Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biomedical scientist
Blood bank technology specialist
Clinical laboratory technologist
Educate on medical laboratory technology principles
Medical laboratory scientist
Medical laboratory technician instructor
Medical laboratory technology educator
Medical laboratory technology instructor
Medical laboratory technology vocational teacher
Teach medical laboratory technology principles
Teaches medical laboratory technology principles
Teaching medical laboratory technology principles

Vertaling van "Educate on medical laboratory technology principles " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate on medical laboratory technology principles | teaching medical laboratory technology principles | teach medical laboratory technology principles | teaches medical laboratory technology principles

principes van medische laboratoriumtechnologie aanleren


medical laboratory technician instructor | medical laboratory technology instructor | medical laboratory technology educator | medical laboratory technology vocational teacher

leerkracht medische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs | vakdocent biomedische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs | onderwijsgevende medische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs | vakdocent medische laboratoriumtechnologie beroepsonderwijs


clinical laboratory technologist | medical laboratory scientist | biomedical scientist | blood bank technology specialist

analiste pathologie | medisch laboratoriumtechnoloog | analist serologie | biomedisch analist
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Feasibility study relating to a European "Technology and Education" laboratory based on bodies of this type in the Member States; joint work on scenarios for the development of education and training systems and the integration of eLearning.

Haalbaarheidsstudie in verband met een Europees laboratorium "Technologie en onderwijs" op basis van vergelijkbare structuren in de lidstaten. Gemeenschappelijke werkzaamheden in verband met scenario's voor de evolutie van onderwijs- en opleidingsstelsels, en de integratie van eLearning.


This strand involves supporting European poles of excellence in fields such as environment and climate research, information communication technologies, medical and food research, or research on new materials and industrial processes, by creating and supporting the cooperation of European high-level laboratories in European "networks of excellence" and joint research towards precise and well targeted objectives in "integrated proje ...[+++]

Hierbij gaat het om de ondersteuning van Europese expertisecentra op gebieden als milieu- en klimaatonderzoek, informatie- en communicatietechnologieën, medisch en levensmiddelenonderzoek of onderzoek naar nieuwe materialen en industriële processen, door de totstandbrenging en bevordering van samenwerking tussen vooraanstaande Europese laboratoria in Europese "expertisenetwerken" en van gezamenlijk onderzoek naar precieze en nauwkeurig omsch ...[+++]


The lack of hardware devices or the low penetration of broadband impedes the optimal use of technology, impairs the potential to use OER and educational software and compromises the 'Bring Your Own Device' principle[31].

Door het gebrek aan hardware of doordat breedband nog weinig is doorgedrongen, kan de technologie niet optimaal worden benut, kan er minder gebruik worden gemaakt van OER's en educatieve software, en van het beginsel "Bring your Own Device"[31].


Following up the conclusions of the Lisbon European Council, it set out the principles, objectives and lines of action of eLearning, defined as the use of new multimedia technologies and the Internet to improve the quality of learning by facilitating access to resources and services as well as remote exchanges and collaboration. The eLearning initiative was welcomed by the Ministers of Education ...[+++]

Dit initiatief, ontwikkeld naar aanleiding van de conclusies van de Europese Raad van Lissabon, bevat de beginselen, doelstellingen en krachtlijnen van eLearning. eLearning wordt gedefinieerd als "het gebruik van de nieuwe multimediatechnologieën en internet om de kwaliteit van het leren te verbeteren door middel van het vergemakkelijken van de toegang tot hulpbronnen en diensten, alsmede door uitwisseling en samenwerking op afstand". Het initiatief eLearning is door de ministers van Onderwijs en de Europese Raad van Feira in juni 2000 positief ontvangen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
51. Points out that digital technologies are not fully exploited in education and training across the Union; fears that this situation may lead to a further fragmentation of teaching and learning approaches; calls on the Member States to apply equity principles to the new markets, given that OERs should remain a tool to broaden access to education and not become a purely economic endeavour;

51. merkt op dat digitale technologieën op het gebied van onderwijs en opleiding niet volledig worden benut in de Unie; vreest dat deze situatie kan leiden tot een verdere versnippering van les- en leermethoden; verzoekt de lidstaten het billijkheidsbeginsel toe te passen op de nieuwe markten, aangezien open leermiddelen een instrument moeten blijven om de toegang tot het onderwijs te verbreden en niet een puur economische aangelegenheid mogen worden;


