Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft hull insurance
Aviation hull insurance
Cargo surveyor
Engineering in vessel hulls
Ensure hull integrity
Ensure integrity of hull
Ensure integrity of vessel hull
Examination for insurance purposes
Hull and machinery surveyor
Hull insurance
Hull insurance on sailing vessels
Insurance authorization
Insurance document
Manufacture of vessel hulls
Marine hull insurance
Marine surveyor
Prevent water breaching hull
Salmonella hull
Ship hull construction
Ship hull engineering
Yacht and small craft surveyor

Vertaling van "Hull insurance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
aircraft hull insurance | aviation hull insurance

luchtvaartcascoverzekering | vliegtuigcascoverzekering


hull insurance | marine hull insurance

cascoassurantie | cascoverzekering | scheepscascoverzekering | zeecascoverzekering


hull insurance on sailing vessels

zeilschepencascoverzekering


ensure hull integrity | ensure integrity of vessel hull | ensure integrity of hull | prevent water breaching hull

ervoor zorgen dat scheepsrompen ongeschonden blijven


manufacture of vessel hulls | ship hull construction | engineering in vessel hulls | ship hull engineering

scheepsrompbouwtechniek




Insurance authorization

autorisatie door verzekeringsmaatschappij


Examination for insurance purposes

keuring voor verzekeringsdoeleinden




cargo surveyor | yacht and small craft surveyor | hull and machinery surveyor | marine surveyor

technisch inspecteur binnenschepen | technisch inspecteur schepen | scheepsinspecteur | technisch inspecteur zeeschepen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Karel VAN HULLE, European Commission, DG Markt, Head of the Insurance and Pensions Unit

- Karel VAN HULLE, afdelingshoofd verzekeringen en pensioenen, DG MARKT van de Europese Commissie,


It is also positive that the report emphasises the need for more attention to be paid to the maintenance of ships and to their condition, even in the case of double-hulled vessels, which may represent a greater potential hazard; that it advocates agreements under the auspices of the IMO on the speedy and independent investigation of shipping disasters; that it calls on the coastal Member States to establish a clear and independent decision-making and command structure for dealing with maritime emergencies; that it calls for an investigation of the scope for introducing mandatory insurance; for financial compensation for places of ref ...[+++]

In het verslag staan een aantal positieve elementen: meer aandacht voor het onderhoud en de conditie van schepen, met inbegrip van de dubbelwandige schepen die een groter potentieel gevaar kunnen vormen; het verdedigen van de akkoorden met de IMO om snel en onafhankelijk onderzoek te verrichten naar scheepsongelukken; het aansporen van de kustlidstaten om een duidelijke en onafhankelijke bevels- en besluitvormingsstructuur te creëren voor noodsituaties; het verzoek een studie uit te voeren naar het invoeren van een verplichte verzekering; de vraag om financiële compensatie voor vluchthavens; de eis voor een sanctieregeling ter bestr ...[+++]


SK: commercial presence is required for supply of: the life insurance of persons with permanent residence in the Slovak Republic,the insurance of property on the territory of the Slovak Republic,the insurance of liability for loss or damage caused by the activity of natural persons and juridical persons on the territory of the Slovak Republic,air and maritime insurance, covering goods, aircraft, hull and liability.SE: the supply of direct insurance is allowed only through an insurance service supplier authorised in Sweden, provided th ...[+++]

SK: Commerciële aanwezigheid is vereist om de volgende verzekeringsdiensten te mogen aanbieden: levensverzekeringen voor personen met vaste verblijfplaats in Slowakije; verzekeringen van op het grondgebied van Slowakije gelegen vastgoed; aansprakelijkheidsverzekeringen voor verlies of schade die het gevolg is van activiteiten van natuurlijke personen of rechtspersonen op het grondgebied van Slowakije; verzekeringen van lucht- en zeevervoer die goederen, luchtvaartuigen, schepen en aansprakelijkheid dekken.SE: Rechtstreekse verzekeringen mogen enkel worden aangeboden via een verlener van verzekeringsdiensten die in Zweden vergunning heeft ...[+++]


| SK: Commercial presence is required for supply of: the life insurance of persons with permanent residence in the Slovak Republic,the insurance of property on the territory of the Slovak Republic,the insurance of liability for loss or damage caused by the activity of natural persons and juridical persons on the territory of the Slovak Republic,air and maritime insurance, covering goods, aircraft, hull and liability.

| SK: Commerciële aanwezigheid is vereist om de volgende verzekeringsdiensten te mogen aanbieden: levensverzekeringen voor personen met vaste verblijfplaats in Slowakije; verzekeringen van op het grondgebied van Slowakije gelegen vastgoed; aansprakelijkheidsverzekeringen voor verlies of schade die het gevolg is van activiteiten van natuurlijke personen of rechtspersonen op het grondgebied van Slowakije; verzekeringen van lucht- en zeevervoer die goederen, luchtvaartuigen, schepen en aansprakelijkheid dekken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
SK: insurance services covered by mode (1), except insurance of air and maritime transport, covering goods, aircraft, hull and liability above may not be purchased abroad.

SK: Verzekeringsdiensten die volgens wijze (1) worden verleend, met uitzondering van verzekeringen van goederen, luchtvaartuigen, schepen en aansprakelijkheid in het kader van lucht- en zeevervoer, mogen niet in het buitenland worden betrokken.


SK: Insurance services covered by mode 1, except insurance of air and maritime transport, covering goods, aircraft, hull and liability above may not be purchased abroad.

SK: Verzekeringsdiensten die volgens wijze 1 worden verleend, met uitzondering van verzekeringen van goederen, luchtvaartuigen, schepen en aansprakelijkheid in het kader van lucht- en zeevervoer, mogen niet in het buitenland worden betrokken.


The construction of these vessels, the use of double hulls, their age, their control by classification companies, insurance, the creation of databases containing all relevant information, Community cooperation and coordination, the reinforcement of control by inspectors and the liability of carriers and owners of cargoes are all issues which must be tackled.

Er zal aan tal van kwesties aandacht moeten worden besteed: de bouw van dit soort schepen, de dubbele romp, hun leeftijd, het toezicht op de classificatiebureaus, de verzekeringen, het opzetten van databases met alle benodigde informatie, communautaire samenwerking en coördinatie, aanscherping van de inspecties, en de aansprakelijkheid van de vervoerders en de eigenaars van de lading.


Transshipment times in ports must be reduced, research must be included in the fourth EC framework programme, and port fees, financing and insurance must be structured in such a way that the safest ships - those with double hulls - are not disadvantaged on account of their greater volume.

Het komt erop aan de overslag in havens te versnellen, het onderzoek in het vierde kaderprogramma van de EG uit te voeren en ervoor te zorgen dat de tarieven, financieringen en verzekeringen voor de veiligste - namelijk dubbelwandige - schepen, die immers een grotere inhoud hebben, niet relatief duurder worden.


w