Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consultancy
Consultancy bureau
Consultancy company
Consultancy firm
Consultancy office
Consultant company
Consultant firm
Consultants
Consultation procedure
Consultative Committee of the ECSC
Consulting room
Convention 144 on Tripartite Consultation
ECSC
ECSC consultative committee
European Coal and Steel Community
Green ICT consultant
Green IT consultant
High Authority
ICT ERP consultant
ICT advisor
ICT consultant
ICT sustainability systems consultant
IT advisor
IT environmental consultant
Open consultation
Open debate
Open discussion
Provide ICT consulting advice
Provide IT consulting advice
Provide advice in consulting
Public consultation
Public debate
Public discussion
Simple consultation procedure

Vertaling van "ICT consultant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
ICT sustainability systems consultant | IT environmental consultant | green ICT consultant | green IT consultant

ICT sustainability systems consultant | green ict consultant | green IT consultant


ICT ERP consultant | IT advisor | ICT advisor | ICT consultant

buisness consultant | projectadviseur IT | ict consultant | it consultant


provide advice in consulting | provide ICT consulting advice | provide IT consulting advice

ICT-advies bieden | ICT-consultancy bieden | ICT-advies leveren | ICT-adviesdiensten bieden


consultancy company | consultant company | consultant firm | consultants

adviesbureau | adviesburo


Convention 144 on Tripartite Consultation | Convention concerning Tripartite Consultations to Promote the Implementation of International Labour Standards | ILO Convention No 144 concerning Tripartite Consultations to Promote the Implementation of International Labour Standards | International Labour Organisation Tripartite Consultation (International Labour Standards) Convention, 1976 (No 144)

Verdrag betreffende tripartite raadplegingsprocedures ter bevordering van de tenuitvoerlegging van internationale arbeidsnormen


consultancy | consultancy bureau | consultancy firm | consultancy office

adviesbureau | consultant bureau | technisch bureau


ECSC [ Consultative Committee of the ECSC | ECSC consultative committee | European Coal and Steel Community | High Authority ]

EGKS [ Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal | Hoge Autoriteit | Raadgevend Comité EGKS ]


consultation procedure [ simple consultation procedure ]

raadplegingsprocedure [ eenvoudige raadplegingsprocedure ]


public consultation [ open consultation | open debate | open discussion | public debate | public discussion ]

openbare raadpleging [ brede maatschappelijke discussie | openbaar debat | raadpleging van het publiek ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Launch a consultation and partnership process on ICTs for Energy Efficiency with the aim of creating momentum and concerted efforts towards developing and deploying user-friendly ICT-based solutions to support other policy areas addressing energy challenges.

- Een proces van overleg en partnerschappen op gang brengen inzake informatie- en communicatietechnologieën ten behoeve van energie-efficiëntie, om de nodige impuls en gezamenlijke inspanningen te leveren voor het ontwikkelen en gebruiken van gebruikersvriendelijke op ICT gebaseerde oplossingen ter ondersteuning van andere beleidsgebieden die energie-uitdagingen moeten aangaan.


After the development of the methodology for measuring the impact of ICTs on CO2, the European Commission in consultation with the stakeholders will develop an implementation plan for the most effective ICT technologies, for both the vehicles, the road and the IT infrastructure.

Na een methode te hebben ontwikkeld om de impact van ICT op CO2 te kunnen meten zal de Europese Commissie in overleg met de betrokkenen een plan opstellen voor de invoering van de meest doelmatige ICT-technologieën voor voertuigen, wegen en de IT-infrastructuur.


3. The decisions provided for in paragraphs 1 and 2 shall be adopted after consultation of the European multi-stakeholder platform on ICT standardisation, which includes European standardisation organisations, Member States and relevant stakeholders, and after consultation of the committee set up by the corresponding Union legislation, if it exists, or after other forms of consultation of sectoral experts, if such a committee does not exist.

3. De in de leden 1 en 2 bedoelde besluiten worden vastgesteld na raadpleging van het Europees multi-stakeholderplatform inzake ICT-normalisatie, dat de Europese normalisatieorganisaties, de lidstaten en de belanghebbenden omvat, en na raadpleging van het comité dat is opgericht door middel van de overeenkomstige wetgeving van de Unie, als dit bestaat, of na andere vormen van raadpleging van sectorale deskundigen, als een dergelijk comité niet bestaat.


Thus, without denying the work done by forums and consortia in the field of ICT, we propose that the Commission, after consulting the multi-stakeholder platform on ICT standardisation, allow all Member States to refer to the technical specifications in invitations to tender for public contracts or in the implementation of European Union policies provided that they comply with the requirements of the annex, the latter incorporating all the WTO criteria.

Daarom verzoeken wij de Commissie, zonder af te willen doen aan het werk dat is verricht door de fora en consortia in de ICT-sector, om na raadpleging van het multi-stakeholderplatform inzake ICT-normalisatie alle lidstaten de mogelijkheid te geven zich te beroepen op de technische specificaties in de aanbestedingen voor overheidsopdrachten of voor de tenuitvoerlegging van het beleid van de Europese Unie, zodra de specificaties voldoen aan de eisen in de bijlage, waaronder alle criteria van de WTO.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Either on proposal from a Member State or on its own initiative the Commission may decide, after consultation with the European Standardisation Organisations and all relevant stakeholders, including the European multi-stakeholder platform on ICT standardisation as set up by the Commission, to reference ICT technical specifications which are not national, European or international standards and meet the requirements set out in Annex II.

