Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
HSWT
High-speed wind tunnel
High-subsonic speed
High-subsonic-speed wind tunnel
LSWT
Low-speed wind tunnel
Subsonic wind tunnel

Vertaling van "High-subsonic-speed wind tunnel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
high-speed wind tunnel | high-subsonic-speed wind tunnel | subsonic wind tunnel | HSWT [Abbr.]

hogesnelheidstunnel | HST [Abbr.]




low-speed wind tunnel | LSWT [Abbr.]

lagesnelheidstunnel | LST [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is true that hydropower and traditional uses of wood are competitive with conventional forms of energy, and that wind power is approaching competitiveness in some onshore locations with high average wind speeds.

Het is inderdaad zo dat waterkracht en traditionele toepassingen van hout met conventionele vormen van energie kunnen concurreren, en dat windkracht op sommige kustlocaties met hoge gemiddelde windsnelheden bijna concurrerend is.


42. Takes the view that in order to tackle the problem of climate change in cities, such as the lack of natural ventilation resulting in periods of very high temperatures and heavy air pollution, city-climate research should be included in urban planning in order to avoid the wind tunnel effect of high buildings; stresses that the loss of green spaces decreases natural ventilation;

42. is van oordeel dat, om het probleem van klimaatverandering in steden aan te pakken, zoals het gebrek aan natuurlijke ventilatie in periodes met zeer hoge temperaturen en zware luchtvervuiling, in het kader van stadsplanning ook aan stadsklimaatonderzoek moet worden gedaan, teneinde het windtunneleffect van hoge gebouwen te voorkomen; benadrukt dat het verlies aan groene ruimten tot minder natuurlijke ventilatie leidt;


42. Takes the view that in order to tackle the problem of climate change in cities, such as the lack of natural ventilation resulting in periods of very high temperatures and heavy air pollution, city-climate research should be included in urban planning in order to avoid the wind tunnel effect of high buildings; stresses that the loss of green spaces decreases natural ventilation;

42. is van oordeel dat, om het probleem van klimaatverandering in steden aan te pakken, zoals het gebrek aan natuurlijke ventilatie in periodes met zeer hoge temperaturen en zware luchtvervuiling, in het kader van stadsplanning ook aan stadsklimaatonderzoek moet worden gedaan, teneinde het windtunneleffect van hoge gebouwen te voorkomen; benadrukt dat het verlies aan groene ruimten tot minder natuurlijke ventilatie leidt;


42. Takes the view that in order to tackle the problem of climate change in cities, such as the lack of natural ventilation resulting in periods of very high temperatures and heavy air pollution, city-climate research should be included in urban planning in order to avoid the wind tunnel effect of high buildings; stresses that the loss of green spaces decreases natural ventilation;

42. is van oordeel dat, om het probleem van klimaatverandering in steden aan te pakken, zoals het gebrek aan natuurlijke ventilatie in periodes met zeer hoge temperaturen en zware luchtvervuiling, in het kader van stadsplanning ook aan stadsklimaatonderzoek moet worden gedaan, teneinde het windtunneleffect van hoge gebouwen te voorkomen; benadrukt dat het verlies aan groene ruimten tot minder natuurlijke ventilatie leidt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to safety in railway tunnels in the trans-European conventional and high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6450) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning the technical speci ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/EG: Beschikking van de Commissie van 20 december 2007 betreffende de technische specificatie inzake interoperabiliteit met betrekking tot veiligheid in spoorwegtunnels voor het conventionele trans-Europese spoorwegsysteem en het trans-Europees hogesnelheidsspoorwegsysteem (Kennisgeving geschied onder nummer C(2007) 6450) (Voor de EER relevante tekst) - BESCHIKKING VAN DE COMMISSIE // van 20 december 2007 // betreffende de technische specificatie inzake interoperabiliteit met betrekking tot „veiligheid in spoorwegtunnels” voor het conventionele ...[+++]


The maximum pressure variation in tunnels and underground structures along any train complying with the High-Speed Rolling Stock TSI intended to run in the specific tunnel shall not exceed 10 kPa during the time taken for the train to pass through the tunnel, at the maximum permitted speed.

De maximale drukvariatie in tunnels en ondergrondse kunstwerken veroorzaakt door treinen die voldoen aan de eisen van de TSI hogesnelheidsmaterieel en die voor het rijden in een bepaalde tunnel ontworpen zijn mogen niet groter zijn dan 10 kPa terwijl de trein op de toegestane maximumsnelheid de tunnel passeert.


Interoperable vehicles are designed to ensure a certain level of cross wind stability, which is defined within High-Speed Rolling Stock TSI by a reference set of characteristic wind curves.

Interoperabele voertuigen zijn ontworpen voor een bepaalde zijwindongevoeligheid die in de TSI voor hogesnelheidsmateriaal bepaald wordt door een aantal karakteristieke windcurves.


Assessment of maximum pressure variation in the tunnel (10 kPa criterion) is to be made using the results of calculations made by the Infrastructure Manager or the contracting entity on the basis of all operational conditions with all the trains complying with the High Speed Rolling Stock TSI and intended to run in the specific tunnel to be assessed.

De keuring van de maximale drukvariaties in een tunnel (10 kPa-criterium) moet plaatsvinden aan de hand van de door de infrastructuurbeheerder of de aanbestedende dienst op basis van alle bedrijfscondities gemaakte berekeningen voor treinen die voldoen aan de eisen van de TSI voor hogesnelheidsmaterieel en die bedoeld zijn voor inzet in de te keuren tunnel.


- on High speed TSIs revised on Infrastructure, Energy, Traffic Operation and management, Rolling Stock, High speed and conventional rail TSI on Safety of Railway Tunnels; High speed and conventional rail TSI on accessibility to Persons with Reduced Mobility.

- voor het hoge-snelheidsspoorwegsysteem herziening van TSI's betreffende infrastructuur, energie, verkeersexploitatie en -beheer, rollend materieel, TSI's voor het conventionele en het hoge-snelheidsspoorwegsysteem betreffende de veiligheid van spoortunnels, TSI's voor het conventionele en het hoge-snelheidsspoorwegsysteem betreffende toegankelijkheid voor personen met beperkte mobiliteit;


The European Coordinator for the Transeuropean Transport Network's priority project No 16 has stated that the planned tunnel under the Vignemale Massif will have to wait for the implementation of the two high-speed lines between Spain and France which come under priority project No 3. However, a careful reading of the report drawn up by project No 3's Coordinator, Étienne Davignon, indicates that the Atlantic section (Irún/Hendaye-Dax) will not be fini ...[+++]

De Europese coördinator voor prioritair project nr. 16 van de trans-Europese vervoersnetwerken heeft verklaard dat voor de aanleg van een tunnel in het Vignemale-massief moet worden gewacht op de totstandbrenging van de twee nieuwe hogesnelheidslijnen tussen Spanje en Frankrijk in het kader van prioritair project nr. 3. Uit het verslag van de coördinator voor project nr. 3, de heer Etienne Davignon, kan evenwel worden opgemaakt dat het Atlantische gedeelte van deze lijn (Irún/Hendaya-Dax) niet vóór 2015-2020 zal zijn voltooid.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'High-subsonic-speed wind tunnel' ->

Date index: 2022-11-03
w