Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Analyse emerging issues in humanitarian area
Diagnose emerging issues in humanitarian area
ECHO
European Community Humanitarian Office
Facilitate humanitarian response programmes
Handle humanitarian response program
Handle humanitarian response programme
Handle humanitarian response programs
Humanitarian Aid and Civil Protection DG
Humanitarian action
Humanitarian advisor
Humanitarian affairs officer
Humanitarian aid
Humanitarian assistance
Humanitarian assistance advisor
Humanitarian consultant
Humanitarian ground
Humanitarian intervention
Humanitarian intervention force
Humanitarian reason
IHL
Identify emerging issues in humanitarian area
International humanitarian law
Jus in bello
Law in war
Office for Humanitarian Aid
Right of humanitarian intervention

Vertaling van "Humanitarian intervention " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


right of humanitarian intervention

recht op humanitaire interventie


humanitarian intervention force

humanitaire interventiemacht


humanitarian aid [ humanitarian action | humanitarian assistance | humanitarian intervention(UNBIS) ]

humanitaire hulp [ humanitaire actie | humanitaire interventie ]


ECHO [ Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | European Community Humanitarian Office | Humanitarian Aid and Civil Protection DG | Office for Humanitarian Aid ]

ECHO [ Bureau voor humanitaire hulp | Bureau voor humanitaire hulp van de Europese Gemeenschap | DG Humanitaire hulp en civiele bescherming | directoraat-generaal Humanitaire hulp en civiele bescherming ]


humanitarian affairs officer | humanitarian assistance advisor | humanitarian advisor | humanitarian consultant

humanitair adviseur


facilitate humanitarian response programmes | handle humanitarian response program | handle humanitarian response programme | handle humanitarian response programs

programma's voor humanitaire hulp beheren | programma's voor humanitaire respons beheren


analyse emerging issues in charitable and philanthropic area | analyse emerging issues in humanitarian area | diagnose emerging issues in humanitarian area | identify emerging issues in humanitarian area

opkomende humanitaire kwesties herkennen | opkomende humanitaire kwesties vaststellen | opkomende kwesties op humanitair gebied identificeren


international humanitarian law [4.7] [ IHL | jus in bello | law in war ]

internationaal humanitair recht [4.7] [ IHR | ius in bello ]


humanitarian ground | humanitarian reason

humanitaire overweging {1) | humanitaire aard (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition to helping displaced populations in their countries of origin, emergency humanitarian interventions were funded (€22 million) in transit countries such as Hungary, Serbia, Slovenia, Croatia and Greece.

Er werd humanitaire noodsteun gefinancierd ten behoeve van ontheemden in hun landen van herkomst, maar ook in transitlanden (22 miljoen EUR) zoals Hongarije, Servië, Slovenië, Kroatië en Griekenland.


The following external, independent evaluations of the European Commission's humanitarian interventions were carried out in 2015:

In 2015 werden de volgende externe, onafhankelijke evaluaties van de humanitaire interventies van de Europese Commissie uitgevoerd:


Education is a life-saving humanitarian intervention that has been supported through the EU Children of Peace and other initiatives.

Onderwijs is een levensreddende humanitaire interventie, die ondersteund wordt via het EU-initiatief Vredeskinderen en andere initiatieven.


The EU budget also funded emergency humanitarian interventions in the Western Balkans amounting to EUR 22 million to support vulnerable refugees, asylum seekers and migrants in need. This support contributed to the provision of emergency assistance (food, water, hygiene, non-food items, health, basic protection, and winterisation) in places where a high number of refugees was concentrated, including borders and registration points.

Uit de EU-begroting werd ook voor 22 miljoen EUR aan humanitaire noodhulp in de Westelijke Balkan verstrekt om kwetsbare vluchtelingen, asielzoekers en migranten in nood te ondersteunen.Met deze steun werd bijgedragen aan noodhulp (voedsel, water, sanitaire voorzieningen, non-foodartikelen, gezondheidszorg, basisbescherming en overwintering) op plaatsen waar een groot aantal vluchtelingen verzameld was, met inbegrip van grenzen en registratiepunten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In addition to helping displaced populations in their countries of origin, emergency humanitarian interventions were funded in transit countries, notably the Western Balkans (EUR 22 million), in favour of vulnerable refugees, asylum seekers and migrants.

Er werd humanitaire noodsteun gefinancierd ten behoeve van ontheemden in hun landen van herkomst, maar ook in transitlanden, met name in de Westelijke Balkan (22 miljoen EUR), ten behoeve van kwetsbare vluchtelingen, asielzoekers en migranten.


