Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Duty engineer on a ship
Duty ship
Engine room
Evaporator room
Execute ship engine room activities
Fire room
Galley
Heavy duty engine
High efficiency motor
Laundry
Light duty engine
Loading
Machinery
Maintain ship engine room
Maintain vessel engine room
Manage ship engine equipment
Manage ship engine systems
Manage ship systems
Manage vessel engines and systems
Maritime engineering officer
Operate vessel engine room
Other ship's engine-room ratings
Ship duty engineer
Ship engineering officer
Ships engine room rating

Vertaling van "Duty engineer on a ship " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
duty engineer on a ship | ship engineering officer | maritime engineering officer | ship duty engineer

machinist container- en tankvaart | machinist veerboot | machinist zeevaart | wachtwerktuigkundige scheepvaart


manage ship engine systems | manage ship systems | manage ship engine equipment | manage vessel engines and systems

motoren en systemen van schepen beheren | motoren en systemen van vaartuigen beheren


execute ship engine room activities | maintain vessel engine room | maintain ship engine room | operate vessel engine room

machinekamers van vaartuigen bedienen




heavy duty engine | high efficiency motor

motor berekend op zwaar werk | zware motor


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | kombuis | machines | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | ...[+++]


Other ship's engine-room ratings

andere gezel machinekamer




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– measures coordinated at Community level to encourage ship owners to reduce emissions, and/or to introduce standards for emissions from ships' engines of EU ships, or new standards for emissions from ships' engines to be agreed at IMO level.

– Op gemeenschapsniveau gecoördineerde maatregelen om scheepseigenaren aan te moedigen de emissie te beperken en/of normen in te voeren voor emissies van scheepsmotoren van EU-schepen, of nieuwe normen voor de emissies van scheepsmotoren die in IMO-verband moeten worden vastgesteld.


– measures coordinated at Community level to encourage ship owners to reduce emissions, and/or to introduce standards for emissions from ships' engines of EU ships, or new standards for emissions from ships' engines to be agreed at IMO level.

– Op gemeenschapsniveau gecoördineerde maatregelen om scheepseigenaren aan te moedigen de emissie te beperken en/of normen in te voeren voor emissies van scheepsmotoren van EU-schepen, of nieuwe normen voor de emissies van scheepsmotoren die in IMO-verband moeten worden vastgesteld.


acquisition of a low-emission ship's diesel engine instead of a conventional ship's diesel engine when building a new ship or re-engineering an existing ship; acquisition of a low-emission ship's diesel engine instead of overhauling a conventional ship's diesel engine currently in use; retrofitting a current conventional ship's diesel engine into a low-emission one.

de aanschaf van een emissie-arme scheepsdieselmotor in plaats van een conventionele scheepsdieselmotor bij de bouw van een nieuw schip of bij hermotorisering van een bestaand schip; de aanschaf van een emissie-arme scheepsdieselmotor in plaats van revisie van de in gebruik zijnde conventionele scheepsdieselmotor; retrofit van een in gebruik zijnde conventionele scheepsdieselmotor tot een emissie-arme scheepsdieselmotor.


first engineer/duty engineer ("l. maskinmester/vagthavende maskinmester") in Germany:

eerste officier werktuigkundige/stuurman werktuigkundige (l. maskinmester/vagthavende maskinmester); Duitsland


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
CONSIDERS that it is essential to reinforce the consideration of EU Member States' positions at IMO negotiations in particular to PROMOTE, in the revision phase of Annex VI of IMO MARPOL Convention, the adoption of more ambitious measures as regards a tighter global sulphur cap for heavy fuel oils burned by ships and tighter nitrogen dioxide emission standards for these engines used in ships;

ACHT het van essentieel belang dat tijdens de onderhandelingen in het kader van de IMO meer gehoor wordt gegeven aan de standpunten van de EU-lidstaten, teneinde met name bij de herziening van bijlage VI van het MARPOL-Verdrag van de IMO TE STREVEN NAAR de aanneming van ambitieuzere maatregelen voor wereldwijde lagere maximumzwavelgehaltes van zware stookolie voor zeeschepen, en strengere normen inzake stikstofdioxide-emissies voor deze soort van scheepsmotoren;


1.The Directive shall be applicable for railway locomotives designed to carry passengers or freight with an engine power between 18 and 560 kW, i.e. for small (railcar) engines. Specifications for heavy-duty engines in railway applications are not a part of this proposal and shall be addressed separately.

