Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice taking
Alcoholic hallucinosis
Archive record lessons learnt from your sessions
Benefit from setbacks through learning process
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Deal with setbacks
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Jealousy
Learn from setbacks
Learn roles from scripts
Learning by being told
Learning by discovery
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Make recordings of lessons learnt from your sessions
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Record lessons learned from your sessions
Record lessons learnt from your sessions
Self teach roles from scripts
Study roles from script
Study roles from scripts
Take action on setbacks
Unsupervised learning

Vertaling van "Learn from setbacks " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
benefit from setbacks through learning process | learn from setbacks | deal with setbacks | take action on setbacks

omgaan met tegenslagen | omgaan met teleurstellingen


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

leren door waarneming | leren zonder leraar


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


learn roles from scripts | self teach roles from scripts | study roles from script | study roles from scripts

rollen van scripts instuderen


archive record lessons learnt from your sessions | record lessons learned from your sessions | make recordings of lessons learnt from your sessions | record lessons learnt from your sessions

lessen geleerd uit sessies noteren | lessen geleerd uit sessies optekenen


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


advice taking | learning by being told | learning from instruction

leren door instructie


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


A disorder of the white matter of the brain causing neurological problems, which can occur, anytime from childhood to adulthood. Characteristics of the disease include learning disabilities, retinopathy, atrophy of the optic nerves, spasticity, infer

leuko-encefalopathie met milde cerebellaire ataxie en oedeem van witte materie


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Before trying to draw any further conclusions as to the lessons that can be learned from the Yugoslav tragedy, I would like to point out the positive steps that the Community has taken. In diplomatic terms, the Santer-Delors mission of May 1991 was the first in a long line of extremely delicate attempts at mediation to which Lord Carrington and subsequently Lord Owen, Cyrus Vance and his replacement Thorvald Stoltenberg have unstintingly devoted themselves, and which still continue in spite of the many setbacks.

Alvorens te trachten uit het Joegoslavië-drama verdere lessen te trekken, wil ik terwille van een evenwichtige beoordeling de positieve inspanningen van de Gemeenschap niet onvermeld laten: Diplomatiek : de missie Santer-Delors (mei 1991) was het begin van een lange reeks van uiterst delicate bemiddelingspogingen waarvoor Lord Carrington en vervolgens Lord Owen en Cyrus Vance (wiens plaats door Thorvald Stoltenberg is ingenomen) zich met niet aflatende energie hebben ingezet en welke bemoeienis, ondanks de vele tegenslagen, onverminderd doorgaat.


w