Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
IAP
ISP
ISPS Code
Imperial Smelting Process
International Ship and Port Facility Security Code
Internet access provider
Internet service provider
Internet service provider ISP

Vertaling van "ISP " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
International Ship and Port Facility Security Code | ISPS Code

internationale code voor de beveiliging van schepen en havenfaciliteiten | ISPS [Abbr.] | ISPS-Code [Abbr.]


Internet service provider | ISP [Abbr.]

aanbieder van internetdiensten | internetaanbieder | internetprovider | internetserviceprovider | isp [Abbr.]


Imperial Smelting Process | ISP [Abbr.]

Imperial Smelting-proces


IAP | Internet access provider | Internet service provider ISP

Internet provider | Toegangsverschaffer tot (het) Internet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31. Urges the EU to ensure greater transparency in the relationship between mobile phone carriers or ISPs and governments, and to call for it in its relations with third countries, by demanding that carriers and ISPs publish yearly detailed transparency reports, including reports on requested actions by authorities, as well as on financial ties between public authorities and carriers/ISPs;

31. dringt er bij de EU op aan om grotere transparantie te waarborgen in de relatie tussen aanbieders van mobiele telefonie of internetaanbieders en overheden, en om hiertoe in haar relatie met derde landen op te roepen door van aanbieders van mobiele telefonie en internetaanbieders te eisen dat zij jaarlijks gedetailleerde transparantieverslagen publiceren, waaronder verslagen over door overheden aangevraagde handelingen, alsmede in de financiële banden tussen de overheid en aanbieders van mobiele telefonie/internetaanbieders;


31. Urges the EU to ensure greater transparency in the relationship between mobile phone carriers or ISPs and governments, and to call for it in its relations with third countries, by demanding that carriers and ISPs publish yearly detailed transparency reports, including reports on requested actions by authorities, as well as on financial ties between public authorities and carriers/ISPs;

31. dringt er bij de EU op aan om grotere transparantie te waarborgen in de relatie tussen aanbieders van mobiele telefonie of internetaanbieders en overheden, en om hiertoe in haar relatie met derde landen op te roepen door van aanbieders van mobiele telefonie en internetaanbieders te eisen dat zij jaarlijks gedetailleerde transparantieverslagen publiceren, waaronder verslagen over door overheden aangevraagde handelingen, alsmede in de financiële banden tussen de overheid en aanbieders van mobiele telefonie/internetaanbieders;


The Oberster Gerichtshof also seeks to know whether the fundamental rights recognised at EU level preclude a national court from prohibiting an ISP, by means of an injunction, from allowing its customers access to a website which places protected subject-matter online without the agreement of the rightholders, when that injunction does not specify the measures which the ISP must take and when that ISP can avoid incurring coercive penalties for breach of the injunction by showing that it has taken all reasonable measures.

Het Oberste Gerichtshof wenst voorts te vernemen of de op Unieniveau erkende grondrechten eraan in de weg staan dat een nationale rechter een internetprovider bij bevel verbiedt om zijn klanten toegang te verschaffen tot een website waarop beschermde werken zonder toestemming van de rechthebbenden online worden geplaatst, wanneer dit bevel niet preciseert welke maatregelen de internetprovider moet nemen en dat de internetprovider aan de dwangsommen wegens overtreding van dat bevel kan ontkomen door aan te tonen dat hij alle redelijke maatregelen heeft genomen.


The second report was completed independently of Internet Service Providers (ISPs), however ISPs are invited to participate in third report.

Het tweede rapport is onafhankelijk van internetserviceproviders (isp's) voltooid, maar isp's worden uitgenodigd om deel te nemen aan het derde rapport.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At the request of those two companies, the Austrian courts prohibited UPC Telekabel Wien, an internet service provider (‘ISP’) established in Austria, from providing its customers with access to that site.

Op verzoek van deze twee ondernemingen hebben de Oostenrijkse rechtbanken UPC Telekabel Wien, een in Oostenrijk gevestigde internetprovider, verboden om haar klanten toegang tot deze website te verschaffen.


94% of consumers think that ISPs do not provide clear information on their website on blocking/throttling of specific applications or services.

94 % van de verbruikers vinden dat de informatie over blokkering of breedbandbeperkingen van specifieke toepassingen of diensten die leveranciers van internetdiensten op hun website verstrekken niet duidelijk genoeg is.


The Phase 1 report was completed independently of Internet Service Providers (ISPs), however ISPs are invited to participate in Phase 2 and should contact ec@samknows.com for more information.

Het verslag van Fase 1 is onafhankelijk van internetserviceproviders (isp's) voltooid, maar isp's kunnen deelnemen aan Fase 2 en kunnen voor meer informatie contact opnemen met ec@samknows.com.


Ships shall comply with the relevant requirements of this chapter and of part A of the ISPS Code, taking into account the guidance given in part B of the ISPS Code, and such compliance shall be verified and certified as provided for in part A of the ISPS Code.

De schepen leven de relevante eisen van dit hoofdstuk en van deel A van de ISPS-Code na, waarbij ze rekening houden met de in deel B van de ISPS-Code gegeven richtsnoeren. De naleving wordt gecontroleerd en gecertificeerd overeenkomstig de bepalingen van deel A van de ISPS-Code.


"Part B of the ISPS Code" means the guidelines forming Part B of the ISPS Code, as attached as Annex III to this Regulation, regarding the provisions of chapter XI-2 of the Annex to the SOLAS Convention , as amended, and of Part A of the ISPS Code, in its up-to-date version,

"Deel B van de ISPS-Code": de deel B van de ISPS-Code vormende aanbevelingen, opgenomen in bijlage III van deze verordening, betreffende de bepalingen van hoofdstuk XI-2 van het SOLAS-Verdrag voor beveiliging van mensenlevens op zee, 1974, als gewijzigd, en die van deel A van de ISPS-Code, in zijn bijgewerkte versie.


2. When implementing this chapter and part A of the ISPS Code, a Contracting Government may allow a particular port facility or a group of port facilities located within its territory, other than those covered by an agreement concluded under regulation 11, to implement security measures equivalent to those prescribed in this chapter or in Part A of the ISPS Code, provided such security measures are at least as effective as those prescribed in this chapter or part A of the ISPS Code.

2. Bij de implementatie van dit hoofdstuk en deel A van de ISPS-Code kan een verdragsluitende regering een bepaalde op haar grondgebied gelegen havenfaciliteit ,of groep havenfaciliteiten, die niet valt onder hun krachtens voorschrift 11 gesloten overeenkomst toestaan veiligheidsmaatregelen te implementeren die gelijkstaan met de in dit hoofdstuk of in deel A van de ISPS-Code voorgeschreven maatregelen.




Anderen hebben gezocht naar : isps code     imperial smelting process     internet access provider     internet service provider     internet service provider isp     ISP     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'ISP' ->

Date index: 2021-01-08
w