Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aquaculture heavy equipment operating
Cargo shipping
Cargo vessel
Elevate heavy weights
Gamma heavy chain disease
HDV
Heavy cargoes
Heavy duty equipment monitoring
Heavy duty motor vehicle
Heavy goods container
Heavy goods package
Heavy traffic conveyed in bulk
Heavy vehicle
Heavy-duty vehicle
Lift heavy weights
Lifting heavy weights
Monitor heavy machinery
Monitor heavy-duty machinery
Monitoring heavy duty equipment
Operate aquaculture heavy equipment
Operating aquaculture heavy equipment
Package for heavy goods
Shippers
Uphold heavy weights
Use aquaculture heavy equipment
Weight cargo

Vertaling van "Heavy cargoes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
heavy cargoes | heavy traffic conveyed in bulk | weight cargo

massagoed


operate aquaculture heavy equipment | operating aquaculture heavy equipment | aquaculture heavy equipment operating | use aquaculture heavy equipment

zware uitrusting voor aquacultuur gebruiken


elevate heavy weights | lifting heavy weights | lift heavy weights | uphold heavy weights

zware gewichten tillen


monitor heavy-duty machinery | monitoring heavy duty equipment | heavy duty equipment monitoring | monitor heavy machinery

zware machines controleren


heavy duty motor vehicle | heavy vehicle | heavy-duty vehicle | HDV [Abbr.]

vrachtauto


heavy goods container | heavy goods package | package for heavy goods

verpakking van zware lading | verpakking van zware vracht


Occupant of heavy transport vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

inzittende van vrachtwagen gewond bij botsing met vrachtwagen of bus


Accident NOS involving heavy transport vehicle, nontraffic Occupant of heavy transport vehicle injured in nontraffic accident NOS

inzittende van vrachtwagen gewond bij niet-verkeersongeval NNO | vrachtwagenongeval NNO, niet-verkeersongeval


cargo vessel [ Cargo shipping(STW) | shippers(UNBIS) ]

vrachtschip


Gamma heavy chain disease

overige `heavy chain disease`
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
CO emissions from the combustion of fossil fuel for all transport activity with light duty trucks (vehicles with a gross vehicle weight of 3 900 kg or less designated primarily for transportation of light-weight cargo or which are equipped with special features such as four-wheel drive for off-road operation — IPCC source category 1A3bii) and heavy duty trucks (any vehicle rated at more than 3 900 kg gross vehicle weight designated primarily for transportation of heavy-weight cargo — IPCC source category 1A3biii excluding buses).

CO-emissie door de verbranding van fossiele brandstoffen voor alle vervoersactiviteiten met lichte bedrijfswagens (voertuigen met een brutogewicht van ten hoogste 3 900 kilo, in eerste instantie bedoeld voor het vervoer van lichte vracht of voorzien van speciale kenmerken zoals vierwielaandrijving voor gebruik buiten de weg — IPCC-broncategorie 1A3bii) en zware vrachtwagens (voertuigen met een brutogewicht van meer dan 3 900 kilo, in eerste instantie bedoeld voor het vervoer van zware vracht — IPCC-broncategorie 1A3biii met uitzondering van bussen).


CO emissions from the combustion of fossil fuel for all transport activity with light duty trucks (vehicles with a gross vehicle weight of 3 900 kg or less designated primarily for transportation of light-weight cargo or which are equipped with special features such as four-wheel drive for off-road operation — IPCC source category 1A3bii) and heavy duty trucks (any vehicle rated at more than 3 900 kg gross vehicle weight designated primarily for transportation of heavy-weight cargo — IPCC source category 1A3biii excluding buses).

CO-emissie door de verbranding van fossiele brandstoffen voor alle vervoersactiviteiten met lichte bedrijfswagens (voertuigen met een brutogewicht van ten hoogste 3 900 kilo, in eerste instantie bedoeld voor het vervoer van lichte vracht of voorzien van speciale kenmerken zoals vierwielaandrijving voor gebruik buiten de weg — IPCC-broncategorie 1A3bii) en zware vrachtwagens (voertuigen met een brutogewicht van meer dan 3 900 kilo, in eerste instantie bedoeld voor het vervoer van zware vracht — IPCC-broncategorie 1A3biii met uitzondering van bussen).


We would probably need passive, but possibly also active, transmitters for heavy cargo.

Wellicht passieve, maar mogelijk ook actieve zenders voor zware lading.


5. Until . , a Member State may, in cases where ice conditions require the use of an ice-strengthened vessel, allow ice-strengthened single hull oil tankers, equipped with double bottoms not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, carrying heavy grades of oil to enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of that Member State, provided that the heavy grades of oil are transported only in the vessel's central tanks".

