Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply cargo transport operations regulation
Apply cargo transport operations regulations
Apply regulations on cargo transport operations
Buffer Stock Committee
Committee on Buffer Stock Operations
Dispatcher of freight
Freight dispatching officer
Freight dispatching operator
Freight stock operating
Freight transport dispatcher
Manage freight forwarding operations
Organise shipment routing
Oversee shipment routing
ROSCO
Rolling stock company
Rolling stock leasing company
Rolling stock operating company
Supervise shipping routing

Vertaling van "Freight stock operating " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


dispatcher of freight | freight dispatching officer | freight dispatching operator | freight transport dispatcher

dispatcher goederenvervoer over de weg | verkeersleider goederenvervoer over de weg | dispatcher goederenvervoer | expert planning goederenvervoer over de weg


apply cargo transport operations regulation | practice freight transport operations in accordance with codes | apply cargo transport operations regulations | apply regulations on cargo transport operations

voorschriften toepassen op vrachtvervoer | voorschriften toepassen op vrachtvervoersdiensten


rolling stock company | rolling stock leasing company | rolling stock operating company | ROSCO [Abbr.]

leasingmaatschappij voor rollend spoorwegmaterieel


Buffer Stock Committee | Committee on Buffer Stock Operations

commissie voor de operaties met de buffervoorraad


manage freight forwarding operations | supervise shipping routing | organise shipment routing | oversee shipment routing

toezicht houden op zendtrajecten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(23) In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, trackside control-command and signalling, on-board control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

(23) Gezien de omvang en de complexiteit van het spoorwegsysteem, is het om praktische redenen noodzakelijk gebleken het in de volgende subsystemen onder te verdelen: infrastructuur, baansystemen voor besturing en seingeving , boordsystemen voor besturing en seingeving , energie, rollend materiaal, exploitatie en verkeersleiding, onderhoud en telematicatoepassingen voor reizigers- en vrachtdiensten.


As the rolling stock (mainly freight wagons) operated on this network in shared use with third countries is registered in a data base kept in Moscow by a company subject to private law, different authorisation procedures shall be foreseen for these wagons.

Aangezien het rollend materieel (voornamelijk goederenwagons), dat in gedeeld gebruik met derde landen wordt ingezet, is geregistreerd in een databank in Moskou, die door een particulier bedrijf wordt beheerd, moeten voor deze wagons andere vergunningsprocedures worden uitgewerkt.


(23) In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, trackside control-command and signalling, on-board control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

(23) Gezien de omvang en de complexiteit van het spoorwegsysteem, is het om praktische redenen noodzakelijk gebleken het in de volgende subsystemen onder te verdelen: infrastructuur, baansystemen voor besturing en seingeving , boordsystemen voor besturing en seingeving , energie, rollend materiaal, exploitatie en verkeersleiding, onderhoud en telematicatoepassingen voor reizigers- en vrachtdiensten.


to actively promote the participation and close involvement of all relevant stakeholders from the full rail value chain and from outside the traditional rail industry, in particular: manufacturers of railway equipment (both rolling stock and train control systems) and their supply chain, infrastructure managers, railway undertakings (both passenger and freight), metro, tram and light rail operators, rail vehicle leasing companies, notified and designat ...[+++]

actief promoten van de deelname en sterke betrokkenheid van alle relevante belanghebbenden uit de volledige spoorwaardeketen alsmede van buiten de traditionele spoorwegindustrie, in het bijzonder fabrikanten van spooruitrusting (zowel rollend materieel als treinbesturingssystemen) en hun toeleveranciers, infrastructuurbeheerders, spoorwegondernemingen (passagiers en goederen), exploitanten van metro's, trambedrijven en lightrailsystemen, leasingbedrijven van spoorvoertuigen, aangemelde en aangewezen conformiteitsbeoordelingsinstanties, belangenorganisaties van beroepspersoneel, (met inbegrip van vertegenwoordigers van werknemers), gebrui ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
any financial loss connected with the use or operation of ships, installations, vessels, aircraft or railway rolling stock as referred to in point (i), in particular loss of freight or charter-hire;

elk financieel verlies in verband met het gebruik of de exploitatie van de schepen, installaties, vaartuigen, luchtvaartuigen of het rollend spoorwegmaterieel overeenkomstig punt i), met name verlies van vracht of verlies van opbrengst van vervrachting;


In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

Gezien de omvang en de complexiteit van het spoorwegsysteem, is het om praktische redenen noodzakelijk gebleken het in de volgende subsystemen onder te verdelen: infrastructuur, sturing en seinen, energie, rollend materiaal, exploitatie en verkeersleiding, onderhoud en telematicatoepassingen voor reizigers- en vrachtdiensten.


Elaborated by AEIF, they concern Noise problems deriving from rolling stock and infrastructure, Telematics applications for freight services, Control command and signalling, Rolling stock – freight wagons and Traffic operation and management.

Zij zijn uitgewerkt door de AEIF (Europese Associatie voor spoorweginteroperabiliteit ) en hebben betrekking op door rollend materieel en infrastructuur veroorzaakte geluidsproblemen, telematicatoepassingen voor vrachtdiensten, besturing en seingeving, rollend materieel - vrachtwagons en verkeersexploitatie en -beheer.


It is clear that a significant reduction in average daily noise levels will be achieved only when the majority of rail freight vehicles in operation have been retrofitted, especially in view of the long investment cycles for rail rolling stock.

Het is duidelijk dat een significante vermindering van de gemiddelde dagelijkse geluidsniveaus alleen kan worden bereikt wanneer een meerderheid van de in gebruik zijnde goederenwagons een retrofit zal hebben ondergaan, vooral gezien de lange investeringscyclus voor rollend spoorwegmaterieel.


the first group of TSIs shall cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure. As regards rolling stock, that intended for international use shall be developed first;

de eerste groep TSI's betreft de controle/besturing en de signalering; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; de exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten, met inachtneming van de in de bijlagen II en III neergelegde criteria); goederenwagons; geluidshinder in verband met het rollend materieel en de infrastructuur; Wat het rollend materieel betreft, wordt het materieel voor internationaal gebruik het eerst ontwikkeld,


the first group of TSIs will cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure.

de eerste groep TSI's betreft de controle/besturing en de signalering; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; de exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten, met inachtneming van de in de bijlagen II en III neergelegde criteria); goederenwagons; geluidshinder in verband met het rollend materieel en de infrastructuur.


w