23. Invites national, regional and local authorities to review local transport systems and find innovative solutions to minimise
the use of cars in inner cities; is convinced that congestion charges result in economic and environmental benefits, and environmental zoning that discourages the more polluting cars from entering inner
cities provides a strong incentive to modernise the car fleet; stresses that local governments can provide a strong incentive for innovation by purchasing clean cars (EEV, Euro 6 and VI) for the public and semipublic car fleet and by taking action to support employees
...[+++]that use more sustainable transport modes; 23. verzoekt de nationale, regionale en plaatselijke overheden lokale transportsystemen te herzien en innovat
ieve oplossingen te vinden om het autogebruik in binnensteden tot een minimum te beperken; is ervan overtuigd dat een belasting op congestie ten goede komt aan de economie en het milieu en dat milieuzonering, waardoor auto's met meer uitstoot uit de binnenstad worden geweerd, een sterke stimulans is voor de modernisering van het wagenpark; wijst erop dat lokale overheden de innovatie fors kunnen stimuleren door schone voertuigen (EEV, Euro-6 en Euro-VI) aan te schaffen voor het publieke en semi-publieke wagenpark en mensen te st
...[+++]imuleren om in het woon-werkverkeer gebruik te maken van duurzamer vervoerwijzen;