De Commissie kan op verzoek van een lidstaat of op eigen initiatief, na raadpleging van de Europese normalisatieorganisaties en van alle betrokken belanghebbenden, met inbegrip van het door de Commissie ingestelde Europees multi-stakeholderplatform inzake ICT-normalisatie, besluiten te refereren aan technische ICT-specificaties die geen nationale, Europese of internationale normen zijn en die aan de voorschriften van bijlage II voldoen.


Either on proposal from a public authority referred to in Directive 2004/18/EC or on its own initiative the Commission, after consulting the European multi-stakeholder platform on ICT standardisation, may decide to recognise technical specifications in the field of ICT which are not national, European or international standards and meet the requirements set out in Annex II for the purpose of awarding public contracts or implementing Union policies.

De Commissie kan op verzoek van een in Richtlijn 2004/18/EG bedoelde overheidsinstantie of op eigen initiatief na raadpleging van het Europees multi-stakeholderplatform inzake ICT-normalisatie besluiten technische specificaties op ICT-gebied te erkennen die geen nationale, Europese of internationale normen zijn en die aan de voorschriften in bijlage II voldoen voor de gunning van overheidsopdrachten of de tenuitvoerlegging van het beleid van de Unie.


26. Welcomes the various stakeholder consultations on internet security and CIIP initiated by the Commission, such as the European Public-Private Partnership for Resilience; acknowledges the already significant involvement and commitment of ICT vendors in such efforts, encourages the Commission to make further efforts to encourage academia and ICT users' associations to play a more active role and to foster constructive, multi-stakeholder dialogue on cyber-security issues; supports further development of the Digital Assembly as a framework for CIIP governance;

26. is ingenomen met het feit dat de Commissie de verscheidene belanghebbenden inzake internetbeveiliging en bescherming van kritieke informatie-infrastructuur heeft geraadpleegd, zoals het Europees publiek-privaat partnerschap voor veerkracht; erkent de reeds significante betrokkenheid en het engagement van ICT-leveranciers bij dergelijke inspanningen en moedigt de Commissie aan om haar inspanningen voort te zetten om de academische wereld en ICT-gebruikersorganisaties aan te moedigen om een actievere rol te spelen en om een constructieve dialoog met de verschillende belanghebbenden over cyberveiligheidskwesties te bevorderen; is voor ...[+++]


26. Welcomes the various stakeholder consultations on internet security and CIIP initiated by the Commission, such as the European Public-Private Partnership for Resilience; acknowledges the already significant involvement and commitment of ICT vendors in such efforts, encourages the Commission to make further efforts to encourage academia and ICT users‘ associations to play a more active role and to foster constructive, multi-stakeholder dialogue on cyber-security issues; supports further development of the Digital Assembly as a framework for CIIP governance;

26. is ingenomen met het feit dat de Commissie de verscheidene belanghebbenden inzake internetbeveiliging en bescherming van kritieke informatie-infrastructuur heeft geraadpleegd, zoals het Europees publiek-privaat partnerschap voor veerkracht; erkent de reeds significante betrokkenheid en het engagement van ICT-leveranciers bij dergelijke inspanningen en moedigt de Commissie aan om haar inspanningen voort te zetten om de academische wereld en ICT-gebruikersorganisaties aan te moedigen om een actievere rol te spelen en om een constructieve dialoog met de verschillende belanghebbenden over cyberveiligheidskwesties te bevorderen; is voor ...[+++]


The Commission will continue the review of European standardisation policy by following up on its White Paper "Modernising ICT standardisation in the EU". and the related public consultation.Reflecting the rise and growing importance of ICT standards developed by certain global fora and consortia one important aim is to allow their use in legislation and public procurement.

Daarom rest het Europese normalisatiekader geen andere optie dan zijn achterstand op de snel evoluerende technologiemarkten goed te maken. De Commissie zal verder werken aan de herziening van het Europese normalisatiebeleid door haar Witboek “Modernisering van de ICT-normalisatie in de EU” en het openbaar overleg in dit verband op te volgen.Gezien de toename en het groeiende belang van ICTnormen die door bepaalde mondiale fora en consortia worden ontwikkeld, is het belangrijk te streven naar het gebruik van deze normen in wetgeving en openbare aanbestedingen.


[21] Support for this will be drawn from ongoing analysis and consultations on the following topics: the economic and social impact of ICTs, including on employment; the legal and economic aspects of a Single Market for the information society; future policy needs for new networks and the Internet, privacy and trust issues in the ubiquitous information society; user-created content; a long-term reflection on the role of ICTs in sustainable development; and the development of an information society for all, including regional poli ...[+++]

[21] Een en ander zal worden gestaafd aan de hand van voordurende analyse en overleg over de volgende onderwerpen: de economische en sociale impact van ICT's, inclusief op de werkgelegenheid; de juridische en economische aspecten van een eenheidsmarkt voor de informatiemaatschappij; toekomstige beleidsbehoeften inzake nieuwe netwerken en het internet, privacy- en vertrouwenskwesties in de alomtegenwoordige informatiemaatschappij; door de gebruiker gecreëerde inhoud; een langetermijnreflectie over de rol van ICT's in duurzame ontwikkeling; en de ontwikkeling van een informatiemaatschappij voor allen, inclusief regionale beleidslijnen ...[+++]


w