Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Axle tax
Chauffeur
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Fall from heavy goods vehicle
HGV traffic
Heavy goods vehicle
Heavy goods vehicle driver
Heavy goods vehicle examination
Heavy goods vehicle road tax
Heavy goods vehicle traffic
Heavy vehicle traffic
Large vehicle
Lorry driver
Train driver

Vertaling van "Fall from heavy goods vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Committee for the implementation of the rules for the distribution and management of the permits allocated to the Community for heavy goods vehicles travelling in Switzerland | Committee on the distribution of permits for heavy goods vehicles travelling in Switzerland

Comité inzake de toewijzing van vergunningen voor zware vrachtwagens die in Zwitserland aan het verkeer deelnemen | Comité voor de uitvoering van de regeling voor de verdeling en het beheer van de aan de Gemeenschap toegekende vergunningen voor zware vrachtwagens die in Zwitserland aan het verkeer deelnemen


heavy goods vehicle traffic | heavy vehicle traffic | HGV traffic

vrachtverkeer | zwaar verkeer




Heavy goods vehicle examination

keuring voor groot rijbewijs


Heavy goods vehicle driver

chauffeur van zware vrachtauto


axle tax [ heavy goods vehicle road tax ]

belasting naar aantal assen [ wegenbelasting voor vrachtwagens ]




drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

bestuurder [ rollend personeel | treinbestuurder | vrachtwagenchauffeur ]


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall from railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val uit trein of spoorwegvoertuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There is something that I would like to clear up. It is relatively clear, after all, that this is a tame compromise, that heavy goods vehicles will continue to hold the advantage on the roads, and that the charging level overall is far too low.

Ik wilde iets duidelijk maken: het is toch wel vrij duidelijk dat dit compromis heel zwak is, dat de vrachtwagens op de weg hun voordeel behouden, en dat de heffing al met al veel te laag is.


whereas heavy goods vehicles (HGVs) make up 3 % of the EU vehicle fleet, but give rise to 14 % of fatal collisions, amounting to more than 4 000 annual fatalities in the 27 Member States of the European Union,

overwegende dat vrachtauto's 3 % vormen van het wagenpark van de EU, maar betrokken zijn bij 14 % van de dodelijke ongelukken, waarbij jaarlijks in de 27 lidstaten van de EU ruim 4 000 doden vallen,


In accordance with Article 44, the Contracting Parties seek to introduce ecological measures in order to reduce, in particular, particulate emissions from heavy goods vehicles.

Overeenkomstig artikel 44 willen de overeenkomstsluitende partijen milieumaatregelen invoeren om met name de deeltjesemissie van zware vrachtwagens te verminderen.


- Heavy Goods Vehicle: above 3.5 t of Gross Vehicle Weight.

- Vrachtwagens: vrachtwagens met een maximaal toegelaten gewicht van meer dan 3,5 ton.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Obviously, I would have preferred it if this regulation applied to all heavy goods vehicles on European roads but, by the time it comes into force, it will cover all heavy goods vehicles that are nine years old or older. That represents a large percentage of those vehicles on the roads and it will increase as each year goes by.

Het behoeft geen betoog dat ik liever had gezien dat dit voorschrift van toepassing zou zijn geweest op alle vrachtwagens op de Europese wegen, maar tegen de tijd dat het in werking treedt, zal het gelden voor alle vrachtwagens die negen jaar of ouder zijn. Dat is een groot percentage van die voertuigen op de wegen, en het zal elk jaar groter worden.


Heavy goods vehicles retrofitted before the dates for transposition of Directive 2003/97/EC with devices of indirect vision which largely cover the field of vision required by that Directive should be exempted from the requirements of this Directive.

Vrachtwagens die vóór de data van omzetting van Richtlijn 2003/97/EG werden uitgerust met inrichtingen voor indirect zicht, die het bij die richtlijn vereiste gezichtsveld grotendeels bedekken, moeten worden vrijgesteld van de bepalingen van deze richtlijn.


(9) Member States should be able to restrict the circulation during the night of heavy goods vehicles whose noise exceeds Community standards. Member States should also be able to restrict heavy goods vehicles when exceptionally high traffic density is expected, for example during summer holiday periods. The Commission should be notified of such driving restrictions.

(9) Lidstaten zouden de mogelijkheid moeten hebben om aan het nachtelijke verkeer van zware vrachtauto's die niet aan de communautaire geluidsnormen voldoen, beperkingen op te leggen; lidstaten zouden tevens de mogelijkheid moeten hebben aan zware vrachtauto's beperkingen op te leggen wanneer een uitzonderlijk hoog verkeersaanbod wordt verwacht, bijvoorbeeld gedurende zomervakantieperioden; de Commissie dient van dergelijke rijbeperkingen in kennis te worden gesteld;


(10) Under special environmental or weather conditions Member States should be able to restrict the circulation of heavy goods vehicles on grounds of environmental protection or road safety. For practical reasons, it should be possible to adopt such restrictions without notifying the Commission.

(10) Onder bijzondere milieu- of weersomstandigheden zouden lidstaten de mogelijkheid moeten hebben om redenen van milieubescherming of verkeersveiligheid het verkeer van zware vrachtauto's te beperken; om praktische redenen zou het mogelijk moeten zijn dergelijke beperkingen zonder kennisgeving aan de Commissie vast te stellen;


This Regulation lays down the rules for the distribution of permits allocated to the Community by Switzerland allowing heavy goods vehicles of up to 34 tonnes to travel on its territory as from 1 January 2001, opening up, from the same date, the quotas for vehicles the actual total laden weight of which is more than 34 tonnes but not more than 40 tonnes and for empty and light goods ...[+++]

Deze verordening behelst een regeling voor de verdeling van door Zwitserland aan de Gemeenschap toegekende vergunningen waardoor met ingang van 1 januari 2001 zware vrachtwagens tot 34 ton worden toegelaten op Zwitsers grondgebied en met ingang van deze datum contingenten worden geopend voor voertuigen met een totaal effectief gewicht in beladen toestand groter dan 34 ton maar niet groter van 40 ton, alsmede voor lege voertuigen en voertuigen die een lichte lading vervoeren.


(1) The Swiss Federal Council decided, on 1 November 2000, to allow heavy goods vehicles of up to 34 tonnes to travel on its territory from 1 January 2001 and to open up the quotas, from the same date, for vehicles the actual total laden weight of which is more than 34 tonnes but not more than 40 tonnes and for empty and light goods vehicles.

(1) De Zwitserse Bondsraad heeft op 1 november 2000 besloten met ingang van 1 januari 2001 zware vrachtwagens tot 34 ton toe te laten op zijn grondgebied en om met ingang van deze datum contingenten te openen voor voertuigen met een totaal effectief gewicht in beladen toestand groter dan 34 ton maar niet groter dan 40 ton, alsmede voor lege voertuigen en voertuigen die een lichte lading vervoeren.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Fall from heavy goods vehicle' ->

Date index: 2023-10-28
w