Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analytical psychotherapy
Applied research
Carry out a risk assessment in psychotherapy
Common research programme
Community research policy
Conduct a risk assessment in psychotherapy
Conduct psychotherapy risk assessments
Do research in psychotherapy
EU research policy
Engage in physiotherapy research
Engage in research in physiotherapy
European Union research policy
European research area
Execute psychotherapy risk analyses
Individual psychotherapy
Keep up with current trends in psychotherapy
Psychotherapy
Research body
Research centres
Research institute
Research laboratory
Research undertaking
Scientific and technical research
Stay up to date with psychotherapy trends
Stay up to date with trends in psychotherapy
Technical research
Technological research
Training and research institutions
Undertake research activity in physiotherapy

Vertaling van "Do research in psychotherapy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
do research in psychotherapy | undertake research activity in physiotherapy | engage in physiotherapy research | engage in research in physiotherapy

deelnemen aan fysiotherapeutisch onderzoek


carry out a risk assessment in psychotherapy | execute psychotherapy risk analyses | conduct a risk assessment in psychotherapy | conduct psychotherapy risk assessments

psychotherapeutische risicobeoordelingen uitvoeren


be aware of current debates and trends in psychotherapy | stay up to date with psychotherapy trends | keep up with current trends in psychotherapy | stay up to date with trends in psychotherapy

op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen in de psychotherapie | op de hoogte blijven van actuele trends in de psychotherapie


analytical psychotherapy

analytische psychologie | analytische psychotherapie






research body [ research institute | research laboratory | research undertaking | Research centres(ECLAS) | training and research institutions(UNBIS) ]

onderzoeksorganisme [ onderzoeksinstelling | researchlaboratorium | researchonderneming ]


EU research policy [ common research programme | Community research policy | European Union research policy | European research area(ECLAS) ]

EU-onderzoeksbeleid [ communautair onderzoeksbeleid | gemeenschappelijk onderzoekprogramma | onderzoeksbeleid van de Europese Unie ]


applied research [ technical research | technological research | Scientific and technical research(ECLAS) | Technical research(ECLAS) ]

toegepast onderzoek [ technisch onderzoek | technologisch onderzoek ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Activities which build on the conclusions of the Lisbon European Council, most of them based on Commission Communications or staff working papers, are underway in relation to benchmarking of research policies; mapping of excellence; mobility of researchers; research infrastructures; networking of national research programmes; private investment in research; intellectual property; electronic networks for research; the international and regional dimensions of research; and issues relating to science and society.

- In het verlengde van de conclusies van de Europese Raad van Lissabon zijn, meestal uitgaande van mededelingen van de Commissie of werkdocumenten van de Commissiediensten, activiteiten ontplooid op het gebied van de benchmarking van het onderzoekbeleid, de kartering van de wetenschappelijke expertise, de mobiliteit van onderzoekers, onderzoekinfrastructuren, de networking van de nationale onderzoekprogramma's, particuliere investeringen in onderzoek, de intellectuele eigendom, elektronische netwerken voor onderzoek, de internationale en regionale dimensie van het onderzoek, alsmede vraagstukken rond wetenschap en samenleving.


These could, for example, be chosen from among the following: the development of human resources for public and private research, more especially the degree of mobility at all levels and the conditions under which researchers from other European countries are able to stay; public investment in basic research; action by Member States to encourage private investment in research, in line with the Commission Communication "More research for Europe: Towards 3% of GDP"; [13] local clustering of research and development resources; govern ...[+++]

De overwogen thema's zouden bijvoorbeeld uit de volgende lijst kunnen worden gekozen: de ontwikkeling van de menselijke factor voor het openbare en particuliere onderzoek, meer in het bijzonder de mobiliteitsgraad op alle niveaus en de omstandigheden waarin onderzoekers uit andere Europese landen worden opgevangen; overheidsinvesteringen in fundamenteel onderzoek; de door de lidstaten getroffen maatregelen om particulier investeren in onderzoek aan te moedigen, zulks in lijn met de mededeling van de Commissie "Meer onderzoek voor Eu ...[+++]


Key activities shall be to provide excellent and innovative training to early-stage researchers at post-graduate level through interdisciplinary projects, including mentoring to transfer knowledge and experience between researchers or doctoral programmes, helping researchers to develop their research career and involving universities, research institutions, research infrastructures, businesses, SMEs and other socio-economic groups from different Member States, associated countries and/or third countries.

