Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Budget deficit
Budget deficit ratio
Capital-labour ratio
Capital-output ratio
Deadline for transposition
Deficit
Deficit ratio
Deficit to GDP ratio
Efficiency
Implementation deficit
Late transposition
Productivity
Time limit for transposition
Transposition deficit

Vertaling van "Deficit ratio " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
budget deficit ratio | deficit ratio

begrotingstekortquote | tekortquote | tekortratio


deficit to GDP ratio

verhouding tussen het begrotingstekort en het BBP




Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator




transposition deficit [ deadline for transposition | implementation deficit | late transposition | time limit for transposition ]

omzettingsachterstand [ omzettingstermijn | termijn voor omzetting ]


Syndrome with characteristics of precocious puberty (due to Leydig cell hyperplasia), progressive spastic paraplegia and intellectual deficit. It has been described in two brothers. The fact that other family members displayed brisk reflexes and dysa

spastische paraplegie, vroegtijdige puberteit


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

kleine gestalte door primaire zuurlabiele subeenheiddeficiëntie


Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the patient in the third person; thought disorders and negative sym ...[+++]

Omschrijving: De schizofrene stoornissen worden in het algemeen gekarakteriseerd door fundamentele en kenmerkende verstoringen van denken en waarneming en door een inadequaat of vlak affect. Helder bewustzijn en intellectueel vermogen zijn doorgaans behouden, zij het dat bepaalde cognitieve tekortkomingen zich in de loop des tijds kunnen ontwikkelen. De belangrijkste psychopathologische verschijnselen omvatten 'Gedankenlautwerden'; gedachteninbrenging of -onttrekking; gedachtenuitzending; waanwaarneming en wanen omtrent het onder controle van derden staan; macht of passiviteit; gehallucineerde stemmen die de patiënt bekritiseren of over deze praten in de der ...[+++]


productivity [ capital-labour ratio | capital-output ratio | efficiency | Efficiency(ECLAS) ]

productiviteit [ efficiëntie | produktiviteit | verhouding kapitaal-arbeid | verhouding kapitaal-productie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Both the general government deficit-to-GDP ratio and the gross debt-to-GDP ratio are expected to fall in 2017 and 2018, in both the euro area and the EU. Lower interest payments and public sector wage moderation should ensure that deficits continue to decline, albeit at a slower pace than in recent years.

Zowel het overheidstekort als de brutoschuldquote daalt naar verwachting in 2017 en 2018, zowel in de eurozone als in de EU. Lagere rentebetalingen en de loonmatiging in de overheidssector zouden ervoor zorgen dat tekorten blijven dalen, maar trager dan in recente jaren.


These country-specific medium-term budgetary objectives may diverge from the requirement of a close to balance or in surplus position, while providing a safety margin with respect to the 3 % of GDP government deficit ratio.

Deze landspecifieke middellangetermijndoelstellingen voor de begroting kunnen afwijken van het vereiste van een begrotingssituatie die vrijwel in evenwicht is dan wel een overschot vertoont, zolang wordt voorzien in een veiligheidsmarge ten opzichte van de referentiewaarde voor het overheidstekort van 3 % van het bbp.


The government deficit ratio-to-GDP for 2009 was revised from 13,6 % of GDP to 15,4 % of GDP, while the debt ratio was revised from 115,1 % of GDP to 126,8 % of GDP.

De tekortquote van de overheid voor 2009 is bijgesteld van 13,6 % van het bbp tot 15,4 % van het bbp, terwijl de schuldquote is herzien van 115,1 % van het bbp tot 126,8 % van het bbp.


7. In the case of Member States where the excess of the deficit over the reference value reflects the implementation of a pension reform introducing a multi-pillar system that includes a mandatory, fully funded pillar, the Council and the Commission shall also consider the cost of the reform when assessing developments of deficit figures in excessive deficit procedures as long as the deficit does not significantly exceed a level that can be considered close to the reference value, and the debt ratio does not exceed the reference value ...[+++]

