Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comprehensive development area map
Consideration of land use in airport development
Development plan
Impact of land use in airport planning
Land management
Land management and planning
Land planning
Land use for airport planning
Land use planning
Land-use map
Land-use plan
Local plan
Municipal land use plan
Physical planning
Preparatory land-use plan
Resource planning and development
Spatial planning
Town and country planning
Urban plan
Urban planning
Urban plans
Use of land in airport planning
Zone use plan
Zoning plan

Vertaling van "Land use for airport planning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
impact of land use in airport planning | use of land in airport planning | consideration of land use in airport development | land use for airport planning

landgebruik voor luchthavenplanning


comprehensive development area map | development plan | land-use map | land-use plan | local plan | municipal land use plan

bestemmingsplan


town and country planning [ Physical planning(ECLAS) | land management and planning(GEMET) | land planning(GEMET) | land use planning(GEMET) | urban planning(GEMET) | physical planning(UNBIS) ]

ruimtelijke ordening


preparatory land-use plan | zone use plan | zoning plan

bestemmingsplan | zoneringsplan


land management | land use planning | resource planning and development | spatial planning | town and country planning

ruimtelijke indeling | ruimtelijke inrichting | ruimtelijke ordening | ruimtelijke ordening en stadsontwikkeling | ruimtelijke planning


urban plan | urban plans | land use planning | urban planning

stadsplanning | stedelijke planning
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As the scenario in which the land of Gdynia airport is used/leased for other than aviation purposes was not possible, it could not be used to establish a counterfactual scenario.

Aangezien het scenario waarin het terrein van de luchthaven van Gdynia voor andere dan luchtvaartdoeleinden zou zijn gebruikt/verpacht, niet mogelijk was, kon het niet worden gebruikt om een nulscenario uit te werken.


The study of 17 January 2014 is based on the theory that marketing services acquired by an airport operator, such as FGAZ/FZG and the Land, will help to improve the airport's brand image and, as a result, to sustainably increase the number of passengers using the airport and not just the numbers on the air routes covered by the marketing services agreement and the airport services agreement for the term of operation set out in thos ...[+++]

De studie van 17 januari 2014 berust op de theorie dat door een luchthavenexploitant zoals FGAZ/FZG en de deelstaat aangeschafte marketingdiensten het merkimago van de luchthaven verbeteren, waardoor het aantal passagiers dat van de luchthaven gebruikmaakt, gestaag toeneemt en het effect niet beperkt blijft tot de passagiersaantallen op de onder de overeenkomst voor marketingdiensten en de overeenkomst voor luchthavendiensten vallende verbindingen tijdens de in die overeenkomsten vastgestelde exploitatieduur.


According to Poland, the land could have been taken back by the State if Kosakowo had not leased out the land to set up a civil airport within 6 months, if the land had been used for other purposes or if the airport had not started its activities within 3 years.

Volgens Polen kon het terrein door de Staat worden teruggenomen als Kosakowo het niet binnen zes maanden had verpacht om een burgerluchthaven te ontwikkelen, als het voor andere doeleinden was gebruikt of als de luchthaven niet met haar activiteiten was gestart binnen een termijn van drie jaar.


‘Balanced Approach’ means the process developed by the International Civil Aviation Organization under which the range of available measures, namely the reduction of aircraft noise at source, land-use planning and management, noise abatement operational procedures and operating restrictions, is considered in a consistent way with a view to addressing the noise problem in the most cost-effective way on an airport-by-airport basis;

3. „evenwichtige aanpak”: de door de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie ontwikkelde procedure waarbij het gamma aan beschikbare maatregelen, namelijk de beperking van vliegtuiglawaai aan de bron, ruimtelijke ordening en beheer, operationele procedures voor de bestrijding van geluidshinder en exploitatiebeperkingen, op coherente wijze wordt benaderd, teneinde het geluidsprobleem voor elke individuele luchthaven op de meest kosteneffectieve wijze op te lossen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Parliamentary investigations are necessary, particularly in countries like my own, Ireland, where it has been established that 50 CIA flights have landed at Irish airports and that the aircraft used to transfer Abu Omar illegally from Italy to Egypt, via Germany, also landed at an Irish airport.

Parlementaire onderzoeken zijn noodzakelijk, met name in landen als het mijne, Ierland. Naar werd vastgesteld zijn 50 CIA-vluchten geland op Ierse luchthavens en is het vliegtuig dat werd gebruikt om Abu Omar illegaal over te brengen van Italië, via Duitsland naar Egypte, ook geland op een Ierse luchthaven.


Parliamentary investigations are necessary, particularly in countries like my own, Ireland, where it has been established that 50 CIA flights have landed at Irish airports and that the aircraft used to transfer Abu Omar illegally from Italy to Egypt, via Germany, also landed at an Irish airport.

Parlementaire onderzoeken zijn noodzakelijk, met name in landen als het mijne, Ierland. Naar werd vastgesteld zijn 50 CIA-vluchten geland op Ierse luchthavens en is het vliegtuig dat werd gebruikt om Abu Omar illegaal over te brengen van Italië, via Duitsland naar Egypte, ook geland op een Ierse luchthaven.


These flights have landed in our airports, used our skies and taken advantage of our silence with impunity and in only one case out of 1 084 flights has a police officer claimed to be able to identify crews and passengers.

Deze vliegtuigen hebben ongestraft tussenlandingen kunnen maken op onze luchthavens; ze hebben gebruik kunnen maken van ons luchtruim en ons stilzwijgen, en slechts in één geval van de 1084 vluchten was er een politieambtenaar die eiste dat de passagiers en bemanning werden geïdentificeerd.


These flights have landed in our airports, used our skies and taken advantage of our silence with impunity and in only one case out of 1 084 flights has a police officer claimed to be able to identify crews and passengers.

Deze vliegtuigen hebben ongestraft tussenlandingen kunnen maken op onze luchthavens; ze hebben gebruik kunnen maken van ons luchtruim en ons stilzwijgen, en slechts in één geval van de 1084 vluchten was er een politieambtenaar die eiste dat de passagiers en bemanning werden geïdentificeerd.


Fuel consumption, for instance, can be reduced by minimising queuing before take-off, using more optimal flight paths and reducing the extent to which aircraft must fly in holding patterns before landing at congested airports.

Het brandstofverbruik, bijvoorbeeld, kan worden teruggebracht door de wachttijden voor het opstijgen tot een minimum te beperken, meer optimale vliegtrajecten te gebruiken en door het rondcirkelen in wachtgebieden (holding patterns) voor het landen op zeer drukke luchthavens te minimaliseren.


A whole series of basic issues, such as land use around airports, improving air traffic etc. has been ignored, issues which are important factors in dealing with the environmental impact of air transport.

Er zijn andere vraagstukken die onopgelost blijven, zoals het bodemgebruik rondom vliegvelden, de verbetering van het luchtverkeer, enzovoort. Daarvoor wordt vrijwel niets voorgesteld, ofschoon juist deze vraagstukken een belangrijke factor zijn voor de bestrijding van de door het luchtvervoer veroorzaakte milieuschade.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Land use for airport planning' ->

Date index: 2023-03-30
w