1. De richtlijn zal van toepassing zijn op treinlocomotieven die ontworpen zijn om passagiers of vracht te vervoeren en die een motorvermogen hebben van 18-560 kW, dat wil zeggen voor kleine (motorwagen-) motoren. Specificaties voor zware motoren in spoorwegmaterieel maken geen deel uit van dit voorstel en worden afzonderlijk behandeld.


the outcome of the review required by Article 7 of Directive 1999/96/EC of the European Parliament and of the Council of 13 December 1999 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles and amending Council Directive 88/77/EEC ***** and the confirmation of the mandatory NOx emission standard for heavy duty ...[+++]

de resultaten van de evaluatie ingevolge artikel 7 van Richtlijn 1999/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 december 1999 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot maatregelen tegen de emissie van verontreinigende gassen en deeltjes door voertuigmotoren met compressieontsteking en de emissie van verontreinigende gassen door op aardgas of vloeibaar petroleumgas lopende voertuigmotoren met elektrische ontsteking en tot wijziging van Richtlijn 88/77/EEG van de Raad ***** en de bevestiging van de bindende norm voor de NOx -emissie van zware motoren;


new technical requirements and procedures for assessing the durability of heavy-duty engine emission control systems over periods of defined useful life; new technical requirements and procedures for assessing the in-service conformity of heavy-duty engine emission control systems over defined useful life period appropriate for the vehicle in which the engine is installed, and new technical requirements for on-board diagnostic systems for new heavy-duty vehicles and engines.

nieuwe technische voorschriften en procedures voor de beoordeling van de duurzaamheid van de emissiebeheersingssystemen van zware motoren gedurende een gedefinieerde nuttige levensduur; nieuwe technische voorschriften en procedures voor de beoordeling van de overeenstemming van emissiebeheersingssystemen voor zware motoren tijdens het gebruik gedurende een voor het voertuig waarin de motor is ingebouwd gedefinieerde nuttige levensduur; nieuwe technische voorschriften voor OBD-systemen (On-Board Diagnostics, boorddiagnosesystemen) voor nieuwe zware voertuigen en motoren.


It is recalled that this proposal, submitted on 23 March 1998, aims at tightening the maximum emission levels in the Community from diesel-powered lorries, but also includes in its scope limit values for heavy-duty engines fuelled by natural gas (NG) and liquified petroleum gas (LPG) which would be identical to those applicable to diesel engines.

Dit voorstel, dat op 23 maart 1998 is ingediend, strekt ertoe de maximale emissieniveaus voor vrachtwagens met dieselmotoren in de Gemeenschap te verlagen, maar bepaalt in zijn toepassingsgebied tevens grenswaarden voor vrachtwagenmotoren die op aardgas (NG) en op vloeibaar petroleumgas (LPG) lopen; die waarden zijn identiek aan de waarden welke voor dieselmotoren gelden.


The objective of this Directive is the realisation of the internal market through the introduction of common technical requirements concerning gaseous and particulate emissions for all types of vehicles by strengthening Community requirements aimed at limiting polluting emissions from new heavy-duty engines for use in vehicles through the introduction of:

De doelstelling van deze richtlijn is de voltooiing van de interne markt door de invoering van gemeenschappelijke technische eisen betreffende verontreinigende gassen en deeltjes voor alle typen voertuigen, door middel van de aanscherping van de communautaire voorschriften voor de beperking van de verontreinigende uitstoot van nieuwe zware voertuigmotoren door de invoering van:




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Duty engineer on a ship' ->

Date index: 2023-04-29
w