Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bankruptcy regulations
Bankruptcy statutes
Bankruptcy trustee
Business register
Cadastral register
Cadastral survey of tax
Company register
Financial insolvency
Financial solvency
IIR
Individual Insolvency Register
Insolvency
Insolvency law
Insolvency practitioner
Insolvency practitioners
Insolvency register
Insolvency risk
Insolvency statutes
Land register
Referral to registered hearing aid dispenser
Register deed
Register deeds
Register legal certificates
Register legal documents
Register of insolvencies
Register of land
Registration of a company
Risk of credit default
Risk of insolvency
Trustees in bankruptcy

Vertaling van "Insolvency register " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Individual Insolvency Register | insolvency register | register of insolvencies | IIR [Abbr.]

insolventieregister


financial solvency [ financial insolvency | Insolvency(STW) ]

financiële solvabiliteit [ financiële insolvabiliteit | kredietwaardigheid ]


bankruptcy regulations | insolvency statutes | bankruptcy statutes | insolvency law

insolventierecht | insolventiewetgeving


insolvency practitioners | trustees in bankruptcy | bankruptcy trustee | insolvency practitioner

vereffenaar | administrateur | curator


insolvency risk | risk of credit default | risk of insolvency

insolventierisico


Convention concerning the Protection of Workers' Claims in the event of the Insolvency of their Employer | Protection of Workers' Claims (Employer's Insolvency) Convention, 1992

Verdrag inzake de bescherming van de werknemersvorderingen in geval van betalingsonmacht van hun werkgever


register legal certificates | register legal documents | register deed | register deeds

akten registreren | aktes registreren


land register [ cadastral register | cadastral survey of tax | register of land ]

kadaster [ grondregister | kadasterplan ]


Referral to registered hearing aid dispenser

verwijzen naar geregistreerd verkoper van hoorhulpmiddelen


registration of a company [ business register | company register ]

registratie van maatschappij
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Linking insolvency registers: By the summer of 2019 there will be an EU-wide interconnection of electronic national insolvency registers.

Insolventieregisters met elkaar verbinden: tegen de zomer van 2019 zullen de nationale elektronische insolventieregisters in de hele EU aan elkaar worden gekoppeld.


1. Member States shall establish and maintain in their territory one or several registers in which information concerning insolvency proceedings is published (‘insolvency registers’).

1. Door de lidstaten worden op hun grondgebied een of meer registers ingevoerd en bijgehouden waarin gegevens betreffende insolventieprocedures openbaar worden gemaakt („insolventieregisters”).


2. Each Member State shall bear the costs of establishing and adjusting its national insolvency registers to make them interoperable with the European e-Justice Portal, as well as the costs of administering, operating and maintaining those registers.

2. Elke lidstaat draagt de kosten in verband met het zodanig invoeren en aanpassen van zijn nationale insolventieregisters dat deze compatibel zijn met het Europees e-justitieportaal, alsmede de kosten van het beheer, de exploitatie en het onderhoud van die registers.


4. Member States shall not be obliged to include in the insolvency registers the information referred to in paragraph 1 of this Article in relation to individuals not exercising an independent business or professional activity, or to make such information publicly available through the system of interconnection of those registers, provided that known foreign creditors are informed, pursuant to Article 54, of the elements referred to under point (j) of paragraph 2 of this Article.

4. De lidstaten zijn niet verplicht de in lid 1 van dit artikel bedoelde gegevens in de insolventieregisters op te nemen indien deze natuurlijke personen betreffen die niet als zelfstandige een bedrijfs- of beroepsactiviteit uitoefenen, noch zijn zij verplicht die gegevens openbaar te maken via het systeem voor onderlinge koppeling van die registers, voor zover de bekende buitenlandse schuldeisers overeenkomstig artikel 54 in kennis worden gesteld van de in lid 2, onder j), van dit artikel bedoelde informatie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Paragraph 2 shall not preclude Member States from including documents or additional information in their national insolvency registers, such as directors' disqualifications related to insolvency.

3. Lid 2 belet de lidstaten niet documenten of bijkomende informatie in hun nationale insolventieregisters op te nemen, zoals een insolventiegerelateerd bestuursverbod.


1. Member States shall establish and maintain in their territory one or several registers in which information concerning insolvency proceedings is published (‘insolvency registers’).

1. Door de lidstaten worden op hun grondgebied een of meer registers ingevoerd en bijgehouden waarin gegevens betreffende insolventieprocedures openbaar worden gemaakt („insolventieregisters”).


2. Each Member State shall bear the costs of establishing and adjusting its national insolvency registers to make them interoperable with the European e-Justice Portal, as well as the costs of administering, operating and maintaining those registers.

2. Elke lidstaat draagt de kosten in verband met het zodanig invoeren en aanpassen van zijn nationale insolventieregisters dat deze compatibel zijn met het Europees e-justitieportaal, alsmede de kosten van het beheer, de exploitatie en het onderhoud van die registers.


4. Member States shall not be obliged to include in the insolvency registers the information referred to in paragraph 1 of this Article in relation to individuals not exercising an independent business or professional activity, or to make such information publicly available through the system of interconnection of those registers, provided that known foreign creditors are informed, pursuant to Article 54, of the elements referred to under point (j) of paragraph 2 of this Article.

4. De lidstaten zijn niet verplicht de in lid 1 van dit artikel bedoelde gegevens in de insolventieregisters op te nemen indien deze natuurlijke personen betreffen die niet als zelfstandige een bedrijfs- of beroepsactiviteit uitoefenen, noch zijn zij verplicht die gegevens openbaar te maken via het systeem voor onderlinge koppeling van die registers, voor zover de bekende buitenlandse schuldeisers overeenkomstig artikel 54 in kennis worden gesteld van de in lid 2, onder j), van dit artikel bedoelde informatie.


3. Paragraph 2 shall not preclude Member States from including documents or additional information in their national insolvency registers, such as directors' disqualifications related to insolvency.

3. Lid 2 belet de lidstaten niet documenten of bijkomende informatie in hun nationale insolventieregisters op te nemen, zoals een insolventiegerelateerd bestuursverbod.


· Secondary proceedings: the proposal provides for a more efficient administration of insolvency proceedings by enabling the court to refuse the opening of secondary proceedings if this is not necessary to protect the interests of local creditors, by abolishing the requirement that secondary proceedings must be winding-up proceedings and by improving the cooperation between main and secondary proceedings, in particular by extending the cooperation requirements to the courts involved; · Publicity of proceedings and lodging of claims: The proposal requires Member States to publish the relevant court decisions in cross-border insolvency cases in a publicly accessible electronic register and provides for the interconnection of ...[+++]

· Secundaire procedures: het voorstel voorziet in een efficiënter beheer van insolventieprocedures door de rechter de mogelijkheid te geven de opening van secundaire procedures te weigeren wanneer dit noodzakelijk is om de belangen van plaatselijke schuldeisers te beschermen, door niet langer te eisen dat secundaire procedures liquidatieprocedures zijn en door de onderlinge afstemming van hoofd- en secundaire procedures te verbeteren, met name door de samenwerkingsvereisten ook te laten gelden voor de betrokken rechters; · Openbaarmaking van procedures en indiening van vorderingen: Het voorstel verplicht lidstaten tot de openbaarmaking van de relevante gerechtelijke beslissingen in grensoverschrijdende ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Insolvency register' ->

Date index: 2024-01-30
w