee wordt de verantwoordelijkheid voor de ongelukken op de schouders van de scheepsbemanningen gelegd, maar wordt tegelijkertijd het ongebreideld gedrag van de scheepvaartbedrijven en de industriebedrijven aan land vereeuwigd, en worden scheepseigenaren, exploitanten, bevrachters, classificatiebureaus, verzekeringsmaatschappijen, enzovoort, buiten schot gehouden.


(d)support with additional means in a cost efficient way pollution response actions in case of pollution caused by ships as well as marine pollution caused by oil and gas installations, when a request has been presented by the affected Member State under the authority of which the cleaning operations are conducted, without prejudice to the responsibility of coastal States to have appropriate pollution response mechanisms in place while respecting existing cooperation between Member States in this field.

d)met extra middelen en op een kostenefficiënte manier steun te bieden bij de bestrijding van verontreiniging in geval van door schepen veroorzaakte verontreiniging en van verontreiniging van de zee door olie- en gasinstallaties, indien daarom verzocht is door de getroffen lidstaat onder wiens gezag de schoonmaakoperaties worden uitgevoerd, zulks onverminderd de verantwoordelijkheid van de kuststaten om te beschikken over passende operationele mechanismen voor de bestrijding van verontreiniging en met inachtneming van de bestaande samenwerking tussen lidstaten op dit terrein.


On this point, the Presidency stresses that the assessment of unfair competition must not be restricted to compliance with internationally approved technical standards but must cover all conditions of ship operating and ship ownership, particularly their social and fiscal aspects; (c) encouraging operators and the social partners to draw up a code of good conduct between operators of passenger vessels, in order to encourage Community employment in this sector; (d) endeavouring to ensure the acceptance within international bodies, in ...[+++]

Het Voorzitterschap onderstreept dat bij de beoordeling van oneerlijke concurrentie niet alleen moet worden gekeken naar de naleving van internationaal erkende technische normen, maar naar alle voorwaarden waaronder vaartuigen worden geëxploiteerd en het redersbedrijf wordt uitgeoefend, met name de sociale en fiscale aspecten van een en ander ; c) de ondernemers en de sociale partners stimuleren om een gedragscode voor de exploitanten van passagiersschepen op te stellen ten einde de communautaire werkgelegenheid in deze sector te bevorderen ; d) binnen internationale instanties, met name de IMO, de IAO en de WTO, gemeenschappelijke of, ...[+++]


In quantitative terms, Member States' voluntary contributions confirm the existence of a body of resources consisting of a pool of more than 100 000 men, around 400 combat aircraft and 100 ships, fully satisfying the requirements defined by the headline goal to conduct different types of crisis-management operations.

In kwantitatief opzicht bevestigen de vrijwillige bijdragen van de lidstaten het bestaan van een geheel van middelen dat gevormd wordt door een pool van meer dan 100.000 man, ongeveer 400 gevechtsvliegtuigen en 100 schepen; aldus is geheel voldaan aan de in het hoofddoel aangegeven behoeften in het kader van verschillende soorten crisisbeheersingsoperaties.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Conduct ship-to-shore operations' ->

Date index: 2022-12-24
w