Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bus maintenance supervisor
Coach maintenance supervisor
Drive heavy duty trucks for snow removal
Driving heavy duty trucks for snow removal
HDV
HGV traffic
Heavy duty equipment monitoring
Heavy duty motor vehicle
Heavy goods vehicle
Heavy goods vehicle traffic
Heavy vehicle
Heavy vehicle maintenance manager
Heavy vehicle traffic
Heavy-duty vehicle
Large vehicle
Monitor heavy machinery
Monitor heavy-duty machinery
Monitoring heavy duty equipment
Operate heavy duty snow ploughs
Operate heavy duty trucks for snow removal
Vehicle maintenance supervisor

Vertaling van "Heavy-duty vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
heavy duty motor vehicle | heavy vehicle | heavy-duty vehicle | HDV [Abbr.]

vrachtauto


driving heavy duty trucks for snow removal | operate heavy duty trucks for snow removal | drive heavy duty trucks for snow removal | operate heavy duty snow ploughs

zware vrachtwagens besturen om sneeuw te ruimen


monitor heavy-duty machinery | monitoring heavy duty equipment | heavy duty equipment monitoring | monitor heavy machinery

zware machines controleren


Occupant of heavy transport vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

inzittende van vrachtwagen gewond bij botsing met vrachtwagen of bus


Accident NOS involving heavy transport vehicle, nontraffic Occupant of heavy transport vehicle injured in nontraffic accident NOS

inzittende van vrachtwagen gewond bij niet-verkeersongeval NNO | vrachtwagenongeval NNO, niet-verkeersongeval


heavy goods vehicle traffic | heavy vehicle traffic | HGV traffic

vrachtverkeer | zwaar verkeer


Committee for the implementation of the rules for the distribution and management of the permits allocated to the Community for heavy goods vehicles travelling in Switzerland | Committee on the distribution of permits for heavy goods vehicles travelling in Switzerland

Comité inzake de toewijzing van vergunningen voor zware vrachtwagens die in Zwitserland aan het verkeer deelnemen | Comité voor de uitvoering van de regeling voor de verdeling en het beheer van de aan de Gemeenschap toegekende vergunningen voor zware vrachtwagens die in Zwitserland aan het verkeer deelnemen




Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

motorrijder gewond bij botsing met vrachtwagen of bus


bus maintenance supervisor | coach maintenance supervisor | heavy vehicle maintenance manager | vehicle maintenance supervisor

eerste automonteuse | eerste autotechnica | eerste automonteur | eerste autotechnicus
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Until such time as that standard is adopted, vehicle OBD and vehicle repair and maintenance information for heavy duty vehicles should be presented in a readily accessible manner and in a format guaranteeing non-discriminatory access.

Tot op het ogenblik waarop deze standaard is goedgekeurd, dient voertuig-OBD en reparatie- en onderhoudsinformatie te worden voorgesteld op een toegankelijke wijze en in een formaat dat niet-discriminerende toegang verzekert.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R0595 - EN - Regulation (EC) No 595/2009 of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on type-approval of motor vehicles and engines with respect to emissions from heavy duty vehicles (Euro VI) and on access to vehicle repair and maintenance information and amending Regulation (EC) No 715/2007 and Directive 2007/46/EC and repealing Directives 80/1269/EEC, 2005/55/EC and 2005/78/EC (Text with EEA relevance) - REGULATION - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R0595 - EN - Verordening (EG) nr. 595/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 18 juni 2009 betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen en motoren met betrekking tot emissies van zware bedrijfsvoertuigen (Euro VI) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie, tot wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 en Richtlijn 2007/46/EG en tot intrekking van de Richtlijnen 80/1269/EEG, 2005/55/EG en 2005/78/EG (Voor de EER relevante tekst) - VERORDENING - VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD


Regulation (EC) No 595/2009 of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on type-approval of motor vehicles and engines with respect to emissions from heavy duty vehicles (Euro VI) and on access to vehicle repair and maintenance information and amending Regulation (EC) No 715/2007 and Directive 2007/46/EC and repealing Directives 80/1269/EEC, 2005/55/EC and 2005/78/EC (Text with EEA relevance)

Verordening (EG) nr. 595/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 18 juni 2009 betreffende de typegoedkeuring van motorvoertuigen en motoren met betrekking tot emissies van zware bedrijfsvoertuigen (Euro VI) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie, tot wijziging van Verordening (EG) nr. 715/2007 en Richtlijn 2007/46/EG en tot intrekking van de Richtlijnen 80/1269/EEG, 2005/55/EG en 2005/78/EG (Voor de EER relevante tekst)


