Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Australasian country
Back other national representatives
CCEE
CECE
CEE
CEEC
CIT
Central and Eastern European countries
Countries of Central and Eastern Europe
Countries of Eastern and Central Europe
Country in transition
Country moving towards a market economy
Detect new developments in foreign countries
Developed country
Developed nation
EAC
EAC countries
East African Community
Encourage other countries representatives
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Look at new developments in foreign countries
Monitor new overseas developments
Observe new developments in foreign countries
Promote other countries representatives
Rich country
Rich nation
Support migrants to integrate in the receiving country
Support other national representatives

Vertaling van "EAC countries " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


East African Community [ EAC ]

Oost-Afrikaanse Gemeenschap [ EAC | Gemeenschap van Oost-Afrika ]


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

industrieland [ geïndustrialiseerd land | ontwikkeld land | opkomend land | rijk land ]


assist migrants in their integration process in the receiving country | help migrants in their integration process in the host country | support a migrant to integrate in their receiving country | support migrants to integrate in the receiving country

migranten helpen zich te integreren in het gastland


association of the Overseas Countries and Territories with the EEC | association of the overseas countries and territories with the European Economic Community

associatie van de landen en gebieden overzee met de EEG


Central and Eastern European countries | Countries of Central and Eastern Europe | Countries of Eastern and Central Europe | CCEE [Abbr.] | CECE [Abbr.] | CEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

landen in Midden- en Oost-Europa | Midden- en Oosteuropese landen | LMOE [Abbr.]


country in transition | country moving towards a market economy | country that is undergoing the process of transition to a market economy | CIT [Abbr.]

land dat een overgang naar een markteconomie doormaakt | land in overgang | land in overgangsfase | land in transitie | land op weg naar een markteconomie | transitieland


look at new developments in foreign countries | monitor new overseas developments | detect new developments in foreign countries | observe new developments in foreign countries

nieuwe ontwikkelingen in het buitenland opvolgen | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen observeren | nieuwe ontwikkelingen in het buitenland observeren | nieuwe ontwikkelingen in vreemde landen opvolgen




encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives

andere nationale vertegenwoordigers ondersteunen | ondersteuning bieden aan andere nationale vertegenwoordigers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a second language French is predominantly chosen by European countries (3% of primary pupils and 24% secondary students learn French), whereas German is a popular language for acceding countries (12% of primary pupils and 30% of secondary students learn German) (Comm, EAC, 2003).

In de EU-landen wordt als tweede taal meestal Frans gekozen (3% van de basisschoolleerlingen en 24% van de leerlingen in het voortgezet onderwijs leert Frans), terwijl Duits in de toetredende landen populair is (12% van de basisschoolleerlingen en 30% van de leerlingen in het voortgezet onderwijs leert Duits) (Comm, EAC, 2003).


In 2006, the Directorate-General for Education and Culture (DG EAC) launched a number of initiatives to increase the visibility of Tempus across the partner countries, starting with simple tools like guidelines on visibility rules, producing a DVD showing "Tempus in action", a new leaflet, new promotional material, up to thematic events such as the conference on university-enterprise cooperation in Amman and the related study "linking the worlds of work and education through Tempus".

In 2006 heeft het directoraat-generaal Onderwijs en cultuur (DG EAC) een aantal initiatieven genomen om de zichtbaarheid van Tempus in de partnerlanden te vergroten, beginnend met eenvoudige instrumenten zoals instructies bij de zichtbaarheidsvoorschriften, het uitbrengen van een dvd getiteld "Tempus in action", een nieuwe brochure en nieuw promotiemateriaal, tot aan thematische evenementen zoals de conferentie over samenwerking tussen universiteiten en bedrijven in Amman en de daarmee samenhangende studie over de koppeling van de werelden van arbeid en onderwijs door Tempus.


E. whereas the original Eastern and Southern Africa (ESA) group which launched the negotiations on the Economic Partnership Agreements with the European Union on 7 February 2004 comprised 16 countries, which include Indian Ocean Islands (Comoros, Madagascar, Mauritius and the Seychelles), Horn of Africa countries (Djibouti, Ethiopia, Eritrea and Sudan), the East African Community (EAC) members (Burundi, Kenya, Rwanda, Tanzania and Uganda) and Southern African countries (Malawi, Zambia and Zimbabwe); whereas only six of these 16 countries have initialled the ‘ESA’ interim EPA, of which two have decided not to sign (Zambia and Comoros), t ...[+++]

