Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Balance participants' personal needs with group needs
Basic needs
Basic requirements
Essential needs
Learning disadvantage
Learning needs
Learning needs analyses
Learning needs analysis
Learning needs assessment
Learning needs evaluation
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Moderate mental subnormality
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise youths' psychiatric care needs
Special needs
WCEFA
World Conference on Education For All

Vertaling van "Learning needs " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
learning needs analyses | learning needs assessment | learning needs analysis | learning needs evaluation

analyse van leerbehoeften | analyse van studiebehoeften




World Conference on Education For All | World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs | WCEFA [Abbr.]

Internationale Wereldconferentie Onderwijs voor iedereen | Wereldconferentie Onderwijs voor iedereen


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.




balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

persoonlijke behoeften van deelnemers afwegen tegen behoeften van de groep


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

behoefte aan psychiatrische zorg van jongeren prioriteit geven | behoefte aan psychiatrische zorg van jongeren prioriteren


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

levensbehoeften


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Omschrijving: Een syndroom met op de voorgrond staande stoornissen in het korte- en langetermijngeheugen, waarbij de inprenting intact is gebleven; verminderd vermogen om nieuwe dingen te leren en desoriëntatie in de tijd. Confabulatie kan een opvallend verschijnsel zijn, maar de waarneming en andere cognitieve functies, inclusief het intellect, zijn doorgaans intact. De prognose is afhankelijk van het beloop van de onderliggende beschadiging. | Neventerm: | psychose of syndroom van Korsakov, niet-alcoholisch
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Open educational resources (OER) are learning resources such as text books, lecture notes, tests, assignments, film clips or audio files that can be used, shared and adapted to specific learning needs free of charge.

0pen leermiddelen (OER) zijn leermiddelen als tekstboeken, lesaantekeningen, proeven, opdrachten, filmfragmenten en geluidsbestanden die gratis gebruikt, gedeeld en aan specifieke leerbehoeften aangepast kunnen worden.


(d) In the field of Grundtvig (adult learning), the Programme shall aim to improve pedagogical approaches and the management of adult education organisations and in particular promote flexible learning pathways, adult literacy, adult numeracy and active ageing, through increased learning mobility of adult learning staff and enhanced cooperation between organisations involved in adult learning, with a particular focus on learning needs of disadvantages groups.

(d) op het gebied van Grundtvig (volwasseneneducatie) is het programma gericht op de verbetering van pedagogische benaderingen en het beheer van organisaties voor volwasseneneducatie, en met name de bevordering van flexibele leertrajecten, lees-, schrijf- en rekenvaardigheden van volwassenen en actief ouder worden door grotere leermobiliteit voor personeel in de volwasseneneducatie en betere samenwerking tussen bij de volwasseneneducatie betrokken organisaties, met bijzondere aandacht voor de leerbehoeften van achtergestelde groepen.


Cost savings and better education outcomes through increased use of Open Educational Resources (OERs) such as free-to-use textbooks, videos, tests, and software which can be adaptable to specific learning needs.

Kostenbesparingen en betere onderwijsresultaten door meer open leermiddelen (OER's) zoals gratis leerboeken, video’s, toetsen en software die aan specifieke leerbehoeften kunnen worden aangepast.


21. Points out the need to match lifelong learning opportunities as closely as possible to the needs of individuals, of vulnerable social groups and of the labour market, and emphasises that the constantly changing nature of those needs makes continuing education an inevitable necessity and, in this connection, lays particular stress on the social and financial challenges involved; recalls that there is no longer any such thing as a ‘job for life’ and that training and retraining are essential; reiterates that conditions suitable fo ...[+++]