I. whereas the ongoing denial of humanitarian access to the refugees living in the Yarmouk camp by the Syrian regime and other belligerents is against international humanitarian law; whereas the capacity of UNRWA to sustain life-saving emergency interventions, responding to urgent developments such as that impacting Yarmouk, is gravely undermined by chronic underfunding for humanitarian interventions inside Syria;

I. overwegende dat het feit dat het Syrische regime en andere strijdende partijen de humanitaire toegang tot de vluchtelingen in het kamp van Yarmouk blijven weigeren in strijd is met het internationale humanitaire recht; overwegende dat het vermogen van de UNRWA om levensreddende noodhulp te bieden, in reactie op spoedeisende ontwikkelingen zoals die in Yarmouk, ernstig wordt ondermijnd door een chronisch gebrek aan financiering voor humanitaire interventies binnen Syrië;


I. whereas the ongoing denial of humanitarian access to the refugees living in the Yarmouk camp by the Syrian regime and other belligerents is against international humanitarian law; whereas the capacity of UNRWA to sustain life-saving emergency interventions, responding to urgent developments such as that impacting Yarmouk, is gravely undermined by chronic underfunding for humanitarian interventions inside Syria;

I. overwegende dat het feit dat het Syrische regime en andere strijdende partijen de humanitaire toegang tot de vluchtelingen in het kamp van Yarmouk blijven weigeren in strijd is met het internationale humanitaire recht; overwegende dat het vermogen van de UNRWA om levensreddende noodhulp te bieden, in reactie op spoedeisende ontwikkelingen zoals die in Yarmouk, ernstig wordt ondermijnd door een chronisch gebrek aan financiering voor humanitaire interventies binnen Syrië;


3. Stresses the importance of developing relief asset pre-positioning capacities in order to improve the speed at which humanitarian organisations respond to disasters; notes that the development of depots/hubs reflects the effectiveness of this approach in terms of speed, quality and cost efficiency, and calls on the Commission to continue to provide financial support in this field; in this respect, endorses the recommendations of the Barnier report in 2006 that the EU’s outermost regions should be used, on a non-exclusive basis, as support bases to facilitate the pre-positioning of vital products and logistics, thus making it easier to deploy the available European human and material resources in the event of an urgent ...[+++]

3. onderstreept dat het belangrijk is de capaciteit voor het vooraf opslaan van hulpgoederen verder te ontwikkelen teneinde de reactiesnelheid van humanitaire organisaties bij rampen te verbeteren; stelt vast dat het creëren van depots/opslagcentra de effectiviteit van deze benadering weerspiegelt voor wat betreft de snelheid, de kwaliteit en de kosteneffectiviteit, en verzoekt de Commissie op dit gebied financiële steun te blijven verlenen; onderschrijft in dit verband de aanbeveling in het verslag-Barnier uit 2006 om de Europese ultraperifere gebieden en de Europese landen en gebieden overzee op niet-exclusieve basis te gebruiken als ...[+++]


− (PT) As we pointed out previously, we cannot support the ‘consensus’ on the EU's principles, objectives and strategies for the delivery of humanitarian aid in third countries, which requires us to promote so-called ‘humanitarian’ intervention as a ‘right’ or indeed a ‘duty’, and to use ‘coercive measures, including military intervention’, as a ‘last resort’, calling into question basic principles of international law.

− (PT) We hebben er reeds eerder op gewezen dat we onze steun niet kunnen verlenen aan de “consensus” betreffende de beginselen, doelstellingen en strategieën van de EU voor het verstrekken van humanitaire hulp in derde landen, waardoor we verplicht worden de zogenaamde “humanitaire” interventie te bevorderen als een “recht” of zelfs een “plicht”, en “dwangmaatregelen, met inbegrip van militair ingrijpen” slechts als “laatste redmiddel” mogen toepassen, waarmee afbreuk wordt gedaan aan de grondbeginselen van het internationaal recht.


In terms of military capabilities, attention must be drawn to the fact that the Union still has significant deficiencies, which would severely impinge on its ability to undertake humanitarian intervention of high-intensity dimensions, similar to that which would have been required to halt the humanitarian catastrophe that took place in Rwanda. Among these deficiencies are:

In termen van militaire capaciteit zou aandacht moeten worden gevraagd voor het feit dat de Unie nog steeds aanzienlijke tekorten heeft, die haar ernstig beperken in haar mogelijkheden voor intensieve humanitaire interventies van vergelijkbare intensiteit als nodig zou zijn geweest om de humanitaire ramp die zich in Rwanda heeft voorgedaan, te stoppen. Deze tekorten zijn onder meer:


w