5) Gedurende . kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, toestaan dat een tegen ijs versterkte enkelwandige olietanker met dubbele bodemruimten die niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, met een lading zware olie een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal binnenvaart of van daaruit vertrekt of in een onder zijn rechtsbevoegdheid vallend gebied voor anker gaat, mits de zware olie uitsluitend in de middelste tanks van de olietanker wordt vervoerd".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
“2c. For a period of two years following the entry into force of this regulation, a Member State may, in cases where owing to ice conditions vessels with ice protection are required to be used, permit single hull oil tankers equipped with ice protection and with a double floor not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, to enter or leave a port or anchor in an area under its jurisdiction, with a cargo of heavy fuel oil, provided that the heavy fuel oil is transported only in its central tank ...[+++]

"2 quater) Gedurende de twee jaar na de inwerkingtreding van deze verordening kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, toestaan dat een tegen ijs versterkte enkelwandige olietanker met dubbele bodemruimten die niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, met een lading zware olie een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal binnenvaart of van daaruit vertrekt of in een onder zijn rechtsbevoegdheid vallend gebied voor anker gaat, mits de zware olie uitsluitend in de middelste tanks van de olietanker wordt ...[+++]


2a. During the two years following the entry into force of this Regulation, a Member State may allow an ice strengthened single hull oil tanker fitted with double bottoms not used for the carriage of oil and extending to the entire cargo tank length, carrying heavy grades of oil to enter a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of that Member State, when the ice conditions require the use of an ice strengthened vessel, provided that the heavy grades of oil are only carried in the centre tanks of the oil tanker.

2 bis. Tijdens de eerste twee jaar na inwerkingtreding van de onderhavige verordening kan een lidstaat een tegen ijs versterkt enkelwandig olietankschip, dat met een dubbele bodem is uitgerust die niet voor het vervoer van olie wordt gebruikt en zich uitstrekt over de gehele lengte van de laadtank en dat zware soorten olie vervoert, toestaan een haven of een buitengaatse terminal aan te doen, of in een gebied dat valt onder de jurisdictie van die lidstaat te ankeren, wanneer de ijssituatie de inzet van een schip dat tegen ijs versterkt is, noodzakelijk maakt, op voorwaarde dat de zware soorten olie alleen in de middelste tanks van het ol ...[+++]


6. Until 21 October 2005 a Member State may, in cases where ice conditions require the use of an ice-strengthened vessel, allow ice-strengthened single-hull oil tankers, equipped with double bottoms not used for the transport of oil and extending over the entire length of the cargo tank, carrying heavy grades of oil, to enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of that Member State, provided that the heavy grades of oil are transported only in the vessel's central tanks".

6. Tot 21 oktober 2005 kan een lidstaat, indien de ijsgang het gebruik van een tegen ijs versterkt schip vereist, het binnenvaren of uitvaren van een onder zijn rechtsbevoegdheid vallende haven of offshoreterminal, of het voor anker gaan in een onder zijn rechtsbevoegdheid vallend gebied, toestaan voor zware olie vervoerende enkelwandige olietankschepen die tegen ijs zijn versterkt en beschikken over dubbele bodemruimten welke niet voor het vervoer van olie worden gebruikt en zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, mits die olie uitsluitend in de middelste tanks wordt vervoerd".


The owner of a tanker responsible for marine pollution shall contribute to the compensation of the victims on the same basis as the cargo receivers. To this end, each ship sailing in European territorial waters or marine economic interest zones must be able to prove it holds a financial guarantee or must pay a heavy financial penalty.

Hiertoe dient elk in de Europese territoriale wateren of economische zones varend schip op straffe van een zware geldboete kunnen aantonen te beschikken over een financiële garantie.


Erika was a 35 000 tonne product tanker engaged in the carriage of heavy fuel oil (black product cargo).

De Erika was een productentankschip van 35.000 ton dat zware stookolie (zwarte producten) vervoerde.


(a) oil and gas, liquid cargo and dry bulk freight, special cargoes such as heavy and indivisible loads, container transport, transport within port areas, any kind of own-account transport and any type of transport operation already outside the system of chartering by rotation;

a) vervoer van koolwaterstoffen, bulkvervoer van vloeibare en poedervormige goederen, uitzonderlijk vervoer van zware en ondeelbare voorwerpen, containervervoer, goederenvervoer binnen de haven, vervoer voor eigen rekening alsmede elk type van vervoer dat reeds buiten het bevrachtingssysteem volgens toerbeurt om wordt afgehandeld;


w