Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic information system
Bracing of contact lines
Catenary system
Contact line
Contact line system
Counterweight for tightening overhead contact line
Distribution control operator
Electric powerline system worker
Electrical power distributor
Electrical power systems power dispatcher
Electrical transmission system operator
Electricity power line system worker
Electricity transmission system technician
Information system
On-line system
Overhead line system
Power line worker
Pull-off for tightening overhead contact line
Sewage infrastructure construction worker
Sewer construction worker
Sewer pipe line construction supervisor
Sewer system construction worker
Staying of contact lines

Vertaling van "Contact line system " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
catenary system | contact line system | overhead line system

bovenleiding met kettinglijnophanging | bovenleidingssysteem | rijdraadsysteem


bracing of contact lines | staying of contact lines

afspanning van de bovenleiding


counterweight for tightening overhead contact line | pull-off for tightening overhead contact line

naspangewicht


information system [ automatic information system | on-line system ]

informatiesysteem [ geautomatiseerd informatiesysteem | gekoppeld systeem | off-linesysteem | on-linesysteem ]


electricity power line system worker | electricity transmission system technician | electric powerline system worker | electrical transmission system operator

elektricien kabels en netwerken | hoofdmonteur laag- en middenspanningsnetten | exploitatietechnicus elektriciteitsleidingen | voorman kabelwerker laag- en middenspanningsnetten




Corneal bur system, line-powered

corneafreessysteem op netvoeding


Antishock wear system pump, line-powered

pomp voor antishockuitrusting op netvoeding


sewer pipe line construction supervisor | sewer system construction worker | sewage infrastructure construction worker | sewer construction worker

rioleerder | rioleringsarbeider | rioleringsmedewerker | rioolmonteur


distribution control operator | electrical power systems power dispatcher | electrical power distributor | power line worker

elektricien kabels en netwerken | hoofdmonteur laag- en middenspanningsnetten | dispatcher voor het elektriciteitstransportnet | voorman kabelwerker laag- en middenspanningsnetten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The SRT clause 4.2.3.1 Segmentation of overhead line or conductor rails and the HS ENE TSI clause 4.2.7 deal with the same issues: sectioning of the overhead contact line system and continuity of operation.

Paragraaf 4. 2.3.1 van de TRI SRT „Segmentering van bovenleidingen en derde rails” en paragraaf 4.2.7 van de TSI HS ENE behandelen dezelfde kwesties: opdeling van het bovenleidingsysteem en bedrijfscontinuïteit.


If the values prescribed in point 4.2.20.4 are not possible due to the track layout (i.e. R The prevention of electric shock on platforms is ensured by the provisions set out in High-Speed Energy TSI relating to the protective provisions of contact line systems.

Wanneer de waarden voorgeschreven in 4.2.20.4 wegens het tracé niet haalbaar zijn (d.w.z. R De beveiliging tegen elektrische schokken op perrons wordt gewaarborgd door de voorschriften van de TSI „Energie” voor hogesnelheidsmaterieel ten aanzien van beschermingsmaatregelen van de rijdraad of de geleiderail..


The SRT clause 4.2.3.1 Segmentation of overhead line or conductor rails and the HS ENE TSI clause 4.2.7 deal with the same issues: sectioning of the overhead contact line system and continuity of operation.

Paragraaf 4. 2.3.1 van de TRI SRT „Segmentering van bovenleidingen en derde rails” en paragraaf 4.2.7 van de TSI HS ENE behandelen dezelfde kwesties: opdeling van het bovenleidingsysteem en bedrijfscontinuïteit.


The prevention of electric shock on platforms is ensured by the provisions set out in High-Speed Energy TSI relating to the protective provisions of contact line systems.

De beveiliging tegen elektrische schokken op perrons wordt gewaarborgd door de voorschriften van de TSI „Energie” voor hogesnelheidsmaterieel ten aanzien van beschermingsmaatregelen van de rijdraad of de geleiderail..


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2.15. ‘Frontal protection system leading edge reference line’ means the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 50° and with the lower end 600 mm above the ground, is traversed across and in contact with the frontal protection system leading edge.

2.15. „referentielijn voorkant frontbeschermingsinrichting”: de meetkundige kromme van de raakpunten tussen het frontoppervlak van de frontbeschermingsinrichting en een richtliniaal van 1 000 mm die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig, onder een hoek van 50° achteroverhellend en met het onderste uiteinde 600 mm boven de grond, over de voorkant frontbeschermingsinrichting wordt gevoerd waarbij deze wordt geraakt.


For frontal protection systems of such shape that the bottom end of the straight edge makes first contact, then that contact is taken to be the frontal protection system leading edge reference line, at that lateral position.

Bij frontbeschermingsinrichtingen die zo zijn gevormd dat het onderste uiteinde van de richtliniaal eerst de motorkap raakt, wordt dat raakpunt als referentielijn voorkant frontbeschermingsinrichting genomen, in die laterale positie.


For vehicles having the frontal protection system top surface inclined at essentially 50°, so that the straight edge makes a continuous contact or multiple contacts rather than a point contact, the reference line is determined with the straight edge inclined rearwards at an angle of 40°.

Voor voertuigen waarbij het bovenoppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde zich overwegend onder een hoek van 50° bevindt, zodat de richtliniaal niet op één maar op verscheidene punten of over de gehele lengte de beschermingsinrichting aan de voorzijde raakt, wordt de referentielijn bepaald met de richtliniaal naar achteren hellend onder een hoek van 40°.


1.15". The frontal protection system leading edge reference line" is the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the car and inclined rearwards by 50°, is traversed across and in contact with the frontal protection system lea ...[+++]

1.15. "referentielijn voorkant beschermingsinrichting aan de voorzijde": de geometrische curve van de raakpunten tussen het frontoppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde en een richtliniaal van 1.000 mm die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig, onder een hoek van 50° naar achteren hellend, over de voorkant beschermingsinrichting aan de voorzijde wordt gevoerd waarbij deze wordt geraakt.


1.9". The upper frontal protection system reference line" identifies the upper limit to significant points of pedestrian contact with the frontal protection system or the vehicle.

1.9". referentielijn bovenrand als beschermingsinrichting aan de voorzijde": de bovengrens van de significante punten waarop de voetganger met de beschermingsinrichting aan de voorzijde of met het voertuig in contact komt.


‘frontal protection system leading edge reference line’ means the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the car and inclined rearwards by 50°, is traversed across and in contact with the frontal protection system leading edge.

„referentielijn voorkant frontbeschermingsinrichting”: de geometrische curve van de raakpunten tussen het frontoppervlak van de frontbeschermingsinrichting en een richtliniaal van 1 000 mm die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig, onder een hoek van 50o naar achteren hellend, over de voorkant frontbeschermingsinrichting wordt gevoerd waarbij deze wordt geraakt.


w