Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess company needs
Evaluate company needs
Evaluate cultural venue visitor needs
Evaluate needs of cultural venue visitors
Evaluate venue and cultural visitor needs
Evaluating company needs
Gauge company needs
Learning disadvantage
Learning needs
Learning needs analyses
Learning needs analysis
Learning needs assessment
Learning needs evaluation
Moderate mental subnormality
Special needs
WCEFA
World Conference on Education For All

Vertaling van "Learning needs evaluation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
learning needs analyses | learning needs assessment | learning needs analysis | learning needs evaluation

analyse van leerbehoeften | analyse van studiebehoeften


World Conference on Education For All | World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs | WCEFA [Abbr.]

Internationale Wereldconferentie Onderwijs voor iedereen | Wereldconferentie Onderwijs voor iedereen




develop programme to meet cultural visitor's expectations | evaluate venue and cultural visitor needs | evaluate cultural venue visitor needs | evaluate needs of cultural venue visitors

behoeften van bezoekers aan culturele ontmoetingsplaatsen beoordelen | behoeften van bezoekers aan culturele ontmoetingsplaatsen evalueren


assess company needs | gauge company needs | evaluate company needs | evaluating company needs

behoeften van bedrijven beoordelen | behoeften van bedrijven evalueren | behoeften van ondernemingen beoordelen | behoeften van ondernemingen evalueren


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.




Assessment using Clinical Outcomes in Routine Evaluation Learning Disabilities

evaluatie met 'Clinical Outcomes in Routine Evaluation - Learning Disabilities'
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Quality criteria, methods of academic or vocational evaluation and recognition of contents and levels of training proposed, will need to be established in order to steer teacher and learner alike in the new learning environment.

Om de leraren en leerlingen de weg te wijzen in de nieuwe leeromgeving zullen kwaliteitscriteria, beoordelingsregels en regels voor de academische of professionele erkenning van de inhoud en het niveau van de beschikbare opleidingen moeten worden vastgesteld.


There is also a need to widen access from disadvantaged and vulnerable groups and to address actively the special learning needs of people with disabilities in the implementation of the Programme.These aspirations should be reflected in concrete follow-up and evaluation measures so as to ensure that the Programme is implemented in accordance with these objectives.

De toegang tot het programma voor benadeelde en kwetsbare groepen moet ook worden vergemakkelijkt en er moet bij de tenuitvoerlegging van het programma actief worden ingespeeld op de speciale behoeften van mensen met een handicap. Deze ambities moeten worden vertaald in concrete evaluatie- en follow-upmaatregelen om ervoor te zorgen dat deze doelstellingen worden nagestreefd bij de uitvoering van het programma.


The Commission has coordinated a mutual evaluation of regulated professions with the Member States, providing them with the opportunity to assess their existing framework, learn from best practice and identify the possible reforms needed.

De Commissie heeft een wederzijdse evaluatie van gereglementeerde beroepen tussen de lidstaten gecoördineerd, en heeft hen aldus de kans geboden om hun bestaande kader te evalueren, van beste praktijkvoorbeelden te leren en te inventariseren welke hervormingen zich mogelijk opwerpen.


49. Calls on the Commission to devise instruments such as lifelong learning evaluation schemes to encourage and support workers in systematically pursuing lifelong learning/vocational education and training on their own initiative, paying special attention to those who need to reconcile family and working life, and also in regularly reviewing what skills are needed to continue to operate successfully on the labour market, so as to upgrade their skills and provide job mobility;

49. vraagt de Commissie instrumenten zoals evaluatieregelingen voor een leven lang leren te ontwikkelen waarmee werknemers worden gesteund en aangemoedigd om systematisch en op eigen initiatief een leven lang leren in de praktijk te brengen/beroepsonderwijs en –opleiding te volgen, met bijzondere aandacht voor diegenen die werk en gezin moeten combineren, en regelmatig te controleren welke kwalificaties nodig zijn om succesvol te kunnen blijven participeren op de arbeidsmarkt, teneinde hun vaardigheden te verbeteren en hun mobiliteit op de arbeidsmarkt te vergroten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. Calls on the Commission to devise instruments such as lifelong learning evaluation schemes to encourage and support workers in systematically pursuing lifelong learning/vocational education and training on their own initiative, paying special attention to those who need to reconcile family and working life, and also in regularly reviewing what skills are needed to continue to operate successfully on the labour market, so as to upgrade their skills and provide job mobility;

