Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air traffic manager
Air traffic operations manager
Air traffic supervisor
Assign appropriate aircraft and crew to flights
Conduct air navigation services management
FNPT II
Flight and Navigation Procedures Trainer
Flight and Navigation Procedures Trainer - Type-II
Flight navigation manager
Flight navigator
Manage air navigation services
Manage allocation of flight resources
Manage assignment of aircraft and crew to flights
Manned space flight
Navigator
Perform air navigation services management
Space flight
Space navigation
Space travel
Supervise allocation of flight resources

Vertaling van "Flight navigation manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
air traffic operations manager | flight navigation manager | air traffic manager | air traffic supervisor

leidinggevende luchtvaart | luchthavenmeester | manager luchtvaart








carry out management activities in air navigation services | conduct air navigation services management | manage air navigation services | perform air navigation services management

luchtvaartnavigatiediensten beheren


manage assignment of aircraft and crew to flights | supervise allocation of flight resources | assign appropriate aircraft and crew to flights | manage allocation of flight resources

toewijzing van vluchtmiddelen beheren


Flight and Navigation Procedures Trainer - Type-II | Flight and Navigation Procedures Trainer (type II) | FNPT II [Abbr.]

vlucht- en navigatieproceduretrainer - type II | FNPT II [Abbr.]


space navigation [ manned space flight | space flight | space travel(GEMET) | Space flight(STW) | space flight(UNBIS) ]

ruimtevaart [ bemande ruimtevlucht | ruimtevlucht ]


Aircraft pilot, navigator/flight engineer

vliegtuigpiloot, navigatieofficier en/of boordwerktuigkundige
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that it could help governments, air ...[+++]

24. verzoekt de Commissie de regelgevingsbarrières voor satellietbewaking van het luchtverkeer weg te nemen om levensreddende diensten voor EU-burgers mogelijk te maken, en vraagt de Internationale Unie voor Telecommunicatie de nodige frequenties toe te wijzen, aangezien de ICAO heeft vastgesteld dat ADS-B de enige technologie is waarmee de vluchtopvolging, ook voor het luchtverkeersbeheer, kan worden ondersteund buiten de dichtst bevolkte gebieden, waar andere terrestrische technologieën voor bewaking van het luchtverkeersbeheer beperkt zijn; benadrukt dat dit regeringen, verleners van luchtvaartnavigatiediensten en luchtvaartmaatschap ...[+++]


24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as the ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that when implementing ADS-B the needs of all airs ...[+++]

24. verzoekt de Commissie de regelgevingsbarrières voor satellietbewaking van het luchtverkeer weg te nemen om levensreddende diensten voor EU-burgers mogelijk te maken, en verzoekt de Internationale Unie voor Telecommunicatie de nodige frequenties toe te wijzen, aangezien de ICAO heeft vastgesteld dat ADS-B de enige technologie is waarmee de bewaking van vluchttracering kan worden ondersteund, ook voor het luchtverkeersbeheer (ATM) buiten de dichtstbevolkte gebieden, waar andere terrestrische technologieën voor bewaking van het ATM beperkt zijn; benadrukt dat bij de invoering van ADS-B de behoeften van alle luchtruimgebruikers in aanme ...[+++]


(10) The airport managing body and airport users such as air carriers, ground handling companies, navigation service providers and assistance providers for disabled passengers and passengers with reduced mobility should take adequate measures to enforce coordination and cooperation between airport users in order to minimise the impact of multiple flight disruptions on passengers by ensuring their care and rerouting.

(10) Het luchthavenbeheersorgaan en luchthavengebruikers, zoals luchtvaartmaatschappijen, grondafhandelingsbedrijven, verleners van navigatiediensten en verleners van bijstand aan passagiers met een handicap en met beperkte mobiliteit, moeten passende maatregelen nemen om de coördinatie en samenwerking tussen luchthavengebruikers te verbeteren om het effect van meervoudige vluchtverstoringen op de passagiers tot een minimum te beperken door te zorgen voor verzorging en herroutering.


