Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assembly transport equipment engines
Fix transport equipment batteries
Fix transport equipment engines
Fix transport equipment lighting
Install transport equipment batteries
Install transport equipment battery
Install transport equipment engines
Install transport equipment illumination
Install transport equipment light
Install transport equipment lighting
Install transport equipments engines

Vertaling van "Install transport equipment engines " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
assembly transport equipment engines | fix transport equipment engines | install transport equipment engines | install transport equipments engines

motoren voor transportapparatuur installeren


install transport equipment illumination | install transport equipment light | fix transport equipment lighting | install transport equipment lighting

verlichting voor transportapparatuur installeren


fix transport equipment batteries | place transport equipment batteries in order to be ready to use | install transport equipment batteries | install transport equipment battery

accu's voor transportapparatuur installeren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For example, a high level of small particulates could be linked to diesel engines in buses, necessitating investment in new public transport equipment, or to the use of coal in household heating installations, which could require conversion to natural gas.

Zo zou men bijvoorbeeld tot de ontdekking kunnen komen dat een geconstateerd hoog niveau van zwevende deeltjes verband houdt met het gebruik van dieselmotoren in bussen, waardoor in nieuw materieel voor het openbaar vervoer zou moeten worden geïnvesteerd, of met het gebruik van kolen in verwarmingsinstallaties voor huishoudens, in welk geval een overschakeling op aardgas nodig zou zijn.


The internal air transport market has become an industrial reality and is an engine for growth. Restructuring and integration are well advanced, and the market has been broadened with the multiplication of routes served in Europe, the entry of low-cost carriers and the development of regional airports. The internal market has brought considerable benefits for customers. The EU is a major world player both in air transport equipment and aviation service ...[+++]

De interne luchtvaartmarkt heeft inmiddels concreet vorm gekregen en stimuleert de economische groei. De herstructureringen en integratie zijn ver gevorderd en de markt is gegroeid dankzij een aantal nieuwe Europese vliegroutes, de opkomst van low-costmaatschappijen en de ontwikkeling van regionale luchthavens. De interne markt heeft voor de klant tot aanzienlijke voordelen geleid. De EU is een speler van wereldformaat, zowel als aanbieder van luchtvaartdiensten als van luchtvaartuitrusting.


‘non-road mobile machinery’ means any mobile machine, transportable equipment or vehicle with or without bodywork or wheels, not intended for the transport of passengers or goods on roads, and includes machinery installed on the chassis of vehicles intended for the transport of passengers or goods on roads.

1) „niet voor de weg bestemde mobiele machines”: mobiele machine, vervoerbare industriële uitrusting of voertuig met of zonder carrosserie of wielen, niet bestemd voor personen- of goederenvervoer over de weg; hieronder vallen ook machines die zijn gemonteerd op het chassis van voertuigen bestemd voor personen- of goederenvervoer over de weg.


- Sectors where value-chain considerations are particularly important (for example chemicals, engineering, transport-equipment manufacturers, agro-food, and business services).

- sectoren waar overwegingen m.b.t. de waardeketen bijzonder belangrijk zijn (bijvoorbeeld de sectoren chemicaliën, engineering, vervaardiging van vervoermaterieel, levensmiddelen, en zakelijke diensten).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
According to the Commission proposal explanatory memorandum, Council Decision 2009/831/EC of 10 November 2009, adopted on the basis of Article 299(2) of the EC Treaty (now Article 349 TFEU), authorised Portugal, up to 31 December 2013, to apply a reduced rate of excise duty in the outermost regions of Madeira and Azores on locally produced and consumed rum and liqueurs, and on locally produced and consumed liqueurs and eaux-de-vie, respectively, on the grounds of the small size, fragmented nature and low mechanisation of agricultural holdings, and in order to compensate for the additional costs incurred in the transport of raw material and ...[+++]

Volgens de toelichting van de Commissie werd Portugal bij Beschikking 2009/831/EG van de Raad van 10 november 2009, aangenomen op basis van artikel 299, lid 2, van het EG-Verdrag (thans artikel 349 VWEU) gemachtigd om de accijns op lokaal geproduceerde en verbruikte rum en likeuren in de autonome regio Madeira en op lokaal geproduceerde en verbruikte likeuren en eaux de vie in de autonome regio de Azoren tot en met 31 december 2013 te verlagen. Hiertoe is besloten vanwege de geringe omvang, het gefragmenteerde karakter en de lage mechanisatiegraad van de landbouwbedrijven, en om de extra kosten te kunnen compenseren die voortvloeien uit het transport van grondstof ...[+++]


Transport and installation of equipment in those remote insular regions further increase the additional costs.

Het transport naar en de installatie van apparatuur in deze afgelegen insulaire regio's verhogen nog eens de extra kosten.


The Spanish authrities explain that the shipbuilding industry consists of three main areas of activity: manufacture of other transport equipment (NACE Revision 2 Division 30), repair and installation of machinery and equipment (NACE Revision 2 Division 33) and manufacture of fabricated metal products, except machinery and equipment (NACE Revision 2 Division 25).

De Spaanse autoriteiten leggen uit dat de scheepsbouwindustrie drie terreinen omvat: vervaardiging van andere transportmiddelen (afdeling 30 van NACE Rev. 2), reparatie en installatie van machines en apparaten (afdeling 33 van NACE Rev. 2) en vervaardiging van producten van metaal, exclusief machines en apparaten (afdeling 25 van NACE Rev. 2).


The operator shall include at least the following emission sources: boilers, burners, turbines, heaters, furnaces, incinerators, kilns, ovens, dryers, engines, flares, scrubbers (process emissions) and any other equipment or machinery that uses fuel, excluding equipment or machinery with combustion engines that are used for transportation purposes.

De exploitant rekent ten minste de volgende emissiebronnen mee: verwarmingsketels, branders, turbines, verwarmingstoestellen, smeltovens, verbrandingsovens, keramiekovens, bakovens, drogers, motoren, fakkels, gasreinigers (procesemissies) en alle andere toestellen of machines die brandstof gebruiken, met uitzondering van toestellen of machines met verbrandingsmotor gebruikt voor vervoersdoeleinden.


37. Calls for inland waterway transport infrastructure, inland ports and the multimodal linking of sea ports with the hinterland and rail connections to be given a greater role in European transport policy, as well as greater support, in order to help reduce the environmental impact and increase the safety of EU transport; considers that the environmental performance of inland waterway vessels can be radically improved if new engines equipped with the latest emission control technology are ...[+++]

37. verlangt dat de infrastructuur van de binnenvaart, de binnenhavens en de multimodale aansluiting van de zeehavens aan het achterland een grotere rol gaan spelen in het Europese vervoersbeleid en meer steun krijgen om de milieugevolgen te helpen verlagen en de veiligheid in het EU-vervoer te vergroten; is van mening dat de milieuprestaties van de binnenvaartschepen radicaal kunnen worden verbeterd wanneer nieuwe motoren, die zijn uitgerust met de meest recente beschikbare technologieën voor emissiebeheer, worden geïnstalleerd in binnenvaartschepen;


The United Nations for its part has indicated that it does not believe that the need for fully-equipped specialised forces – especially transport and engineering units able to protect themselves – can be met without appealing to countries from outside the African continent.

De Verenigde Naties hebben op hun beurt aangegeven dat volgens hen niet aan de vraag naar goed toegeruste speciale troepen – met name transport en genie-eenheden die zichzelf kunnen verdedigen – kan worden voldaan zonder een beroep te doen op landen van buiten het Afrikaanse continent.


w