49. vraagt de Commissie instrumenten zoals evaluatieregelingen voor een leven lang leren te ontwikkelen waarmee werknemers worden gesteund en aangemoedigd om systematisch en op eigen initiatief een leven lang leren in de praktijk te brengen/beroepsonderwijs en –opleiding te volgen, met bijzondere aandacht voor diegenen die werk en gezin moeten combineren, en regelmatig te controleren welke kwalificaties nodig zijn om succesvol te kunnen blijven participeren op de arbeidsmarkt, teneinde hun vaardigheden te verbeteren en hun mobiliteit op de arbeidsmarkt te vergroten;


7. The Council RECOGNISES that, while policy learning appears to have been reasonably successful, there is scope for improvement of the governance framework of the strategy and in particularly CONSIDERS that there is a need to further strengthen the effectiveness of policy coordination and multilateral surveillance of structural reforms, and to improve the evaluation and follow-up of the EU elements of the strategy.

7. De Raad BESEFT dat het proces van beleidsleren als redelijk succesvol kan worden beschouwd, maar dat het bestuurskader van de strategie voor verbetering vatbaar is, en is met name VAN MENING dat de beleidscoördinatie en het multilaterale toezicht op structurele hervormingen nog efficiënter moeten worden en dat de evaluatie en de follow‑up van de EU-elementen van de strategie moeten worden verbeterd.


8. Is of the opinion that comparable statistical data are needed to develop, review and evaluate policies in the field of adult learning so as to provide indications and orientations for the integrated Lifelong Learning Programme;

8. is van mening dat vergelijkbare statistische gegevens nodig zijn om beleidsmaatregelen op het vlak van volwasseneneducatie te ontwikkelen, te controleren en te evalueren, om aanwijzingen te geven en de richting te bepalen voor een geïntegreerd programma voor een leven lang leren;


A. whereas adult learning is becoming a political priority and needs concrete and adequate programmes, visibility, access, resources and evaluation methods,

A. overwegende dat volwasseneneducatie een politieke prioriteit aan het worden is en er daarom behoefte bestaat aan concrete en adequate programma's, zichtbaarheid, toegankelijkheid, verschaffing van hulpbronnen en evaluatiemethoden,


There is a broad linkage between different policies which include education and training, health, family policy and culture etc; the good practices make a clear case for comprehensive action in different policy directions, namely changing employment practices to facilitate retention and hiring of older workers; promoting employability as well as increasing the “workability” of all workers through the life cycle by providing incentives for employers to hire or maintain older workers; the social partners have a key role in addressing and promoting active ageing, in particular in the fields of lifelong learning and the improvement of wor ...[+++]

Er bestaat een veelheid aan verbanden tussen de verschillende beleidsvormen op onder meer het gebied van onderwijs en opleiding, gezondheid, gezinsbeleid en cultuur, enz.; de goede praktijken tonen aan dat een algemeen optreden in verschillende beleidsrichtingen een goede zaak zou zijn, waarbij met name de arbeidspraktijken sterker gericht moeten zijn op het gemakkelijker in dienst houden en nemen van oudere werkenden; de inzetbaarheid dient te worden bevorderd en de vaardigheden van alle werkenden in de loop van hun gehele leven moeten worden vergroot door werkgevers te stimuleren oudere werknemers in dienst te nemen of te houden; de sociale partners spelen een essentiële rol bij het vormgeven en stimuleren van het beleid ten aanzien va ...[+++]


appropriate infrastructure for continuing education and training of adults including teachers and trainers, validation and evaluation procedures, measures aimed at ensuring equal access to both lifelong learning and the labour market, and support for learners that recognises the differing needs and competences of adults, is in place.

er passende voorzieningen voor volwassenenonderwijs en -opleiding aanwezig zijn, waaronder leraren en opleiders, validerings- en evaluatieprocedures, maatregelen om gelijke toegang tot een leven lang leren en de arbeidsmarkt te waarborgen, en ondersteuning voor lerenden die rekening houdt met de uiteenlopende behoeften en vaardigheden van volwassenen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Learning needs evaluation' ->

Date index: 2021-05-24
w