Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EU Military Staff
EUMS
EUMS INT
European Union Military Staff
Intelligence Directorate
Intelligence Division
Military Staff of the European Union

Vertaling van "EUMS " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
EU Military Staff | European Union Military Staff | Military Staff of the European Union | EUMS [Abbr.]

Militaire Staf van de EU | Militaire Staf van de Europese Unie | EUMS [Abbr.]


EU Military Staff [ EUMS | European Union Military Staff ]

Militaire Staf van de EU [ EUMS | Militaire Staf van de Europese Unie ]


Intelligence Directorate | Intelligence Division | EUMS INT [Abbr.]

afdeling Inlichtingen | INT [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The PESCO secretariat, provided jointly by the European External Action Service, including the European Union Military Staff (EUMS), and the European Defence Agency, as set out in Article 7 of Decision (CFSP) 2017/2315, is invited to provide initial feedback by the end of March 2018 with regards to the type, granularity and structure of information provided in the national implementation plans communicated by participating Member States in December 2017, in light of the fulfilment of their commitments.

Het PESCO-secretariaat, dat gezamenlijk wordt verzorgd door de Europese Dienst voor extern optreden, inclusief de Militaire Staf van de Europese Unie, en het Europees Defensieagentschap, als beschreven in artikel 7 van Besluit (GBVB) 2017/2315, wordt verzocht uiterlijk eind maart 2018 initiële feedback te verstrekken met betrekking tot het type, de gedetailleerdheid en de structuur van de informatie die in de door de deelnemende lidstaten in december 2017 meegedeelde nationale uitvoeringsplannen is verschaft met betrekking tot de nakoming van hun verbintenissen.


The migration of the ‘Service current status’ value of services listed in EUMS trusted list as of the day before the date Regulation (EU) No 910/2014 applies (i.e. 30 June 2016) shall be executed on the day the Regulation applies (i.e. 1 July 2016) as specified in Annex J to ETSI TS 119 612.

De migratie van de waarde „huidige status van de dienst” van de in de vertrouwenslijsten van de EU-lidstaten opgenomen diensten op de laatste dag vóór de datum waarop Verordening (EU) nr. 910/2014 van toepassing wordt (30 juni 2016), gebeurt op de dag waarop de verordening van toepassing wordt (1 juli 2016), zoals beschreven in bijlage J bij ETSI TS 119 612.


Those Terms of Reference respect the specificities of the EUMS and the particularities of its functions, in accordance with point (a) of Article 4(3) of Council Decision 2010/427/EU establishing the organisation and functioning of the EEAS, as adapted to the new command and control arrangements approved by the Council, and replace the Terms of Reference of the EUMS annexed to Council Decision 2001/80/CFSP on the establishment of the military staff of the European Union, which are no longer applicable.

Dit mandaat doet recht aan de specifieke kenmerken van de EUMS en de bijzonderheden van de taken ervan, overeenkomstig artikel 4, lid 3, punt a), van Besluit 2010/427/EU van de Raad tot vaststelling van de organisatie en werking van de EDEO, zoals aangepast aan de door de Raad goedgekeurde nieuwe commando- en controleregelingen, en komt in de plaats van het niet langer toepasselijke mandaat van de EUMS dat is gehecht aan Besluit 2001/80/GBVB van de Raad houdende instelling van de Militaire Staf van de Europese Unie.


It establishes a military command and control structure, the Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS)part of the European External Action Service (EEAS), to provide support to the Director of the MPCC (who is also Director-General of the EUMS) in his role as operations commander for non-executive*EU military operations.

Het besluit strekt tot de instelling van een militaire commando- en controlestructuur, het militair plannings- en uitvoeringsvermogen (’Military Planning and Conduct Capability’ – MPCC) binnen de Militaire Staf van de EU (EUMS), deel van de Europese Dienst voor extern optreden (EDEO), om steun te geven aan de directeur van het MPCC (die ook directeur-generaal van de EUMS is) in zijn rol als operationeel commandant bij niet-uitvoerende*militaire EU-operaties.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The decision establishes the Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS).

Met de beslissing wordt binnen de Militaire Staf van de EU (EUMS) het militair plannings- en uitvoeringsvermogen (MPCC) ingesteld.