The average minutes of en route ATFM (Air Traffic Flow Management) delay per flight attributable to air navigation services, defined as follows:

De gemiddelde duur (in minuten) van en-route-ATFM-vertragingen per vlucht die kunnen worden toegeschreven aan luchtvaartnavigatiediensten, gedefinieerd als volgt:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Initial training shall cover the following subjects: aviation law, air traffic management, including procedures for civil-military cooperation, meteorology, navigation, aircraft and principles of flight, including an understanding between air traffic controller and pilot, human factors, equipment and systems, professional environment, safety and safety culture, safety management systems, unusual/emergency situations, degraded systems and linguistic knowledge, including rad ...[+++]

De initiële opleiding heeft betrekking op de volgende thema's: luchtvaartwetgeving, luchtverkeersbeheer, met inbegrip van procedures voor samenwerking tussen militaire en burgerluchtvaart, meteorologie, navigatie, luchtvaartuigen en beginselen van de luchtvaart, inclusief heldere communicatie tussen luchtverkeersleiders en piloten, menselijke factoren, uitrusting en systemen, beroepsomgeving, veiligheid en veiligheidscultuur, veiligheidsbeheersystemen, ongewone en noodsituaties, systeemdefecten, talenkennis, inclusief radiotelefoniejargon.


2. System research , including: aircraft systems, en-route approach air traffic control systems, flight/wing operations centres and meteorological information services, airport systems, network information management system and non-avionics communication-navigation-surveillance systems

2. Systeemonderzoek , inclusief: systemen van luchtvaartuigen, systemen voor luchtverkeersleiding tijdens de vlucht en tijdens de nadering, centra voor vliegactiviteiten en meteorologische informatiediensten, luchthavensystemen, systemen voor het beheer van netwerkinformatie en systemen voor de bewaking van communicatie/navigatie die niet tot de luchtvaartelektronica behoren


a". Development" "technology" for integration of digital flight control, navigation and propulsion control data into a digital flight management system for "flight path optimisation";

a". ontwikkelings"-"technologie" voor de integratie van digitale vluchtregel-, navigatie- en voortstuwingsregelgegevens in een digitaal vluchtbeheerssysteem voor "optimalisering van de vliegroute";


5. Integration of digital flight control, navigation and propulsion control data into a digital flight management system for "total control of flight";

5". technologie" voor het integreren van digitale vluchtregel-, navigatie- en voortstuwingsregelgegevens in een digitaal systeem voor "totale vluchtregeling";


(5) Recent surveys have frequently shown that third-country aircraft's flight manuals, radio navigation charts, global positioning systems, flight management systems and crew medical and type rating are not updated, their load and trim sheets are not correct, and their life jackets, first-aid kits and fire extinguishers are frequently allowed to pass their dates of use.

(5) Uit recent onderzoek is gebleken dat van bijna 25% van de luchtvaartuigen uit derde landen de vluchthandboeken en radionavigatiekaarten niet zijn bijgewerkt, evenmin als de Global Positioning Systems of Flight Management Systems en de Crew Medical and Type rating, dat de load trimsheet niet in orde is, en dat de uiterste gebruiksdatum van de reddingsvesten, EHBO-koffers en brandblussers in veel gevallen is verstreken.


(4a) Recent surveys have shown that frequently non-EU aircraft's flight manuals and Radio Navigation charts are not updated , Global Positioning Systems or Flight Management Systems are not updated, Crew Medical and Type rating is not updated, load and trim sheet is not correct, and life jackets, first-aid kits and fire extinguishers are frequently allowed to pass their dates of use.

(4 bis) Uit recent onderzoek is gebleken dat van bijna 25% van de niet-EU-luchtvaartuigen de handboeken en radionavigatiekaarten niet zijn bijgewerkt, de Global Positioning Systems of Flight Management Systems niet zijn bijgewerkt, de Crew Medical and Type rating niet is bijgewerkt, de ladingstaat niet in orde is, en de uiterste gebruiksdatum van de reddingsvesten, EHBO-koffers en brandblussers in veel gevallen is verstreken.


w