7. In het geval van lidstaten waarvan het tekort de referentiewaarde overschrijdt als gevolg van de toepassing van een pensioenhervorming waarbij een meerpijlerstelsel is ingevoerd dat een verplichte pijler met volledige kapitaaldekking omvat, nemen de Raad en de Commissie bij hun beoordeling van ontwikkelingen in de tekortcijfers in de buitensporigtekortprocedure ook de kosten van de hervorming in aanmerking, zolang het tekort niet aanzienlijk boven een niveau komt dat als dicht bij de referentiewaarde kan worden beschouwd, en de schuldquote de referentiewaarde niet overschrijdt, op voorwaarde dat de algehele houdbaarheid van de begroti ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
When assessing compliance on the basis of the deficit criterion, if the ratio of the government debt to GDP exceeds the reference value, those factors shall be taken into account in the steps leading to the decision on the existence of an excessive deficit provided for in paragraphs 4, 5 and 6 of Article 126 TFEU only if the double condition of the overarching principle — that, before these relevant factors are taken into account, the general government deficit remains close to the reference value and its excess over the reference value is temporary — is fully met.

Indien de verhouding tussen de overheidsschuld en het bbp de referentiewaarde overschrijdt, wordt bij de nalevingsbeoordeling op basis van het tekortcriterium in de in artikel 126, leden 4, 5, en 6, VWEU bedoelde stappen die leiden naar het besluit over het bestaan van een buitensporig tekort, alleen rekening met deze factoren gehouden indien volledig is voldaan aan de tweeledige voorwaarde van het overkoepelende principe, namelijk dat het overheidstekort dicht bij de referentiewaarde blijft en de overschrijding van de referentiewaarde slechts van tijdelijke aard is.


Article 126 TFEU and Protocol No 12 on the Excessive Deficit Procedure (EDP), annexed to the Treaties, specify that the ratio of planned or actual government deficit to GDP shall in principle not exceed 3 % and the ratio of government debt to GDP shall in principle not exceed 60 %.

In artikel 126 VWEU en het aan het Verdrag gehechte protocol nr. 12 betreffende de procedure bij buitensporige tekorten is bepaald dat de verhouding tussen het voorziene of feitelijke overheidstekort en het bbp niet meer dan 3 % mag bedragen, en die tussen de overheidsschuld en het bbp niet meer dan 60 %.


This deficit ratio is higher than the official deficit projection of 2,3 % of GDP set in the December 2006 update of the convergence programme, on account of a downward revision in corporate taxation revenue.

Deze tekortquote is hoger dan de officiële tekortprognose van 2,3 % van het bbp die in het geactualiseerde convergentieprogramma van december 2006 was opgenomen, omdat de opbrengst van de vennootschapsbelasting neerwaarts is herzien.


The excess over the 3 % of GDP reference value is also considered not temporary, with the Commission services forecasting, on the basis of unchanged policies, a deficit ratio in 2009/10 still higher than 3 % (at 3,3 %).

Ook wordt de overschrijding van de referentiewaarde van 3 % van het bbp niet als tijdelijk beschouwd aangezien de diensten van de Commissie in hun prognoses ervan uitgaan dat de tekortquote in 2009/2010 bij ongewijzigd beleid boven de 3 % blijft (3,3 %).


3. The information about paths for the general government surplus/deficit ratio, debt ratio and the main economic assumptions referred to in paragraph 2 (a) and (b) shall be on an annual basis and shall cover, as well as the current and preceding year, at least the following three years.

3. De in lid 2, onder a) en b), bedoelde gegevens over de aanpassingstrajecten voor de overschot-/tekortquote, de schuldquote van de algemene overheid en de belangrijkste economische veronderstellingen worden op jaarbasis verstrekt en hebben betrekking op het lopende jaar, het voorgaande jaar en minimaal de drie volgende jaren.


3. The information about paths for the general government surplus/deficit ratio and debt ratio and the main economic assumptions referred to in paragraph 2 (a) and (b) shall be on an annual basis and shall cover, as well as the current and preceding year, at least the following three years.

3. De gegevens over tijdpaden voor de overschot-/tekortquote en de schuldquote van de algemene overheid en de belangrijkste economische veronderstellingen als bedoeld in lid 2, onder a) en b), worden op jaarbasis verstrekt en hebben betrekking op het lopende jaar, het voorafgaande jaar en minimaal de drie volgende jaren.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Deficit ratio' ->

Date index: 2021-08-06
w