Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assessment of water supply
Athens Piraeus Water Supply Company
Athens Water Supply and Sewerage Company
Drinking-water supply
EYDAP SA
Education about water supply
Follow water supply schedule
Give information about water supply
Giving information about water supply
Inform on water supply
Planning schedule for water supply
Provision of adequate water supply
Replenishment of water supplies
Supply of drinking water
Water distribution
Water engineering technician
Water pipelines engineering technician
Water supply
Water supply information giving
Water supply schedule following
Water supply schedule planning
Water supply systems engineering technician
Water treatment engineering technician
Watering

Vertaling van "Inform on water supply " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
give information about water supply | water supply information giving | giving information about water supply | inform on water supply

informeren over watervoorziening


water supply schedule following | water supply schedule planning | follow water supply schedule | planning schedule for water supply

watervoorzieningsschema's volgen


replenishment of water supplies | water supply | watering

watervoorziening


drinking-water supply | supply of drinking water

drinkwatervoorziening


Athens Piraeus Water Supply Company | Athens Water Supply and Sewerage Company | EYDAP SA [Abbr.]

Maatschappij voor de drinkwatervoorziening van Athene | EYDAP [Abbr.]


water supply [ water distribution | Water distribution(ECLAS) ]

watervoorziening [ wateraanvoer | waterleiding ]


water pipelines engineering technician | water treatment engineering technician | water engineering technician | water supply systems engineering technician

technicus drinkwater | technicus waterbedrijf | technicus utiliteiten | technicus waterleidingssystemen


Assessment of water supply

evalueren van watervoorziening


Education about water supply

educatie over watervoorziening


Provision of adequate water supply

voorzien van toereikende watervoorziening
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The main objectives for water supply and waste water drainage and treatment are to increase significantly the population served and in the case of water supply, to improve the quality of drinking water in line with Community directives and increase reliability of supply.

De drinkwatervoorziening en afvalwaterzuivering hebben voornamelijk ten doel een veel groter deel van de bevolking van deze diensten te laten profiteren. Voor de drinkwatervoorziening geldt bovendien dat de kwaliteit van het drinkwater overeenkomstig de communautaire richtlijnen moet worden verbeterd en dat de leveringsbetrouwbaarheid moet toenemen.


It involves linking the two existing sub-regional water supply systems, enlarging the existing distribution network to cater for a larger population, improving some of the existing water treatment plants to ensure higher water quality, build a water desalinisation plant to supply fresh water to the Island of Culatra and building additional reservoirs and installing a distance-management system to improve the operational flexibility of the overall system.

Het betreft de koppeling van twee bestaande subregionale watervoorzieningsystemen, vergroting van het bestaande toeleveringsnetwerk zodat een groter deel van de bevolking bereikt wordt, verbetering van enkele bestaande zuiveringsinstallaties om de kwaliteit van het water te verhogen, de aanleg van een ontziltingsinstallatie voor de drinkwatervoorziening op het eiland Culatra en tenslotte, ter verbetering van de flexibiliteit en het functioneren van het gehele systeem, de bouw van extra spaarbekkens en het installeren van een systeem voor beheer op afstand.


A total of EUR242 000 was granted for the preparation of strategic frameworks in the areas of water supply, drainage and water treatment, the management of waste, the coastline and flood-defences, the protection and restoration of public areas and systems for information and control of water resources in Spain.

Een bedrag van 242.000 EUR is toegekend voor het opstellen van een strategisch kader op de gebieden watervoorziening, riolering en zuivering, afvalbeheer, het kustgebied, bescherming tegen overstromingen, bescherming en herstel van de openbare ruimte, informatiesystemen en toezicht op de watervoorraden in Spanje.


In 2002, investments were made in the sectors of solid waste, waste-water treatment and water supply to implement the strategic reference framework (SRF) for environmental projects, Most of the projects approved concern urban solid waste projects, followed by water supply and WWTPs.

Aan het strategische referentiekader voor milieuprojecten is in 2002 uitvoering gegeven met investeringen in projecten op het gebied van vast afval, waterzuivering en drinkwater. Het grootste deel van de goedgekeurde projecten heeft betrekking op stedelijk vast afval met drinkwater en afvalwaterzuivering op de tweede plaats.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. Calls on the Commission to act as a facilitator to promote cooperation amongst water operators via sharing of best regulatory and other practices and initiatives, mutual learning and common experience, and by supporting voluntary benchmarking exercises; welcomes the call in the Commission’s communication for increased transparency in the water sector and acknowledges efforts made thus far, whilst noting that any benchmarking exercise should be voluntary given the wide variation amongst water services and regional and local specificities across Europe; further notes that any such exercise which includes ...[+++]

49. dringt er bij de Commissie op aan als facilitator op te treden om de samenwerking tussen waterbedrijven te bevorderen via de uitwisseling van beste praktijken en gemeenschappelijke ervaringen, en door vrijwillige benchmarkingexercities te ondersteunen; is ingenomen met het feit dat de Commissie in haar mededeling oproept tot meer transparantie in de watersector; erkent de inspanningen die tot dusver gedaan zijn en wijst er tegelijkertijd op dat benchmarkingexercities vrijwillig van aard dienen te zijn, gezien de grote verschillen tussen waterdiensten en de regionale en lokale bijzonderheden in heel Europa; wijst er voorts op dat d ...[+++]