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R0136 - EN - Commission Regulation (EU) No 136/2014 of 11 February 2014 amending Directive 2007/46/EC of the European Parliament and of the Council, Commission Regulation (EC) No 692/2008 as regards emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and Commission Regulation (EU) No 582/2011 as regards emissions from heavy duty vehicles (Euro VI) Text with EEA relevance - COMMISSION REGULATION - (EU) No 136/2014 // of 11 February 2014 // amending Direc ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R0136 - EN - Verordening (EU) nr. 136/2014 van de Commissie van 11 februari 2014 tot wijziging van Richtlijn 2007/46/EG van het Europees Parlement en de Raad, Verordening (EG) nr. 692/2008 van de Commissie wat betreft emissies van lichte personen- en bedrijfsvoertuigen (Euro 5 en 6) en Verordening (EU) nr. 582/2011 van de Commissie wat betreft emissies van zware voertuigen (Euro VI) Voor de EER relevante tekst - VERORDENING - r. 136/2014 - VAN DE COMMISSIE // van 11 februari 2014 // tot wijziging van Richtlijn 2007/46/EG van het Europees Parlement en de Raad, Verordening (EG) nr ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Extending the maximum permissible laden mass to 7 500 kg would allow vehicles above the current light duty mass limits of 2610/2840 kg to be either type approved under the light duty or heavy duty vehicle legislation depending upon the choice of the manufacturer. The ‘maximum technically permissible laden mass’ is the total mass of the combination of the motor vehicle and trailer(s) as stated by the manufacturer.

Als de technisch toelaatbare maximummassa wordt opgetrokken tot 7 500 kg kunnen voertuigen met een hogere massa dan de huidige grenswaarden voor lichte voertuigen (2610/2840 kg) naar keuze van de fabrikant worden goedgekeurd volgens de wetgeving inzake lichte voertuigen of die inzake zware voertuigen. De technisch toelaatbare maximummassa is de totale massa van de combinatie van het motorvoertuig en de aanhanger(s) volgens de verklaring van de fabrikant.


Regulation (EC) No 595/2009 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles and engines with respect to emissions from heavy duty vehicles (Euro VI) and on access to vehicle repair and maintenance information and amending Regulation (EC) No 715/2007 and Directive 2007/46/EC and repealing Directives 80/1269/EEC, 2005/55/EC and 2005/78/EC (Text with EEA relevance).

Verordening (EG) nr. 595/2009 van het Europese Parlement en de Raad inzake typegoedkeuring van motorvoertuigen en motoren met betrekking tot emissies van zware bedrijfsvoertuigen (Euro VI) en de toegang tot reparatie- en onderhoudsinformatie tot wijziging van verordening (EG) nr. 715/2007 en Richtlijn 2007/46/EG en tot intrekking van Richtlijn 80/1269/EEG, 2005/55/EG en 2005/78/EG (Voor de EER relevante tekst).


Unlike heavy duty vehicles, light commercial vehicles are not currently equipped with speed limitation devices. Speed limiters are a very cost-effective way to reduce fuel consumption, CO2 emissions and contribute to road safety.

In tegenstelling tot zware voertuigen worden lichte bedrijfsvoertuigen momenteel niet uitgerust met snelheidsbeperkingsapparatuur. Snelheidsbegrenzers zijn een zeer kosteneffectieve manier om brandstof te besparen, CO2-emissie te beperken en een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid.


Retreaded tyres represent up to 50% of the market for heavy duty vehicles and up to 25% of the market for light vehicle traffic, with the highest share in the Nordic countries.

Coverbanden vertegenwoordigen tot 50% van de markt voor zware voertuigen en tot 25% van de markt voor lichte voertuigen, met het hoogste aandeel in Scandinavië.


Heavy duty vehicles are often assembled by a single manufacturer, but a significant number are built in multi-stages and are sold as e.g. chassis and engine. The aftermarket needs to obtain repair information for both fully assembled vehicles and for vehicles sold in e.g. engine/chassis form.

Zware bedrijfsvoertuigen worden vaak geassembleerd door een enkele fabrikant, maar een aanzienlijk aantal wordt in diverse stadia gebouwd en wordt verkocht in de vorm van losse chassis en motor. De benedenloopse markt heeft behoefte aan reparatie-informatie voor zowel volledig geassembleerde voertuigen als voor voertuigen die verkocht worden in de vorm van losse chassis en motoren.


1a. If the development of NO2 emission levels indicates that NO2 emissions from heavy duty vehicles might exceed 150 mg/kWh, the Commission shall introduce an NO2 limit value of 150 mg/kWh for heavy duty vehicles, including an appropriate method of measurement, in accordance with Article 39(2) of Directive 2007/46/EC.

1 bis. Wanneer uit de ontwikkeling van NO2-emissiewaarden blijkt dat de NO2-emissies van zware bedrijfsvoertuigen 150 mg/kWh overschrijden, voert de Commissie een NO2- grenswaarde van 150 mg/kWh voor zware bedrijfsvoertuigen alsook een adequate meetmethode in, overeenkomstig artikel 39, lid 2, van Richtlijn 2007/46/EG.


w