51. Points out that digital technologies are not fully exploited in education and training across the Union; fears that this situation may lead to a further fragmentation of teaching and learning approaches; calls on the Member States to apply equity principles to the new markets, given that OERs should remain a tool to broaden access to education and not become a purely economic endeavour;

51. merkt op dat digitale technologieën op het gebied van onderwijs en opleiding niet volledig worden benut in de Unie; vreest dat deze situatie kan leiden tot een verdere versnippering van les- en leermethoden; verzoekt de lidstaten het billijkheidsbeginsel toe te passen op de nieuwe markten, aangezien open leermiddelen een instrument moeten blijven om de toegang tot het onderwijs te verbreden en niet een puur economische aangelegenheid mogen worden;


26. Underlines that the future strategy and the actions of Member States should include measures to prevent and combat violence committed by children, particularly at school, and elsewhere, by using civic education campaigns, promoting and teaching ethical and moral principles in schools and making parents and educators and medical staff adequately aware of this issue;

26. onderstreept dat de toekomstige strategie en de acties van de lidstaten ook gericht moeten zijn op preventie en bestrijding van gewelddaden door kinderen, met name op school, onder meer middels voorlichtingscampagnes in burgerzin, het bevorderen en onderwijzen van ethische en morele principes op scholen en een adequate bewustmaking van ouders en opvoeders;


biomedical laboratory assistant ("biomedicīnas laborants"), which represents education of a total duration of at least 12 years, comprising at least 10 years of general school education and 2 years of professional education in medical school, followed by 2 years of professional experience at the end of which a certification exam must be passed to obtain a certificate in the speciality.

biomedisch laboratoriummedewerker ("biomedicīnas laborants"), overeenkomende met een studiecyclus met een totale duur van ten minste 12 jaar, waarvan gedurende ten minste 10 jaar algemeen onderwijs en gedurende 2 jaar een beroepsopleiding in een school voor medisch onderwijs wordt gevolgd, gevolgd door 2 jaar beroepservaring, waarna een examen wordt afgelegd om een certificaat in dit specialisme te behalen;


47. Emphasises the need to support the building up of an adequate infrastructure of information and communication technologies (ICT) in developing countries to avoid the further marginalisation of those countries through their exclusion from the global information society; emphasises in particular the role of (wireless) access to the Internet and its tremendous underlying opportunities for long-distance education and medical services, job creation, small business creation or cooperative networking etc. in poor rural areas; calls the ...[+++]

47. onderstreept het belang van steun aan de opbouw van een adequate infrastructuur van informatie en communicatietechnologieën (ICT) in de ontwikkelingslanden om te voorkomen dat de ontwikkelingslanden nog meer in een marginale rol worden gedwongen doordat zij niet deel kunnen hebben aan de globale informatiemaatschappij; onderstreept met name de rol van (draadloze) toegang tot Internet en de enorme achterliggende mogelijkheden voor langeafstandsonderwijs en medische diensten, het creëren van werkgelegenheid, het opzetten van kleine ...[+++]


Whereas the United Kingdom has altered its education and training course for medical laboratory scientific officer, with the result that this course now requires three years of higher education and thus comes under Council Directive 89/48/EEC (3); whereas, accordingly, the course of education and training for the profession of medical laboratory scientific officer should no longer be included in Annex C since holders of qualifications obtained under t ...[+++]

Overwegende dat het Verenigd Koninkrijk zijn opleidingen tot medisch wetenschappelijk laborant in die zin wijzigt dat deze thans drie jaar hoger onderwijs omvatten en bijgevolg onder Richtlijn 89/48/EEG van de Raad (3) vallen; bijgevolg overwegende dat de opleidingen voor het beroep ten medisch wetenschappelijk laborant derhalve niet langer in bijlage C dient te worden vermeld aangezien degenen die in het bezit zijn van kwalificaties die onder de oude regeling zijn behaald en die onder Richtlijn 92/51/EEG vallen, een verzoek kunnen i ...[+++]


w