21. wijst erop dat de mogelijkheden voor levenslang leren zo goed mogelijk moeten worden afgestemd op de behoeften van individuen, kwetsbare maatschappelijke groepen en de arbeidsmarkt en benadrukt dat die steeds veranderen, waardoor een voortdurend voortgezet onderwijs een onvermijdelijke noodzaak wordt en vestigt in het bijzonder de aandacht op de hiermee samenhangende sociale en financiële uitdagingen; herinnert eraan dat „een baan voor het leven” niet meer bestaat en scholing en herscholing van fundamenteel belang zijn; herhaalt ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Points out the need to match lifelong learning opportunities as closely as possible to the needs of individuals, of vulnerable social groups and of the labour market, and emphasises that the constantly changing nature of those needs makes continuing education an inevitable necessity and, in this connection, lays particular stress on the social and financial challenges involved; recalls that there is no longer any such thing as a ‘job for life’ and that training and retraining are essential; reiterates that conditions suitable fo ...[+++]

21. wijst erop dat de mogelijkheden voor levenslang leren zo goed mogelijk moeten worden afgestemd op de behoeften van individuen, kwetsbare maatschappelijke groepen en de arbeidsmarkt en benadrukt dat die steeds veranderen, waardoor een voortdurend voortgezet onderwijs een onvermijdelijke noodzaak wordt en vestigt in het bijzonder de aandacht op de hiermee samenhangende sociale en financiële uitdagingen; herinnert eraan dat „een baan voor het leven” niet meer bestaat en scholing en herscholing van fundamenteel belang zijn; herhaalt ...[+++]


21. Points out the need to match lifelong learning opportunities as closely as possible to the needs of individuals, of vulnerable social groups and of the labour market, and emphasises that the constantly changing nature of those needs makes continuing education an inevitable necessity and, in this connection, lays particular stress on the social and financial challenges involved; recalls that there is no longer any such thing as a ‘job for life’ and that training and retraining are essential; reiterates that conditions suitable fo ...[+++]

21. wijst erop dat de mogelijkheden voor levenslang leren zo goed mogelijk moeten worden afgestemd op de behoeften van individuen, kwetsbare maatschappelijke groepen en de arbeidsmarkt en benadrukt dat die steeds veranderen, waardoor een voortdurend voortgezet onderwijs een onvermijdelijke noodzaak wordt en vestigt in het bijzonder de aandacht op de hiermee samenhangende sociale en financiële uitdagingen; herinnert eraan dat "een baan voor het leven" niet meer bestaat en scholing en herscholing van fundamenteel belang zijn; herhaalt ...[+++]


Learning needs to start at a very early age and continue throughout life, and qualifications learnt on the job need to be recognised across Europe.

Met leren moet op zeer jonge leeftijd worden begonnen en een leven lang worden doorgegaan, en in de praktijk verworven kwalificaties moeten in heel Europa worden erkend.


(13) There is a need to widen access for those from vulnerable groups and to address actively the special learning needs of people with disabilities or learning difficulties in the implementation of all parts of the programme, including through the use of higher grants to reflect the additional costs of participants affected and their families.

(13) De toegang voor kwetsbare groepen moet worden verbeterd en in de uitvoering van alle delen van het programma moet actief worden tegemoetgekomen aan de bijzondere leerbehoeften van gehandicapten en aan de behoeften van mensen met leerproblemen, onder meer door hogere beurzen voor de bijkomende kosten van de desbetreffende deelnemers en hun gezinnen.


Giving attention to the learning needs of teachers and trainers within all forms of vocational education and training.

- Aandacht schenken aan de behoefte aan scholing van leerkrachten en opleiders binnen alle vormen van beroepsonderwijs en -opleiding.


3. promoting digital literacy as an element for full participation in society, appropriate to specific learning needs, and developing networks of e-Learning centres, in particular for disadvantaged people;

3. computeralfabetisme te bevorderen als een mogelijkheid om volwaardig in de samenleving te kunnen functioneren, daarbij inspelend op specifieke scholingsbehoeften, mede door de ontwikkeling van netwerken van centra voor e-Learning, inzonderheid voor kansarmen;


w