Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Driving and rest time
Driving period and rest period
Rest time rules
The 11-hour rule

Vertaling van "Driving and rest time " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
driving and rest time | driving period and rest period

rij-en rusttijd


rest time rules | the 11-hour rule

reglementering van de rusttijd


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All Member States are faced with the same road safety problems, namely excessive speed, drinking and driving, failure to wear a seat belt, the insufficient protection provided by vehicles, the existence of accident black spots, non-compliance with driving and rest times by commercial drivers and poor visibility.

Alle landen hebben te maken met dezelfde problemen van verkeersveiligheid, namelijk overdreven snelheid, alcohol achter het stuur, niet-gebruiken van de veiligheidsgordel, onvoldoende bescherming, het bestaan van zwarte punten, niet-naleving van de regels met betrekking tot rij- en rusttijden in het beroepsvervoer en slechte zichtbaarheid.


- Non-compliance with driving and rest times by professional drivers.

- De niet-naleving van de rij- en rusttijden in het beroepsvervoer.


Firstly, they argue that Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time, covers everyone and therefore there is no problem excluding the self-employed. This is wrong.

Ten eerste stelt ze dat alles al is geregeld in Verordening (EG) nr. 561/2006 over rij- en rusttijden, en dat het dus geen probleem is dat zelfstandigen worden uitgesloten.


Road safety is of course a very important issue for us, but at EU level, a great deal has already been done to improve road safety, for example as regards driving and rest times, additional mirrors in lorries, tunnel safety, etc. These are areas where it is useful to have regulations at EU level.

Verkeersveiligheid is natuurlijk een heel belangrijke zaak voor ons, maar op EU-niveau is al een heleboel gedaan om de verkeersveiligheid te verbeteren, bijvoorbeeld op het gebied van rijden en rusttijden, extra spiegels op vrachtwagens, tunnelveiligheid, etc. Dit zijn zaken waarvoor het nuttig is regelgeving op EU-niveau te hebben.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
52. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by Parliament taking account of the recommended measures in the opinion of the European Economic and Social Committee on safe and secure parking places ;

52. vestigt de aandacht op de moeilijke werkomstandigheden van veel vrachtwagenchauffeurs die door Europa rijden en te weinig goede stopplaatsen tot hun beschikking hebben: artikel 12 van Verordening (EG) nr. 561/2006 over rij- en rusttijden erkent uitdrukkelijk het belang van voldoende veilige en bewaakte stopplaatsen voor beroepschauffeurs langs het EU-netwerk van snelwegen; dringt daarom bij de Commissie aan op een vervolg van het op initiatief van het Europees Parlement gehouden proefproject voor veilige en bewaakte stopplaatsen ...[+++]


53. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by the European Parliament taking account of the recommended measures in the opinion from the European Economic and Social Committee TEN/290-CESE on safe and secure parking places;

53. vestigt de aandacht op de moeilijke werkomstandigheden van veel vrachtwagenchauffeurs die door Europa rijden en te weinig goede stopplaatsen tot hun beschikking hebben : artikel 12 van Verordening 561/2006 over rij- en rusttijden erkent uitdrukkelijk het belang van voldoende veilige en bewaakte stopplaatsen voor beroepschauffeurs langs het EU-netwerk van snelwegen; dringt daarom bij de Commissie aan op een vervolg van het op initiatief van het Europees Parlement gehouden proefproject voor veilige en bewaakte stopplaatsen en daarb ...[+++]


52. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by Parliament taking account of the recommended measures in the opinion of the European Economic and Social Committee on safe and secure parking places ;

52. vestigt de aandacht op de moeilijke werkomstandigheden van veel vrachtwagenchauffeurs die door Europa rijden en te weinig goede stopplaatsen tot hun beschikking hebben: artikel 12 van Verordening (EG) nr. 561/2006 over rij- en rusttijden erkent uitdrukkelijk het belang van voldoende veilige en bewaakte stopplaatsen voor beroepschauffeurs langs het EU-netwerk van snelwegen; dringt daarom bij de Commissie aan op een vervolg van het op initiatief van het Europees Parlement gehouden proefproject voor veilige en bewaakte stopplaatsen ...[+++]


A large number of factors must be taken into account, in addition to driving and working time and rests, in order to organise working time in such a way as to avoid placing the health and safety of mobile workers at risk.

De combinatie van de talrijke factoren waarmee in verband met de rij- en arbeidstijden en de rustperioden rekening moet worden gehouden, zal een organisatie van de arbeidstijd mogelijk maken die geen gevaar oplevert voor de gezondheid en veiligheid van de mobiele werknemers.


The Commission will consider at a later stage whether it is necessary to amend the common rules on driving and rest times.

De Commissie zal in de toekomst nagaan of de gemeenschappelijke regels voor de rij- en rusttijden van chauffeurs gewijzigd moeten worden.


- periods other than those relating to break times and rest times during which the mobile worker is not required to remain at his workstation, but must be available to answer any calls to start or resume driving or to carry out other work.

- andere perioden dan pauzes of rusttijden, waarin de mobiele werknemer niet op de werkplek behoeft te blijven, doch beschikbaar moet zijn om gevolg te kunnen geven aan eventuele oproepen om de rit aan te vatten of te hervatten, of om andere werkzaamheden uit te voeren.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Driving and rest time' ->

Date index: 2022-10-28
w