Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community Trade Marks Office
Community Trademark Office
EC participation in an international meeting
EC representation in an international organisation
EUIPO
European Union Intellectual Property Office
Internal Community frontier
Internal border of the EU
Internal border of the European Union
International Bureau
International Bureau Staff regulations
International Bureau of Intellectual Property
International Bureau of WIPO
International Bureau of the European Left
NCB
National central bureau
OHIM
Office for Harmonization
Office for Harmonization in the Internal Market
Staff regulations of the International Bureau
The Community's international role
The EU's international role
The international role of the European Union
WIPO Secretariat

Vertaling van "International Bureau the European Left " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
International Bureau of the European Left

Internationaal bureau Europees Links


International Bureau | International Bureau of Intellectual Property | International Bureau of the World Intellectual Property Organisation | International Bureau of WIPO | WIPO Secretariat

Internationaal Bureau van de Wereldorganisatie voor de Intellectuele Eigendom | Internationaal Bureau van de WIPO


International Bureau Staff regulations | Staff regulations of the International Bureau

Statuut van het personeel van het Internationaal Bureau


the EU's international role [ EC participation in an international meeting | EC representation in an international organisation | the Community's international role | the international role of the European Union ]

internationale rol van de EU [ deelneming van de Gemeenschap aan een internationale conferentie | EG-vertegenwoordiging bij een internationale organisatie | internationale rol van de Europese Unie | internationale rol van de Gemeenschap ]


European Union Intellectual Property Office [ Community Trademark Office | Community Trade Marks Office | EUIPO | Office for Harmonization | Office for Harmonization in the Internal Market | Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM ]

Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie [ Bureau voor harmonisatie | Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt | EUIPO | Europees Merkenbureau | Harmonisatiebureau voor de interne markt | Harmonisatiebureau voor de interne markt (merken, tekeningen en modellen) | HBIM | MBG | Merkenbureau van de Gemeenschap ]


internal border of the EU [ internal border of the European Union | internal Community frontier ]

EU-binnengrens [ binnengrens van de Europese Unie | EG-binnengrens ]


national central bureau of the International Criminal Police Organisation | national central bureau [ NCB ]

nationaal centraal bureau van de Internationale Politie-organisatie (Interpol) | nationaal centraal bureau [ NCB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Unless otherwise specified in this title, this Regulation and the delegated acts adopted pursuant to this Regulation shall apply to applications for international registrations under the Protocol relating to the Madrid Agreement concerning the international registration of marks, adopted at Madrid on 27 June 1989 (hereafter referred to as ‘international applications’ and ’the Madrid Protocol’ respectively), based on an application for a European Union trade mark or on a European Union trade mark and to registrations of marks in the in ...[+++]

Voor zover in deze titel niet anders is bepaald, zijn deze verordening en de krachtens deze verordening vastgestelde gedelegeerde handelingen van toepassing op aanvragen voor een internationale inschrijving uit hoofde van het Protocol bij de Schikking van Madrid betreffende de internationale inschrijving van merken, aangenomen te Madrid op 27 juni 1989 (hierna „internationale aanvragen”, respectievelijk „het Protocol van Madrid”), die zijn gebaseerd op een aanvrage voor een EU-merk of op een EU-merk, en op inschrijvingen van een merk in het internationale register dat door het Internationale Bureau ...[+++]


Five of these countries - Kenya, Burundi, Palestine, Philippines, Mozambique - are also covered under the first financial decision (link: IP/09/490 first decision) Funding will be channelled through International Organisations: the UN Food and Agriculture Organisation (FAO), the International Fund for Agricultural Development (IFAD), the World Food Programme (WFP), the World Bank, UNICEF and specialised agencies like the International Bureau for Animal resources (IBAR, for livestock in Somalia) and UNRWA (in Pales ...[+++]

Vijf van deze landen (Kenia, Burundi, Palestina, Filippijnen en Mozambique) vielen ook al onder het eerste financieringsbesluit (IP/09/490). De steun zal worden verleend via internationale organisaties: de Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO), het Internationaal Fonds voor agrarische ontwikkeling (IFAD), het Wereldvoedselprogramma (WFP), de Wereldbank, UNICEF en gespecialiseerde agentschappen zoals het Internationale bureau voor dierlijke hulpbronnen (IBAR, voor vee in Somalië) en het UNRW ...[+++]


It is mainly the European left that has come out strongly against the militarisation of the EU. The report on the proposal for a directive of the European Parliament and Council on simplifying the terms and conditions of transfers of defence-related products within the Community (A6-0410/2008 ) is a typical example of the militarisation of the EU.

Met name Europees links is fel gekant tegen de militarisering van de EU. Het verslag over het voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende de vereenvoudiging van de voorwaarden voor de overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap (A6-0410/2008 ) is een typisch voorbeeld van de militarisering van de Europese Unie.