105.Notes the willingness expressed by the Council in its conclusions of December 2011 to strengthen forward planning capabilities; supports the extension of the powers of the EUMS in this regard; believes that the Operations Centre could also support the EUMS in this task;

105. neemt kennis van de door de Raad in zijn conclusies van december 2011 uitgesproken wens om de capaciteiten voor anticiperende planning te verbeteren; steunt de uitbreiding van de bevoegdheden van de EUMS in dit opzicht; is van mening dat het Operatiecentrum de EUMS bij deze taak zou kunnen bijstaan ;


103. Notes the willingness expressed by the Council in its conclusions of December 2011 to strengthen forward planning capabilities; supports the extension of the powers of the EUMS in this regard; believes that the Operations Centre could also support the EUMS in this task;

103. neemt kennis van de door de Raad in zijn conclusies van december 2011 uitgesproken wens om de capaciteiten voor anticiperende planning te verbeteren; steunt de uitbreiding van de bevoegdheden van de EUMS in dit opzicht; is van mening dat het Operatiecentrum de EUMS bij deze taak zou kunnen bijstaan ;


19. Regrets the fact that the provisional organisation chart of the EEAS does not include all existing units dealing with crisis response planning and programming, conflict prevention and peacebuilding with the CSDP structures in line with the Madrid agreement; calls in this context for the organisation of regular meetings of a crisis management board to be composed of the CMPD, the CCPC, the EUMS, the EU SITCEN, the peace-building, conflict prevention, mediation and security policy units, the Chair of the PSC, the geographical desks and other policy departments concerned, placed under the authority of the VP/HR and the executive Secret ...[+++]

19. betreurt dat het voorlopige organigram van de EDEO niet alle eenheden omvat die zich bezighouden met de planning en programmering van crisisrespons, conflictpreventie en vredesopbouw met de structuren van het GVDB, overeenkomstig het akkoord van Madrid; vraagt in verband hiermee dat geregeld vergaderingen worden gehouden van een crisisbeheersingsraad, bestaande uit het directoraat Crisisbeheer en Planning (CMPD), het civiele plannings- en uitvoeringsvermogen (CPCC), de Militaire Staf van de Europese Unie (EUMS), het Gemeenschappelijke Situatiecentrum (SITCEN) van de EU, de eenheden voor vredesopbouw, conflictpreventie, bemiddeling e ...[+++]


1. Recalls the pivotal role of the High Representative/Vice-President in coordinating EU operations in third countries and regions; underlines that the structure and working methods of the European External Action Service (EEAS) should aim at ensuring the coherence and consistency of EU action in crisis situations; calls therefore on the Council to grant the HR/VP a permanent mandate allowing her to activate a crisis cell, gathering representatives from all the appropriate services of the Commission and the Council and from all EU planning capabilities (MIC, CMPD, EUMS, CPCC) to coordinate the EU response in the event of disaster, in o ...[+++]

1. herinnert aan de sleutelrol die de hoge vertegenwoordiger/vicevoorzitter speelt bij het coördineren van EU-operaties in derde landen en regio’s; benadrukt dat de structuur en de werkmethodes van de Europese Dienst voor extern optreden (EEAS) gericht moeten zijn op het waarborgen van de samenhang en consistentie van EU-operaties in crisissituaties; roept de Raad dan ook op de hoge vertegenwoordiger/vicevoorzitter een permanent mandaat te verlenen dat het haar mogelijk maakt een crisisstaf te activeren, waarin vertegenwoordigers van alle relevante diensten van de Commissie en de Raad en van alle EU-planningscapaciteiten (MIC, CMPD, EUMS, CPCC) vertegenwoor ...[+++]


The problem is that the process of activating the Operational Centre requires the work of the EUMS which is therefore unavailable for important staff work such as crisis response strategic planning, military strategic contingency planning etc. These shortcomings seriously affect and limit the effectiveness and the credibility of EU operations.

Het probleem is dat het activeringsproces van het EU Operationeel Centrum in gang wordt gezet door de Militaire Staf van de Europese Unie die daardoor niet beschikbaar is voor belangrijke stafwerkzaamheden zoals crisisrespons, strategische planning, militair-strategische noodplanning enz. Deze tekortkomingen beïnvloeden en beperken de effectiviteit en de geloofwaardigheid van EU-operaties aanzienlijk.




Anderen hebben gezocht naar : eu military staff     eums int     european union military staff     intelligence directorate     intelligence division     EUMS     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'EUMS' ->

Date index: 2021-04-01
w