Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Application of EU law
Application of European Union law
Budget deficit
Budgetary deficit
Commission implementing decision
Council implementing decision
Deadline for transposition
Detailed implementing rules
Fiscal deficit
Implementation deficit
Implementation of Community law
Implementing arrangements
Implementing decision
Implementing provisions
Implementing rules
Implements pain guidelines
Late transposition
National implementation
National implementation of Community law
National means of execution
Time limit for transposition
Transposition deficit

Vertaling van "Implementation deficit " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
implementation deficit | transposition deficit

omzettingsachterstand


transposition deficit [ deadline for transposition | implementation deficit | late transposition | time limit for transposition ]

omzettingsachterstand [ omzettingstermijn | termijn voor omzetting ]


Implements pain guidelines

toepassen van pijnrichtlijnen


detailed implementing rules | implementing arrangements | implementing provisions | implementing rules

uitvoeringsbepalingen | uitvoeringsvoorschriften


Definition: Problems related to incidents in which the child has been injured in the past by any adult in the household to a medically significant extent (e.g. fractures, marked bruising) or that involved abnormal forms of violence (e.g. hitting the child with hard or sharp implements, burning or tying up of the child).

problemen verband houdend met gebeurtenissen waarbij het kind in het verleden door een volwassene uit het huisgezin werd verwond in een mate die medisch van belang is (b.v. fracturen, duidelijke kneuzingen) of die gepaard gingen met abnormale vormen van geweld (b.v. het kind slaan met harde of scherpe voorwerpen, het toebrengen van brandwonden of vastbinden van het kind).


budget deficit | budgetary deficit | fiscal deficit

begrotingstekort


application of EU law [ application of European Union law | implementation of Community law | national implementation | national implementation of Community law | national means of execution ]

toepassing van het EU-recht [ toepassing van het communautaire recht | toepassing van het recht van de Europese Unie ]


implementing decision [ Commission implementing decision | Council implementing decision ]

uitvoeringsbesluit [ uitvoeringsbesluit van de Commissie | uitvoeringsbesluit van de Raad ]


Syndrome with characteristics of precocious puberty (due to Leydig cell hyperplasia), progressive spastic paraplegia and intellectual deficit. It has been described in two brothers. The fact that other family members displayed brisk reflexes and dysa

spastische paraplegie, vroegtijdige puberteit


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

kleine gestalte door primaire zuurlabiele subeenheiddeficiëntie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The single biggest challenge we are facing midway towards 2010 is, therefore, to fix the implementation deficit.

De grootste uitdaging waarmee wij halverwege het parcours tot 2010 worden geconfronteerd, is het inhalen van de achterstand bij de tenuitvoerlegging.


11. Considers it regrettable that there are many complaints about implementation deficits; asks the Commission for a better monitoring and feedback system in respect of legal implementation; asks the Commission to re-evaluate legal frameworks that have severe implementation deficits;

11. betreurt dat er veel klachten over omzettingsachterstand zijn; vraagt de Commissie om een beter monitoring- en feedbacksysteem met betrekking tot de tenuitvoerlegging van wetgeving; vraagt de Commissie rechtskaders die een grote omzettingsachterstand vertonen, opnieuw te evalueren;


8. Recognises that, for institutional reasons, the implementation of internal market legislation is necessarily proceeding more slowly in EEA EFTA countries than in the EU; notes that, despite these differing conditions and the broadly positive results, there is still potential for further reducing the implementation deficit in the EEA EFTA States as well;

8. erkent dat de uitvoering van de wettelijke voorschiften op de interne markt in de EER/EVA-landen om institutionele redenen noodzakelijkerwijze langzamer verloopt als in de EU; geeft in overweging dat er, ondanks de verschillende omstandigheden en de resultaten die over het algemeen positief te noemen zijn, ook in de EER/EVA-landen nog mogelijkheden aanwezig zijn om de tekortkomingen in de uitvoering verder te verminderen;


8. Recognises that, for institutional reasons, the implementation of internal market legislation is necessarily proceeding more slowly in EEA EFTA countries than in the EU; notes that, despite these differing conditions and the broadly positive results, there is still potential for further reducing the implementation deficit in the EEA EFTA States as well;

8. erkent dat de uitvoering van de wettelijke voorschiften op de interne markt in de EER/EVA-landen om institutionele redenen noodzakelijkerwijze langzamer verloopt als in de EU; geeft in overweging dat er, ondanks de verschillende omstandigheden en de resultaten die over het algemeen positief te noemen zijn, ook in de EER/EVA-landen nog mogelijkheden aanwezig zijn om de tekortkomingen in de uitvoering verder te verminderen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Recognises that, for institutional reasons, the implementation of internal market legislation is necessarily proceeding more slowly in EEA EFTA countries than in the EU; notes that, despite these differing conditions and the broadly positive results, there is still potential for further reducing the implementation deficit in the EEA EFTA States as well;

