Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATM
Ailing bank
Air using Internet Protocol
All-purpose bank
Auto-bank
Automatic teller machine
Bank in distress
Bank of issue
Banking
Banking operation
Banking services
Banking transaction
Banks island
Broadcast using Internet Protocol
Broadcasting using Internet Protocol
Browse the internet
Carry out internet research
Carry out internet researches
Carry out research on the internet
Cash dispenser
Central bank
Combined commercial and investment bank
Disseminate using Internet Protocol
Distressed bank
E-banking
Electronic banking
Failing bank
Federal bank
Full-service bank
HOBS
Home and office banking service
Home banking
Internet banking
Multi-purpose bank
Multibank
National bank
Non-specialized bank
Online banking
Self-service bank
Troubled bank
Universal bank
Use internet to increase sales
Use of the internet to increase sales
Use the internet to increase sales
Using the internet to increase sales

Vertaling van "Internet banking " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
electronic banking [ ATM | auto-bank | automatic teller machine | cash dispenser | HOBS | home and office banking service | home banking | internet banking | online banking | self-service bank ]

elektronische bankhandeling [ automatisch bankloket | automatische biljettenverdeler | bancomaat | geldautomaat | internetbankieren | online bankieren | telebankieren | thuisbank | videorekening ]


e-banking | electronic banking | internet banking | online banking

gecomputeriseerde bankdienstverlening


banking [ banking operation | banking services | banking transaction ]

bankactiviteit [ bankafdeling | bankoperatie ]


central bank [ bank of issue | federal bank | national bank ]

centrale bank [ circulatiebank | emissiebank | federale bank | nationale bank ]


broadcasting using Internet Protocol | disseminate using Internet Protocol | air using Internet Protocol | broadcast using Internet Protocol

uitzenden met internetprotocol


carry out internet researches | carry out research on the internet | browse the internet | carry out internet research

op internet onderzoeken | op internet opzoeken | googelen | internetonderzoek uitvoeren


use of the internet to increase sales | using the internet to increase sales | use internet to increase sales | use the internet to increase sales

internet gebruiken om de verkoop te doen stijgen | internet gebruiken om de verkoop te doen toenemen


all-purpose bank | combined commercial and investment bank | full-service bank | multibank | multi-purpose bank | non-specialized bank | universal bank

algemene bank | polyvalente bank met een brede dienstverlening | polyvalente bank met een brede waaier van diensten


ailing bank | bank in distress | distressed bank | failing bank | troubled bank

noodlijdende bank


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Association for Environmental Management in Banks; Savings Banks and Insurance Companies (VfU) and German Federal Environment Ministry (1997): "Time to act - environmental management in financial institutions - A survey of recent developments including principles and guidelines for in-house eco-balances of financial service providers", Bonn, Internet: www.vfu.de.

Verein für Umweltmanagement in Banken, Sparkassen und Versicherungen (VfU) en het Duitse Bondsministerie voor milieu (1997): "Time to act - environmental management in financial institutions - A survey of recent developments including principles and guidelines for in-house eco-balances of financial service providers", Bonn, Internet: www.vfu.de.


- Thirdly and mainly, it is crucial to encourage structural changes aimed at realising the potential of ICT to enable energy efficiency across the economy, e.g. in business processes through the use of ICTs, e.g. substituting physical products by on-line services (‘dematerialisation’), moving business to the internet (e.g. banking, real estate) and adopting new ways of working (videoconferencing, teleconferencing).

- ten derde, en voornamelijk, is het essentieel om structurele veranderingen te stimuleren die erop gericht zijn het ICT-potentieel van bevordering van de energie-efficiëntie in de hele economie daadwerkelijk te benutten, bijvoorbeeld in bedrijfsprocessen door het gebruik van ICT, bijvoorbeeld door materiële producten te vervangen door on-linediensten ('dematerialisering'), zakentransacties via het internet te verrichten (bijvoorbeeld bankverrichtingen, onroerend goed) en nieuwe manieren van werken (videoconferentie, teleconferentie) in te voeren.


[14] E.g. the Finnish Centre for Pensions is offering a web-site in three languages on pensions, including a service to identified insured persons who use a personal authentication card to access internet banking, currently reaching some 80% of the working population (www.tyoelake.fi).

[14] Zo heeft het Finse centrum voor pensioenen een website voor pensioenen in drie talen met een dienst voor geïdentificeerde verzekerde personen die met een persoonlijke legitimatiekaart toegang krijgen tot internet-bankieren, waarmee momenteel zo'n 80% van de werkende bevolking wordt bereikt (www.tyoelake.fi).


2. Notes that the European market in electronic payments is still fragmented, both across and within national borders; further notes that this fragmentation is likely to remain if incumbent card networks and mobile network operators are allowed to control these emerging new markets; encourages the necessary measures and enforcement to ensure a more open, transparent, innovative and competitive single market in payments, in such a way that it brings advantages and choice to all consumers with regard to card, internet and mobile payment options and mobile wallets, interoperability, costs and portability; asks the Commission, therefore, ...[+++]

