Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Community Committee on Fraud Prevention
Elimination of fraud
European Anti-fraud Office
Fight against fraud
Financial fraud examiner
Fiscal fraud
Fraud
Fraud
Fraud against the EU
Fraud against the European Union
Fraud analyst
Fraud detection
Fraud examination
Fraud identification
Fraud in the inducement
Fraud investigations manager
Fraud prevention
Fraud prevention analyst
Fraudulent activity examination
Insurance examiners
Insurance fraud inspector
Insurance fraud investigator
Insurance policy processing worker
OLAF
Tax evasion
Tax fraud

Vertaling van "Fraud " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
fraud [ elimination of fraud | fight against fraud | fraud prevention ]

fraude [ bedrog | bestrijding van fraude | onderdrukking van fraude | preventie tegen bedrog ]


fraud analyst | fraud investigations manager | financial fraud examiner | fraud prevention analyst

analist financiële fraude | financieel forensisch deskundige | forensisch accountant | fraudeanalist


fraud against the EU [ fraud against the European Union ]

fraude ten nadele van de EU [ fraude tegen de Europese Unie | fraude ten nadele van de Europese Unie ]




fraud examination | fraudulent activity examination | fraud detection | fraud identification

fraudedetectie | opsporing van fraude


fiscal fraud | tax evasion | tax fraud

belastingfraude | belastingontduiking


fraud | fraud in the inducement

arglist | bedrog | opzet


Community Committee for the Coordination of Fraud Prevention | Community Committee on Fraud Prevention

Comité voor de coördinatie van de fraudebestrijding


insurance examiners | insurance policy processing worker | insurance fraud inspector | insurance fraud investigator

coördinator fraudebeheersing verzekeringen | fraudecoördinator | fraudecoördinator verzekeringen | verzekeringsfraudeanalist


European Anti-fraud Office [ OLAF [acronym] ]

Europees Bureau voor fraudebestrijding [ OLAF [acronym] ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[In addition to the application of all regulatory control mechanisms, DG SANCO will devise an anti-fraud strategy in line with the Commission's anti-fraud strategy (CAFS) adopted on 24 June 2011 in order to ensure inter alia that its internal anti-fraud related controls are fully aligned with the CASF and that its fraud risk management approach is geared to identify fraud risk areas and adequate responses. Where necessary, networking groups and adequate IT tools dedicated to analysing fraud cases related to the financing implementing activities of the Veterinary Medicinal Products Regulation will be set up. In particular a series of meas ...[+++]

[DG SANCO zal niet alleen alle controlemechanismen waarin de regelgeving voorziet toepassen, maar ook een antifraudestrategie opzetten overeenkomstig de op 24 juni 2011 goedgekeurde nieuwe antifraudestrategie van de Commissie (CAFS), onder meer om te waarborgen dat zijn interne antifraudegerelateerde controles volledig met de CAFS in overeenstemming zijn en dat zijn benadering van frauderisicobeheer erop gericht is risicogebieden voor fraude op te merken en daar passend op te reageren. Zo nodig zullen netwerkgroepen worden opgericht en passende IT-instrumenten worden ontwikkeld voor de analyse van fraudegevallen in verband met de uitvoer ...[+++]


The notion of serious offences against the common system of value added tax (‘VAT’) as established by Council Directive 2006/112/EC (the ‘common VAT system’) refers to the most serious forms of VAT fraud, in particular carrousel fraud, VAT fraud through missing traders, and VAT fraud committed within a criminal organisation, which create serious threats to the common VAT system and thus to the Union budget.

De aanduiding ernstige strafbare feiten die een inbreuk vormen op het gemeenschappelijk stelsel van belasting over de toegevoegde waarde („btw”) zoals vastgesteld bij Richtlijn 2006/112/EG van de Raad (het „gemeenschappelijk btw-stelsel”), heeft betrekking op de ernstigste vormen van btw-fraude, met name carrouselfraude, ploffraude en btw-fraude die wordt gepleegd in het verband van een criminele organisatie, die een grote bedreiging zijn voor het gemeenschappelijk btw-stelsel en aldus voor de begroting van de Unie.