Belangrijke activiteiten in dit verband zijn het aanbieden van hoogwaardige en innovatieve opleidingmogelijkheden voor jonge onderzoekers op postacademisch niveau via interdisciplinaire projecten, met inbegrip van mentorschapregelingen om de overdracht van kennis en ervaringen tussen onderzoekers te bevorderen of doctoraatsprogramma's waarmee onderzoekers geholpen worden hun onderzoeksloopbaan uit te breiden en waarbij universiteiten, onderzoeksinstellingen, onderzoeksinfrastructuren, ondernemingen, KMO's, andere sociaaleconomische groepen uit verschillende lidstaten, geassocieerde landen en/of derde landen betrokken worden.


The Budapest Document sets out two main objectives for Eurostars-2. Firstly, a structural-oriented objective to deepen the synchronisation and alignment of the national research programmes in the field of funding, which is a central element towards the realisation of the European Research Area by the member countries. Secondly a content-related objective to support research and development performing SMEs engaging in transnational research and innovation projects.

In het document van Boedapest worden de volgende twee hoofddoelstellingen voor Eurostars-2 geformuleerd: ten eerste het verbeteren van de synchronisatie en onderlinge afstemming van de nationale onderzoeksprogramma's op het gebied van financiering („structurele doelstelling”), wat essentieel is voor het realiseren van de Europese Onderzoeksruimte door de deelnemende staten; ten tweede, het ondersteunen van onderzoek en ontwikkeling verrichtende kmo's die betrokken zijn bij transnationale onderzoeks- en innovatieprojecten („inhoudelij ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
human potential in research and technology in Europe should be strengthened, both quantitatively and qualitatively; better education and research training, easier access to research opportunities as well as the recognition of the ‘profession’ of researcher are principal tools for achieving this goal, not least through a significant increase in the presence of women in research, encouraging researchers' mobility and career development.

het menselijk potentieel in onderzoek en technologie in Europa moet kwantitatief en kwalitatief worden versterkt. Beter onderwijs en betere onderzoeksopleiding, gemakkelijker toegang tot onderzoekskansen alsmede de erkenning van het „beroep” van onderzoeker zijn hoofdinstrumenten voor het bereiken van dit doel, niet het minst via een belangrijke toename van vrouwen in onderzoeksactiviteiten en het stimuleren van de mobiliteit en loopbaanontwikkeling van onderzoekers.


University courses leading to a first degree, or professional training courses offering an equivalent professional qualification in a field relevant to psychotherapy, may be recognised as part or all of the general section of training in psychotherapy, but shall in no case count towards the four years of specialism in psychotherapy.

Universitaire leergangen die tot het behalen van een eerste universitaire graad leiden, of beroepsopleidingen die een gelijkwaardige beroepskwalificatie op een voor de psychotherapie relevant vakgebied bieden, kunnen geheel of gedeeltelijk voor het algemene deel van de psychotherapieopleiding worden erkend, maar tellen in geen geval mee voor de vier jaar van de specifieke psychotherapeutische specialistenopleiding.


This shall include sufficient practice in psychotherapy under constant supervision corresponding to the trainee's own psychotherapy method of at least two years.

Deze omvat een voldoende psychotherapeutische praktijkervaring onder voortdurende, met de eigen psychotherapeutische methode strokende supervisie van ten minste twee jaar.


University courses leading to a first degree, or professional training courses offering an equivalent professional qualification in a field relevant to psychotherapy, may be recognised as part or all of the general section of training in psychotherapy, but shall in no case count towards the four years of specialism in psychotherapy.

Universitaire leergangen die tot het behalen van een eerste universitaire graad leiden, of beroepsopleidingen die een gelijkwaardige beroepskwalificatie op een voor de psychotherapie relevant vakgebied bieden, kunnen geheel of gedeeltelijk voor het algemene deel van de psychotherapieopleiding worden erkend, maar tellen in geen geval mee voor de vier jaar van de specifieke psychotherapeutische specialistenopleiding.


This shall include sufficient practice in psychotherapy under constant supervision corresponding to the trainee’s own psychotherapy method of at least two years.

Deze omvat een voldoende psychotherapeutische praktijkervaring onder voortdurende, met de eigen psychotherapeutische methode strokende supervisie van ten minste twee jaar.


This first strand is aimed at supporting research networks, research organisations and enterprises (including in particular SMEs), in the provision of structured global schemes for the transnational training and mobility of researchers, and the development and transfer of competencies in research including those relating to research management and research ethics.

Dit type activiteit is gericht op het ondersteunen van onderzoeksnetwerken, onderzoeksorganisaties en -bedrijven, (met inbegrip van in het bijzonder MKB's) door te voorzien in gestructureerde algemene regelingen voor de transnationale opleiding en mobiliteit van onderzoekers en de ontwikkeling en overdracht van deskundigheid op onderzoekgebied, onder meer deskundigheid in verband met onderzoeksmanagement en ethische aspecten van onderzoek.


w