E. overwegende dat de oorspronkelijke groep landen van Oostelijk en Zuidelijk Afrika (ESA) die de onderhandelingen over de EPO's met de Europese Unie heeft gestart, uit 16 landen bestond, te weten de eilanden in de Indische Oceaan (de Comoren, Madagaskar, Mauritius en de Seychellen), de landen in de Hoorn van Afrika (Djibouti, Ethiopië, Eritrea en Sudan), de Oost-Afrikaanse Gemeenschap (OAG) (Burundi, Kenia, Rwanda, Tanzania en Uganda) en een aantal landen in Zuidelijk Afrika (Malawi, Zambia en Zimbabwe); overwegende dat slechts zes van deze 16 landen de tussentijdse EPO met de ESA-landen hebben geparafeerd, waarvan er twee hebben beslo ...[+++]


Some regions will complete further liberalisation beyond this period, e.g. the EAC countries by 2033.

Enkele regio’s zullen na deze periode een verdere liberalisering realiseren, bijvoorbeeld de EAC-landen in 2033.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Stresses that such agreements cannot be regarded as satisfactory unless they achieve three objectives: offering the ACP countries support for sustainable development, promoting their participation in world trade, and strengthening the regionalisation process; stresses that in achieving protection from negative consequences from opening the EAC Partner States' economies, support from the European Union must be provided in order to bring real benefits though trade preferences, and building economic and social development;

2. benadrukt dat deze overeenkomsten slechts bevredigend kunnen worden geacht als er drie doelstellingen mee worden bereikt: steun aan de ACS-landen voor duurzame ontwikkeling, bevordering van de deelname door deze landen aan de wereldhandel, en versterking van het regionaliseringsproces; benadrukt dat, om bescherming te bieden tegen negatieve gevolgen van de openstelling van de economie van de partnerlanden van de OAG, de steun van de EU nodig is om tot werkelijke voordelen te komen via handelspreferenties en het opbouwen van de economische en sociale ontwikkeling;


1. Believes that the IEPA must contribute to revitalising trade between ACP countries and the European Union, increased economic growth, regional integration, economic diversification and the reduction of poverty and the achievement of the MDGs; therefore urges flexible implementation that fully takes account of the capacity constraints of EAC Partner States;

1. is van oordeel dat de tijdelijke EPO moet bijdragen aan de revitalisering van het handelsverkeer tussen ACS-landen en de Europese Unie, economische groei, regionale integratie, economische diversifiëring, armoedebestrijding en de verwezenlijking van de MDG's; dringt derhalve aan op een flexibele tenuitvoerlegging ervan, waarbij ten volle rekening wordt gehouden met de capaciteitsbeperkingen van de OAG-landen;


K. whereas none of the liberalisation schedules requires a country to start removing any positive tariffs until 2015; whereas the EAC Partner States have 24 years to complete the IEPA liberalisation process,

K. overwegende dat geen van de liberaliseringsschema's van een land vereist dat het vóór 2015 positieve tarieven begint af te schaffen; overwegende dat de OAG-landen 24 jaar de tijd hebben om het liberaliseringsproces van de tijdelijke EPO te voltooien,


In 2006, the Directorate-General for Education and Culture (DG EAC) launched a number of initiatives to increase the visibility of Tempus across the partner countries, starting with simple tools like guidelines on visibility rules, producing a DVD showing "Tempus in action", a new leaflet, new promotional material, up to thematic events such as the conference on university-enterprise cooperation in Amman and the related study "linking the worlds of work and education through Tempus".

In 2006 heeft het directoraat-generaal Onderwijs en cultuur (DG EAC) een aantal initiatieven genomen om de zichtbaarheid van Tempus in de partnerlanden te vergroten, beginnend met eenvoudige instrumenten zoals instructies bij de zichtbaarheidsvoorschriften, het uitbrengen van een dvd getiteld "Tempus in action", een nieuwe brochure en nieuw promotiemateriaal, tot aan thematische evenementen zoals de conferentie over samenwerking tussen universiteiten en bedrijven in Amman en de daarmee samenhangende studie over de koppeling van de werelden van arbeid en onderwijs door Tempus.


As a second language French is predominantly chosen by European countries (3% of primary pupils and 24% secondary students learn French), whereas German is a popular language for acceding countries (12% of primary pupils and 30% of secondary students learn German) (Comm, EAC, 2003).

In de EU-landen wordt als tweede taal meestal Frans gekozen (3% van de basisschoolleerlingen en 24% van de leerlingen in het voortgezet onderwijs leert Frans), terwijl Duits in de toetredende landen populair is (12% van de basisschoolleerlingen en 30% van de leerlingen in het voortgezet onderwijs leert Duits) (Comm, EAC, 2003).


w