Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess surface friction
Belt notcher
Braking-force coefficient
Check surface friction
Coefficient of friction
Coefficient of longitudinal friction
Coefficient of transverse friction
Friction belt finisher
Friction burn
Friction burn of face
Friction coefficient
Operate pavement surface friction measuring devices
Operate surface friction measuring devices
Pleural friction sound
Use of tribometer
Use tribometer
V-belt finisher
V-belt finishing operator

Vertaling van "Friction coefficient " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
coefficient of friction | friction coefficient

wrijvingscoëfficiënt


braking-force coefficient | coefficient of longitudinal friction

longitudinale wrijvingscoëfficiënt


coefficient of transverse friction

dwarse wrijvingscoëfficiënt


measure surface friction of pavement using specialised instruments | take measurements of pavement surface friction using equipment | operate pavement surface friction measuring devices | operate surface friction measuring devices

toestellen voor de meting van de wrijving van baanoppervlakken bedienen


assess surface friction | use of tribometer | check surface friction | use tribometer

tribometer gebruiken


Pleural friction sound

pleurale vibratie door pleuraal wrijven




Friction burn of face

brandwond door wrijving van aangezicht


Cardiac dullness, increased or decreased Precordial friction

hartdemping, vergroot of verkleind | precordiaal wrijfgeruis


belt notcher | friction belt finisher | V-belt finisher | V-belt finishing operator

operator afwerking v-riemen | operator afwerking v-snaren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A test platform shall be rigid, flat and constructed to be an adjustable slope, tilt table or similar device with a surface finish providing a minimum friction coefficient of 1,0, or a rail, stopper or other means no greater than 25,4 mm in height capable of preventing tyres from sliding under normal test conditions.

Er moet een stijf en vlak testplatform met een verstelbare helling, een kanteltafel of een vergelijkbare inrichting worden vervaardigd die is voorzien van een oppervlakteafwerking met een wrijvingscoëfficiënt van ten minste 1,0, of een rail, stopper of andere voorziening met een maximale hoogte van 25,4 mm die kan beletten dat banden onder normale testomstandigheden wegglijden.


With regard to point (c) and the allegations according to which the Commission failed to provide information on how Chinese exporting producers could substantiate requests for adjustments regarding elements of ‘traceability’, ISO standard 9000, unit of defective rate and other criteria such as ‘hardness, bending, strength, impact toughness, friction coefficient’ (see recital 63 above) and duties on the importation costs (see recitals 79 and 80 above), the Commission notes the following. Firstly, it is recalled that these elements have been raised by the parties without providing any further details.

Met betrekking tot punt c) en de beweringen dat de Commissie geen informatie heeft verstrekt over de wijze waarop Chinese producenten-exporteurs verzoeken om correctie van elementen van de „traceerbaarheid”, de ISO-standaard 9000, de eenheid voor producten met gebreken en andere criteria als „hardheid, buigvermogen, sterkte, stootvastheid en andere wrijvingscoëfficiënten” (zie overweging 63) en de heffingen op de invoerkosten (zie overwegingen 79 en 80) kunnen onderbouwen, merkt de Commissie het volgende op: Ten eerste wordt eraan herinnerd dat deze elementen door de partijen aan de orde zijn gesteld zonder verdere details te geven.


With regard to the issues raised under point (d) above, elements of ‘traceability’, ISO standard 9000, unit of defective rate and other criteria such as ‘hardness, bending, strength, impact toughness, friction coefficient’ which were raised by two other exporting producers could not be accepted, as the companies concerned have not shown how these elements affect the price comparability between the normal value and export price.

Wat de onder d) genoemde aspecten betreft, konden elementen in verband met de „traceerbaarheid”, de ISO-standaard 9000, de eenheid voor producten met gebreken en andere criteria als „hardheid, buigvermogen, sterkte, stootvastheid en andere wrijvingscoëfficiënten”, die door twee andere producenten-exporteurs naar voren werden gebracht, niet worden aanvaard, aangezien de betrokken ondernemingen niet hebben laten zien hoe deze elementen de prijsvergelijkbaarheid van de normale waarde en de uitvoerprijs beïnvloeden.


These parties further argued that the additional information provided on 30 May 2012 regarding the characteristics of the products sold by the Indian producer was incomplete in so far as information regarding the following issues was allegedly missing: differences related to type of fastener; coating and use of chrome; diameter and length; traceability; ISO 9000; unit of defective rate; and other aspects of hardness, bending, strength, impact toughness and other friction coefficients.

Dezelfde partijen voerden verder aan dat de aanvullende informatie die op 30 mei 2012 werd verstrekt over de eigenschappen van de producten die door de Indiase producent werden verkocht, onvolledig was aangezien hierin volgens hen geen informatie was opgenomen over de volgende aspecten: verschillen met betrekking tot het soort bevestigingsmiddel, de deklaag en het gebruik van chroom, de doorsnede en lengte, ISO 9000, de eenheid voor producten met gebreken, en andere aspecten zoals hardheid, buigvermogen, sterkte, stootvastheid en andere wrijvingscoëfficiënten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Firstly, an effective high-friction coefficient road surface can reduce the stopping distance of a vehicle by as much as 50%.

In de eerste plaats kan een wegoppervlak met een hoge frictiecoëfficient de remweg van een voertuig met wel 50 procent verkorten.


Firstly, an effective high-friction coefficient road surface can reduce the stopping distance of a vehicle by as much as 50%.

In de eerste plaats kan een wegoppervlak met een hoge frictiecoëfficient de remweg van een voertuig met wel 50 procent verkorten.


3. The heeling angle (≤ 5°) does not have to be complied with for the parts of the vessel separated in accordance with Article 22a.05(2) since this angle — derived from the coefficient of friction — was specified for non-secured containers.

3. De hellingshoek (≤ 5°) hoeft bij de overeenkomstig artikel 22a.05, lid 2, gedeelde onderdelen van het schip niet te worden aangehouden, aangezien deze hoek — afgeleid uit de wrijvingscoëfficiënten — voor niet-vastgezette containers was voorgeschreven.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Friction coefficient' ->

Date index: 2021-05-14
w