2. merkt op dat de Europese markt voor elektronische betalingen zowel binnen als over de nationale grenzen van de lidstaten heen nog steeds gefragmenteerd is; merkt daarnaast op dat deze fragmentatie wellicht blijft bestaan als toegestaan wordt dat de huidige kaartnetwerken en exploitanten van mobiele netwerken deze opkomende nieuwe markten gaan beheersen; dringt aan op maatregelen – en handhaving ervan – die zorgen voor een meer open, transparante, innovatieve en concurrerende interne markt voor betalingen, die voor alle consumenten voordelen en keuzemogelijkheden met zich meebrengt met betrekking tot opties voor kaart-, internet- en mobiele betaling ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
When assessing whether a personal data breach is likely to adversely affect the personal data or privacy of a subscriber or individual, account should be taken, in particular, of the nature and content of the personal data concerned, in particular where the data concerns financial information, such as credit card data and bank account details; special categories of data referred to in Article 8(1) of Directive 95/46/EC; and certain data specifically related to the provision of telephony or internet services, i.e. e-mail data, locati ...[+++]

Om na te gaan of een inbreuk op persoonsgegevens wellicht negatieve gevolgen kan hebben voor de persoonsgegevens of de privacy van een abonnee of een ander persoon, moet vooral rekening worden gehouden met de aard en inhoud van de betrokken persoonsgegevens, met name wanneer de gegevens betrekking hebben op financiële informatie zoals creditcardgegevens of informatie met betrekking tot een bankrekening; de bijzondere categorieën gegevens van artikel 8, lid 1, van Richtlijn 95/46/EG; en bepaalde gegevens die specifiek betrekking hebben op het verstrekken van telefoon- of internetdiensten ...[+++]


28. Calls on the Commission to propose a better SEPA governance, covering the organisational setup related to the development of the main features of payment services and of the implementation of the requirements which need to be met, and allowing the development of technical and security standards to be organised separately in support of the implementation of the related legislation; calls for a more balanced representation of all stakeholders in the further development of common technical and security standards for payment schemes; urges the Commission to answer its previous calls for reform of SEPA governance so as to ensure better representation of payment services users in the decision-making and standard-setting process; notes that ...[+++]

28. verzoekt de Commissie een betere SEPA-governance voor te stellen, waarin de organisatorische structuur is opgenomen in verband met de ontwikkeling van de belangrijkste kenmerken van betalingsdiensten en van de invoering van de voorschriften die moeten worden opgevolgd, en waarbij de ontwikkeling van technische en veiligheidsnormen apart wordt georganiseerd ter ondersteuning van de tenuitvoerlegging van de gerelateerde regelgeving; roept op tot een evenwichtigere vertegenwoordiging van alle belanghebbenden bij de verdere ontwikkeling van gemeenschappelijke technische normen en gemeenschappelijke veiligheidsnormen voor betalingssystemen; dringt er bij de Commissie op aan in te gaan op zijn eerdere verzoeken voor een hervorming van de SE ...[+++]


46. Urges the EEAS and the Commission, on the basis of the work done by the European Forum of Member States, to secure an active position within the relevant international forums, inter alia by coordinating the positions of the Member States with a view to promoting the EU's core values, goals and policies in the field of internet security and resilience; notes that such forums include NATO, the UN (in particular through the International Telecommunication Union and the Internet Governance Forum), the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, the Internet Assigned Numbers Authority, the OSCE, the OECD and the World Bank;

46. dringt er bij de EDEO en de Commissie op aan om op basis van het werk van het Europees forum van lidstaten een actief standpunt in te nemen binnen de relevante internationale fora, onder meer door de standpunten van de lidstaten te coördineren met het oog op de bevordering van de kernwaarden, doelstellingen en het beleid van de EU inzake internetbeveiliging en veerkracht van het internet; merkt op dat tot deze fora instellingen behoren zoals de NAVO, de VN (in het bijzonder via de Internationale Telecommunicatie-unie en het forum voor internetbeheer), de Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, de Internet Assigned Numbe ...[+++]


This Regulation should provide participants with the choice of accessing the auctions directly via either the internet or dedicated connections, through authorised and supervised financial intermediaries or other persons authorised by the Member States to bid on their own account or on behalf of clients of their main business, where their main business is not the provision of investment or banking services, subject to such other persons complying with investor protection measures and customer due diligence measures equivalent to those ...[+++]

Deze verordening dient deelnemers aan de veilingen de keuze te laten of zij rechtstreeks deelnemen via het internet of via een specifieke verbinding, dan wel via over een vergunning beschikkende en onder toezicht staande financiële tussenpersonen of andere personen aan wie door de lidstaten vergunning is verleend om voor eigen rekening of voor cliënten van hun hoofdbedrijf biedingen uit te brengen, mits hun belangrijkste activiteit niet de verrichting van beleggings- of bankdiensten is, op voorwaarde dat deze andere personen gelijkwaardige klantenonderzoe ...[+++]


- banks will be required to advise customers on security measures (never to store TANs on the PC, regular password changes, restrictions on the amounts of transactions, no software 'improvements' to be downloaded from the Internet, browser security settings to be configured for Internet banking, etc.),

- de banken verplicht worden tot het verstrekken van advies aan de klanten over veiligheidsmaatregelen (TANs niet op de PC opslaan, regelmatige wijziging van het wachtwoord, beperking van de transactie-omvang, geen "verbeteringen" van de software via Internet binnenhalen, veiligheidsinstellingen van de browser bij Internet-bankieren enz.),


The Microsoft Internet Explorer and Netscape Browser packages allow automatic downloading of temporary Helper applications from the Internet (a self-evident security risk!) to be disabled and the option to upload only from the bank's web server to be configured as a specified exception.

Zowel de Internet explorer van Microsoft als de Netscape browser bieden de mogelijkheid om het laden van tijdelijke hulpprogramma's van Internet (veiligheidsrisico!) te voorkomen en een download alleen toe te staan in het gedefinieerde uitzonderlijke geval van de webserver van de bank.


w