It is mainly the European left that has come out strongly against the militarisation of the EU. The report on the proposal for a directive of the European Parliament and Council on simplifying the terms and conditions of transfers of defence-related products within the Community (A6-0410/2008) is a typical example of the militarisation of the EU.

Met name Europees links is fel gekant tegen de militarisering van de EU. Het verslag over het voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende de vereenvoudiging van de voorwaarden voor de overdracht van defensiegerelateerde producten binnen de Gemeenschap (A6-0410/2008) is een typisch voorbeeld van de militarisering van de Europese Unie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The contracting parties to the Lisbon Agreement undertake to protect on their territories, the appellations of origin of products of the other contracting parties, recognised and protected as such in the country of origin and registered at the International Bureau of the World Intellectual Property Organisation.

De landen die partij zijn bij de Overeenkomst van Lissabon verbinden zich ertoe om op hun grondgebied de benamingen van oorsprong te beschermen van de producten van de andere overeenkomstsluitende landen die in het land van oorsprong als zodanig zijn erkend en beschermd en die zijn geregistreerd bij het Internationaal Bureau van de Wereldorganisatie voor de Intellectuele eigendom.


As a starting point for the consultations, the Commission has presented an interim report to the European Council on 8 and 9 March 2007, backed up by a consultation paper prepared by the Bureau of European Policy Advisers (BEPA) of the Commission.

Als beginpunt voor de consultatie heeft de Commissie een interim-verslag voor de Europese Raad van 8 en 9 maart 2007 gepresenteerd, ondersteund door een discussienota die is opgesteld door het Bureau van Europese beleidsadviseurs (BEPA) van de Commissie.


Born 1954; Doctor of Laws (La Sapienza University, Rome); studies in Community law (College of Europe, Bruges); Member of the Bar, legal practice (1978-83); lecturer in Community law at the Universities of La Sapienza (Rome) (1993-96), Luiss (Rome) (1993-96 and 2002-06) and Bocconi (Milan) (1996-2000); advisor on Community matters to the Italian Prime Minister (1993-95); official at the European Commission: legal advisor and subsequently Head of Cabinet of the Vice-President (1989-92), Head of Cabinet of the Commissioner responsible for the Internal Market an ...[+++]

geboren in 1954; doctor in de rechten (universiteit La Sapienza, Rome); studie Europees recht (Europacollege, Brugge); lid van de balie, advocaat (1978-1983); docent Europees recht aan de universiteit La Sapienza, Rome (1993-1996), Luiss, Rome (1993-1996 en 2002-2006) en Bocconi, Milaan (1996-2000); adviseur voor Europese aangelegenheden bij de Italiaanse eerste minister (1993-1995); ambtenaar bij de Europese Commissie; juridisch adviseur en vervolgens kabinetschef van de vice-voorzitter (1989-1992), kabinetschef van de commissaris voor de ,interne markt’ en de ,mededinging’, directeur bij het directoraat-generaal Mededinging (199 ...[+++]


Unlike the other European political parties, the Party of the European Left is a young European party. To a certain extent, therefore, it is still engaged in the process of its own development as a party.

We kunnen daarom alleen maar verwelkomen dat het gelukt is in de Grondwet, in het hoofdstuk over "het democratisch leven in de Unie", een alinea hierover te verankeren. In tegenstelling tot andere Europese partijen staat de Partij van Europees Links nog in de kinderschoenen.


Building prosperous, dynamic European economies through: implementation of the revised economic reform agenda to deliver sustainable growth and high employment; further action on regulatory reform to boost European competitiveness; work in key sectors including a strategic approach to financial services; Addressing international challenges through: European action to lead the way on internat ...[+++]

de totstandbrenging van welvarende, dynamische Europese economieën door: de uitvoering van de herziene agenda voor economische hervormingen teneinde duurzame groei en een hoge werkgelegenheid te bewerkstelligen; verdere maatregelen inzake de hervorming van de regelgeving om het Europese concurrentievermogen te bevorderen; werkzaamheden in essentiële sectoren, met inbegrip van een strategische aanpak van de financiële diensten; het aangaan van internationale uitdagingen door: een Europees optreden teneinde het voortouw te nemen bij ...[+++]


Though it is true that the text has been improved in the Committee on Employment and Social Affairs, it is also the case that it retains a tone which is clearly in favour of interventionism, and all the factors that mean economic and social development in the European Union, such as private initiative, the market or competition policy, are forgotten and relegated to second place. In short, this report defends policies and formulas that have traditionally been advocated by the European left ...[+++]

Ofschoon de Commissie werkgelegenheid en sociale zaken de tekst aanzienlijk heeft verbeterd, klinkt er nog steeds een uitgesproken interventionistische benadering in door. Immers, alle elementen van de economische en sociale ontwikkeling van de Unie, met name het particulier initiatief, de markt en het mededingingsbeleid, worden eenvoudigweg verdrongen, vergeten of naar de achtergrond verschoven.


w