Contracting entities referred to in Article 6 of the Zakon o javnoj nabavi (Narodne novine broj 90/11) (Public Procurement Act, Official Gazette No 90/11) which, in accordance with special regulations, engage in the activity of construction (provision) or operation of fixed networks intended to provide service to the public in connection with the production, transmission and distribution of drinking water and supply of drinking water to fixed networks, such as the entities established by the local self-government units acting as the public supplier of water supply services ...[+++]

Aanbestedende diensten als bedoeld in artikel 6 van de Zakon o javnoj nabavi (Narodne novine broj 90/11) (Wet inzake overheidsopdrachten, Staatsblad nr. 90/11) die overeenkomstig specifieke regelgevingen, de activiteit verrichten van de aanleg (het ter beschikking stellen) of het beheren van vaste netwerken voor openbare dienstverlening in verband met de productie, de transmissie en de distributie van drinkwater en de toevoer van drinkwater aan vaste netwerken, zoals de door de lokale eenheden voor zelfbestuur opgerichte diensten voor het uitoefenen van activiteiten inzake openbare watervoorziening en afwatering overeenkomstig de Wet op ...[+++]


8. Notes that supply-side measures should also be considered, with a view to achieving the most economically and environmentally efficient solution, optimising the balance between supply and demand, and ensuring an uninterrupted public water supply including during drought conditions, in accordance with the principle of sustainable development; takes the view that action should be encouraged to establish an effective hierarchy of water uses, and that the construction of diversions to transport water over large distances should not be ...[+++]

8. merkt op dat maatregelen aan de aanbodzijde ook overwogen dienen te worden, teneinde de meest economische en milieuefficiënte oplossing te verkrijgen, het evenwicht tussen aanbod en vraag te optimaliseren en een ononderbroken openbare watervoorziening te garanderen, ook tijdens droogtes, in overeenstemming met de principes van duurzame ontwikkeling; is van opvatting dat actie moet worden aangemoedigd om een effectieve hiërarchie van watergebruik op te zetten, en dat de aanleg van omleidingen om water over grote afstanden te transporteren niet de oplossing kan zijn van waterschaarste; benadrukt echter het belang dat maatregelen aan d ...[+++]


8. Notes that supply-side measures should also be considered, with a view to achieving the most economically and environmentally efficient solution, optimising the balance between supply and demand, and ensuring an uninterrupted public water supply including during drought conditions, in accordance with the principle of sustainable development; takes the view that action should be encouraged to establish an effective hierarchy of water uses, and that the construction of diversions to transport water over large distances should not be ...[+++]

8. merkt op dat maatregelen aan de aanbodzijde ook overwogen dienen te worden, teneinde de meest economische en milieuefficiënte oplossing te verkrijgen, het evenwicht tussen aanbod en vraag te optimaliseren en een ononderbroken openbare watervoorziening te garanderen tijdens droogte, in overeenstemming met de principes van duurzame ontwikkeling; is van opvatting dat actie moet worden aangemoedigd om een effectieve hiërarchie van watergebruik op te zetten, en dat de aanleg van omleidingen om water over grote afstanden te transporteren niet de oplossing moet zijn van waterschaarste; benadrukt echter het belang dat maatregelen aan de aan ...[+++]


8. Notes that supply-side measures should also be considered, with a view to achieving the most economically and environmentally efficient solution, optimising the balance between supply and demand, and ensuring an uninterrupted public water supply including during drought conditions, in accordance with the principle of sustainable development; takes the view that action should be encouraged to establish an effective hierarchy of water uses, and that the construction of diversions to transport water over large distances should not be ...[+++]

8. merkt op dat maatregelen aan de aanbodzijde ook overwogen dienen te worden, teneinde de meest economische en milieuefficiënte oplossing te verkrijgen, het evenwicht tussen aanbod en vraag te optimaliseren en een ononderbroken openbare watervoorziening te garanderen, ook tijdens droogtes, in overeenstemming met de principes van duurzame ontwikkeling; is van opvatting dat actie moet worden aangemoedigd om een effectieve hiërarchie van watergebruik op te zetten, en dat de aanleg van omleidingen om water over grote afstanden te transporteren niet de oplossing kan zijn van waterschaarste; benadrukt echter het belang dat maatregelen aan d ...[+++]


Is the Commissioner aware that, of this 263 hm3, we used 25 for irrigation on the left bank of the Levante, 30 for water supplies in the area of the Júcar, 7 for supplies in the southern area of the Júcar and the rest in the Segura, equally divided between supplies and irrigation? We are not doing a bad job of management.

Weet de Commissie ook dat van die 263 hm3 er 25 gebruikt worden voor irrigatiedoeleinden in het achterland van de Spaanse oostkust? Daarnaast is 30 hm3 bestemd voor waterbevoorrading van het Júcar-gebied, 7 voor waterreservoirs in het zuiden van het Júcar-gebied en de rest voor het Segura-gebied, evenredig verdeeld tussen irrigatie en waterreservoirs.


w