Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Identify digital competence gaps

Vertaling van "Identify digital competence gaps " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
identify digital competence gaps

behoeften aan digitale vaardigheden herkennen | digitale vaardigheidskloven herkennen | digitale vaardigheidskloven identificeren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Developing digital competence effectively and age-appropriately in ECEC and primary education has important implications in terms of pedagogical approaches, assessment, pedagogical resources and learning environments, as well as in terms of helping to reduce the digital gap.

Het doeltreffend en leeftijdsgericht ontwikkelen van digitale competentie in OOJK en in het primair onderwijs heeft belangrijke gevolgen voor de pedagogische methoden, de beoordeling, de pedagogische middelen en de leeromgevingen, alsmede voor het dichten van de digitale kloof.


The Council conclusions of 12 May 2009 on a strategic framework for European cooperation in education and training (5), which set enhancing creativity and innovation at all levels of education and training as one of the framework's four strategic objectives and identified the acquisition of transversal key competences such as digital competence as a key challenge in this regard.

De conclusies van de Raad van 12 mei 2009 betreffende een strategisch kader voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding (5), waarin het bevorderen van creativiteit en innovatie op alle onderwijs- en opleidingsniveaus wordt vastgesteld als één van de vier strategische doelstellingen van het kader, en het verwerven van transversale sleutelcompetenties, zoals digitale competentie, als een cruciale uitdaging in dit verband wordt aangemerkt.


Identify, through research, examples of the most effective methods and practices for teachers and ECEC professionals at each stage of ECEC and primary education to help children to develop creative and innovative capacities, as well as to develop digital competence.

Door onderzoek voorbeelden van de doeltreffendste methoden en praktijken voor leraren en OOJK-werkers in elk stadium van OOJK en het primair onderwijs te verzamelen om kinderen te helpen creatieve en innoverende capaciteiten, alsmede digitale competentie, te ontwikkelen.


Here we propose, for instance, to consider digital literacy and competences as a priority for the European Social Fund regulation in the next programming period and to identify digital competences as a supplement to Europass to ensure their transparency.

Op dit gebied stellen we bijvoorbeeld voor om digitale geletterdheid en digitale vaardigheden te beschouwen als prioritaire doelstellingen in het kader van de verordening inzake het Europees Sociaal Fonds in de volgende programmeringsperiode en om digitale vaardigheden te identificeren als een Europass-supplement om hun transparantie te waarborgen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Insists that digital competences are crucial for the development of a competitive Digital Single Market, and that all Europeans should be empowered with the appropriate digital skills; stresses the crucial nature of the commitment to reducing digital literacy and competence gaps by half by 2015;

16. onderstreept dat digitale vaardigheden van cruciaal belang zijn voor de ontwikkeling van een concurrerende digitale interne markt en dat alle Europeanen in staat moeten worden gesteld om de benodigde digitale vaardigheden te verwerven; onderstreept het essentiële belang van de verbintenis om voor 2015 de verschillen in digitale kennis en vaardigheden met de helft te reduceren;


49. Recalls the key commitment to reduce both digital literacy gaps and competence gaps by half by 2015, and, in this sense, welcomes the proposals to enhance digital literacy, skills and eInclusion, and especially the proposal to make digital literacy and related components a priority for the European Social Fund regulation (2014-2020); reiterates the need for a ‘no citizen left behind - inclusion by design’ approach, and stresses the need for a user- and citizen-centred design of eGovernment services;

49. herinnert aan de fundamentele verplichting om het gebrek aan digitale geletterdheid en vaardigheden tegen 2015 met de helft te verminderen en juicht in dat verband de voorstellen toe om de digitale geletterdheid, vaardigheden en e-insluiting te bevorderen, in het bijzonder het voorstel om van digitale geletterdheid en andere aspecten die daarmee verband houden een prioriteit te maken voor de verordening betreffende het Europees Sociaal Fonds (2014-2020); bevestigt de noodzaak om te handelen volgens het devies „Toegang voor alle burgers – inclusie van bij het ontwerp” en wijst met nadruk op de nood aan de opbouw van e-overheidsdienst ...[+++]


The Commission and ministers were in particular called upon to integrate e-inclusion as new dimension of social policies. e-Inclusion policies should address e-accessibility barriers, bridge digital competence gaps and encourage effective participation of individuals lagging behind in the information society.

Met name werd een beroep op de Commissie en de ministers gedaan om van e-inclusie een nieuwe dimensie van het sociaal beleid te maken. Het e-inclusiebeleid moet erop gericht zijn de barrières voor de toegang tot ICT weg te nemen, de leemten in de digitale vaardigheden op te vullen en een doeltreffende deelname van personen met een achterstand in de informatiemaatschappij te bevorderen.


19. Insists that digital competences are crucial for an inclusive digital society and that all EU citizens should be empowered and have the incentives to develop the appropriate digital skills; stresses that digital competences could help disadvantaged people (i.e. elderly people and those on low incomes) to be included in society; calls on the Commission and on the Member States to tackle the disparities between the different gr ...[+++]

19. onderstreept dat digitale competentie van cruciaal belang is voor een inclusieve digitale samenleving en dat alle EU-burgers in staat gesteld en gestimuleerd moeten worden om adequate digitale vaardigheden op te doen; benadrukt dat digitale competentie de integratie van kansarme mensen (bijv. ouderen en mensen met lage inkomens) in de samenleving kan bevorderen; verzoekt de Commissie en de lidstaten de ongelijkheden tussen verschillende groepen in de samenleving met betrekking tot digitale kennis en internetgebruik, de zogenoemd ...[+++]


Recommendation 2006/962/EC of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning (5) identified various key competences, in particular, ‘mathematical competence and basic competences in science and technology’, ‘learning to learn’, ‘digital competence’, a ‘sense of initiative and entrepreneurship’, ‘cultural awareness and expression’ and ‘social and civic competences’.

Aanbeveling 2006/962/EG van het Europees Parlement en de Raad van 18 december 2006 inzake sleutelcompetenties voor een leven lang leren (5), noemde een aantal sleutelcompetenties, met name „wiskundige competentie en basiscompetenties op het gebied van exacte wetenschappen en technologie”, „leercompetentie”, „digitale competentie”, „ontwikkeling van initiatief en ondernemerszin”, „cultureel bewustzijn en culturele expressie” en „sociale en burgerschapscompetenties”.


the Council Resolution of 15 November 2007 on new skills for new jobs (3) invites the Member States and the Commission to equip people for new jobs within the knowledge society by providing them with vocational guidance, which should enable jobseekers to identify the competence modules required to move to new jobs where there are skills gaps;

in de resolutie van de Raad van 15 november 2007 met de titel „Nieuwe vaardigheden voor nieuwe banen” (3) wordt de lidstaten en de Commissie verzocht de werknemers voor te bereiden op de nieuwe banen van de kennismaatschappij door middel van professionele begeleidingsdiensten die werkzoekenden in staat stellen te bepalen welke vaardigheden nodig zijn om toegang te krijgen tot nieuwe banen in sectoren waar een tekort aan competenties bestaat;




Anderen hebben gezocht naar : identify digital competence gaps     Identify digital competence gaps     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Identify digital competence gaps' ->

Date index: 2021-10-26
w