6. Notes that there was virtually no change in 2012, compared with 2011, in the number of fraudulent irregularities, with 1 231 cases of irregularity reported as fraudulent, while their financial impact decreased slightly to a total of EUR 392 million; notes that the incidence of fraud was highest in the areas of cohesion policy and agriculture – especially as regards rural development and fisheries – which remain the two sectors of greatest concern, suffering an estimated financial impact from fraud of EUR 279 million and EUR 143 million respectively; highlights, however, the general point that the number of fraudulent irregularities ...[+++]

6. stelt vast dat het aantal frauduleuze onregelmatigheden in 2012 vrijwel stabiel is gebleven vergeleken met 2011, met 1.231 als fraude gemelde onregelmatigheden en een licht gedaalde financiële impact met een totaalbedrag van 392 miljoen EUR; stelt vast dat er vooral op het gebied van het cohesie- en het landbouwbeleid (met name plattelandsontwikkeling en visserij) wordt gefraudeerd en dat de situatie op deze twee grote beleidsdomeinen, waar de financiële impact van de fraude respectievelijk 279 miljoen EUR en 143 miljoen EUR bedraagt, kritiek blijft; benadrukt echter dat algemeen gesproken het aantal als fraude gemelde onregelmatigh ...[+++]


6. Notes that there was virtually no change in 2012, compared with 2011, in the number of fraudulent irregularities, with 1 231 cases of irregularity reported as fraudulent, while their financial impact decreased slightly to a total of EUR 392 million; notes that the incidence of fraud was highest in the areas of cohesion policy and agriculture – especially as regards rural development and fisheries – which remain the two sectors of greatest concern, suffering an estimated financial impact from fraud of EUR 279 million and EUR 143 million respectively; highlights, however, the general point that the number of fraudulent irregularities ...[+++]

6. stelt vast dat het aantal frauduleuze onregelmatigheden in 2012 vrijwel stabiel is gebleven vergeleken met 2011, met 1.231 als fraude gemelde onregelmatigheden en een licht gedaalde financiële impact met een totaalbedrag van 392 miljoen EUR; stelt vast dat er vooral op het gebied van het cohesie- en het landbouwbeleid (met name plattelandsontwikkeling en visserij) wordt gefraudeerd en dat de situatie op deze twee grote beleidsdomeinen, waar de financiële impact van de fraude respectievelijk 279 miljoen EUR en 143 miljoen EUR bedraagt, kritiek blijft; benadrukt echter dat algemeen gesproken het aantal als fraude gemelde onregelmatigh ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the framework of the Commission's Anti-Fraud Strategy (CAFS)[28] and with the assistance of OLAF through consultation and participation in the OLAF Fraud Prevention and Detection Network (FPDNet) DG ENTR has developed its own draft Anti Fraud Strategy (AFS) covering measures for the prevention and detection of fraud and irregularities both internally and towards beneficiaries and contractors.

In het kader van de antifraudestrategie van de Commissie (CAFS)[28] en bijgestaan door OLAF door middel van raadpleging en deelname in het OLAF-netwerk voor fraudebestrijding en ‑opsporing (FPDNet), heeft DG Ondernemingen zijn eigen ontwerp ontwikkeld van antifraudestrategie (AFS) opgesteld met maatregelen voor preventie en opsporing van fraude en onregelmatigheden, zowel intern als ten opzichte van begunstigden en contractanten.


To reinforce the means available for combating fraud, while respecting the principle of each institution’s internal organisational autonomy, the Commission, by Decision 1999/352/EC, ECSC, Euratom , has established the European Anti-Fraud Office (‘the Office’) among its own services with responsibility for conducting administrative fraud investigations.

Ter versterking van de middelen voor fraudebestrijding heeft de Commissie, bij Besluit 1999/352/EG, EGKS, Euratom en met eerbiediging van het beginsel van interne organisatorische autonomie van elke instelling, intern het Europees Bureau voor fraudebestrijding („het Bureau”) opgericht en belast met het verrichten van administratieve fraudeonderzoeken.