8. erkent dat de uitvoering van de wettelijke voorschiften op de interne markt in de EER/EVA-landen om institutionele redenen noodzakelijkerwijze langzamer verloopt als in de EU; geeft in overweging dat er, ondanks de verschillende omstandigheden en de resultaten die over het algemeen positief te noemen zijn, ook in de EER/EVA-landen nog mogelijkheden aanwezig zijn om de tekortkomingen in de uitvoering verder te verminderen;


7. In the case of Member States where the excess of the deficit over the reference value reflects the implementation of a pension reform introducing a multi-pillar system that includes a mandatory, fully funded pillar, the Council and the Commission shall also consider the cost of the reform when assessing developments of deficit figures in excessive deficit procedures as long as the deficit does not significantly exceed a level that can be considered close to the reference value, and the debt ratio does not exceed the reference value, provided that overall fiscal sustainabil ...[+++]

7. In het geval van lidstaten waarvan het tekort de referentiewaarde overschrijdt als gevolg van de toepassing van een pensioenhervorming waarbij een meerpijlerstelsel is ingevoerd dat een verplichte pijler met volledige kapitaaldekking omvat, nemen de Raad en de Commissie bij hun beoordeling van ontwikkelingen in de tekortcijfers in de buitensporigtekortprocedure ook de kosten van de hervorming in aanmerking, zolang het tekort niet aanzienlijk boven een niveau komt dat als dicht bij de referentiewaarde kan worden beschouwd, en de schuldquote de referentiewaarde niet overschrijdt, op voorwaarde dat de algehele houdbaarheid van de begroti ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R1177 - EN - Council Regulation (EU) No 1177/2011 of 8 November 2011 amending Regulation (EC) No 1467/97 on speeding up and clarifying the implementation of the excessive deficit procedure // COUNCIL REGULATION (EU) No 1177/2011 // of 8 November 2011 // amending Regulation (EC) No 1467/97 on speeding up and clarifying the implementation of the excessive deficit procedure

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R1177 - EN - Verordening (EU) nr. 1177/2011 van de Raad van 8 november 2011 tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1467/97 over de bespoediging en verduidelijking van de tenuitvoerlegging van de procedure bij buitensporige tekorten // VERORDENING (EU) Nr. 1177/2011 VAN DE RAAD // van 8 november 2011 // tot wijziging van Verordening (EG) nr. 1467/97 over de bespoediging en verduidelijking van de tenuitvoerlegging van de procedure bij buitensporige tekorten


5. When assessing compliance with the deficit and debt criterion and in the subsequent steps of the excessive deficit procedure, the Council and the Commission shall give due consideration to the implementation of pension reforms introducing a multi-pillar system that includes a mandatory, fully funded pillar and the net cost of the publicly managed pillar.

5. Bij het beoordelen van de naleving van het tekort- en het schuldcriterium en bij alle daaropvolgende stappen van de buitensporigtekortprocedure houden de Raad en de Commissie naar behoren rekening met de toepassing van pensioenhervormingen waarbij een meerpijlersysteem wordt ingevoerd dat een verplichte pijler met volledige kapitaaldekking en de nettokosten van de openbaar beheerde pijler omvat.


Implementing the existing excessive deficit procedure on the basis of both the deficit criterion and the debt criterion requires a numerical benchmark, which takes into account the business cycle, against which to assess whether the ratio of the government debt to gross domestic product (GDP) is sufficiently diminishing and is approaching the reference value at a satisfactory pace.

De toepassing van de bestaande procedure bij buitensporige tekorten op basis van zowel het tekortcriterium als het schuldcriterium vereist een cijfermatige benchmark die rekening houdt met de conjunctuurcyclus om te beoordelen of de verhouding tussen de overheidsschuld en het bruto binnenlands product (bbp) in voldoende mate afneemt en de referentiewaarde in een bevredigend tempo benadert.


2. Is concerned about the persistent implementation deficits in general and with regard to certain directives in particular; considers that these may, in part, be caused by overly complex, unclear or imprecise provisions and therefore welcomes the Commission's latest initiatives to assist Member States in the transposition and implementation of particularly complicated directives through guidelines and interpretative texts;

2. is bezorgd over de aanhoudende tekortkomingen in de tenuitvoerlegging in het algemeen en in verband met bepaalde richtlijnen in het bijzonder; meent dat deze tekortkomingen deels kunnen zijn veroorzaakt door al te ingewikkelde, onduidelijke of onnauwkeurige bepalingen en is daarom verheugd over de recente initiatieven van de Commissie om de lidstaten bij de omzetting en tenuitvoerlegging van bijzonder ingewikkelde richtlijnen bij te staan met behulp van richtsnoeren en verklarende teksten;


w