In addition to the application of all regulatory control mechanisms, DG SANCO will devise an anti-fraud strategy in line with the Commission's new anti-fraud strategy (CAFS; adopted on 24 June 2011) in order to ensure inter alia that its internal anti-fraud related controls are fully aligned with the CASF and that its fraud risk management approach is geared to identify fraud risk areas and adequate responses.

DG SANCO zal niet alleen alle controlemechanismen waarin de regelgeving voorziet toepassen, maar zal ook een antifraudestrategie opzetten overeenkomstig de op 24 juni 2011 goedgekeurde nieuwe antifraudestrategie van de Commissie (CAFS) om onder meer te garanderen dat zijn interne antifraudegerelateerde controles volledig met de CAFS overeenstemmen en dat zijn benadering van frauderisicobeheer erop gericht is risicogebieden voor fraude op te merken en daar passend op te reageren.


18. In addition, notes the following findings of the Court: "An assessment of the reform of the transit system, in terms of reducing transit fraud, would require reliable and complete data on fraud at EU level. The audit showed, however, that the reliability and completeness of the available main sources of data on fraud and irregularities in transit at EU level cannot be assured"; is not prepared to consider the relationship between the costs and benefits of the NCTS to be positive until the Commission presents data on how far NCTS reduces fraud and prevents losses of own resources;

18. neemt voorts nota van de volgende bevinding van de Rekenkamer: "Ter beoordeling van de doeltreffendheid van de hervorming van de regeling douanevervoer uit een oogpunt van beperking van fraude bij douanevervoerstransacties zou het dienstig zijn, betrouwbare en tegelijkertijd volledige gegevens voorhanden te hebben over fraude op het niveau van de EU. De controle heeft echter aangetoond dat de betrouwbaarheid en volledigheid van de voornaamste beschikbare gegevensbronnen over fraude en onregelmatigheden in verband met douanevervoerstransacties op het niveau van de EU niet zijn gewaarborgd"; is er niet toe bereid de verhouding tussen ...[+++]


18. In addition, notes the following findings of the Court of Auditors : "An assessment of the effectiveness of the reform of the transit system, in terms of reducing transit fraud, would require reliable and complete data on fraud at EU level. The audit showed, however, that the reliability and completeness of the available main sources of data on fraud and irregularities in transit at EU level cannot be assured"; is not prepared to regard the relationship between the costs and benefits of the NCTS as positive until the Commission presents data on how far NCTS reduces fraud and prevents losses of own resources;

18. neemt voorts nota van de volgende bevinding van de Rekenkamer : "Ter beoordeling van de doeltreffendheid van de hervorming van de regeling douanevervoer uit een oogpunt van beperking van fraude bij douanevervoerstransacties zou het dienstig zijn, betrouwbare en tegelijkertijd volledige gegevens voorhanden te hebben over fraude op het niveau van de EU. De controle heeft echter aangetoond dat de betrouwbaarheid en volledigheid van de voornaamste beschikbare gegevensbronnen over fraude en onregelmatigheden in verband met douanevervoerstransacties op het niveau van de EU niet zijn gewaarborgd"; is er niet toe bereid de verhouding tussen ...[+++]


3. Welcomes in particular the fact that the measures proposed aim at preventing fraud by reducing the scope for fraud instead of by combating fraud after it has been committed, which is always less efficient and less effective; draws the Commission's attention, however, to the fact that decisive action to deal with suspected cases of fraud, corruption and favouritism is the most effective means of fraud prevention because it is the only deterrent;

3. is met name verheugd dat de voorgestelde maatregelen gericht zijn op het voorkomen van fraude door het verminderen van de mogelijkheden voor fraude in plaats van het bestrijden van fraude achteraf, wat altijd minder efficiënt en minder effectief is; wijst de Commissie er echter op dat een vastberaden optreden ingeval van verdenking van fraude, corruptie en nepotisme het effectiefste middel ter voorkoming van fraude is, omdat alleen zo een afschrikkende werking kan worden bereikt;


w