Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comprehensive development area map
Consideration of land use in airport development
Development plan
Impact of land use in airport planning
Land management and planning
Land planning
Land use for airport planning
Land use planning
Land-use map
Land-use plan
Lay-out plan
Legally binding development plan
Legally binding land-use plan
Local plan
Municipal land use plan
Physical planning
Town and country planning
Urban plan
Urban planning
Urban plans
Use of land in airport planning

Vertaling van "Legally binding land-use plan " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
development plan | lay-out plan | legally binding land-use plan | local plan

bestemmingsplan


legally binding development plan

bindend bebouwingsplan


impact of land use in airport planning | use of land in airport planning | consideration of land use in airport development | land use for airport planning

landgebruik voor luchthavenplanning


comprehensive development area map | development plan | land-use map | land-use plan | local plan | municipal land use plan

bestemmingsplan


town and country planning [ Physical planning(ECLAS) | land management and planning(GEMET) | land planning(GEMET) | land use planning(GEMET) | urban planning(GEMET) | physical planning(UNBIS) ]

ruimtelijke ordening


urban plan | urban plans | land use planning | urban planning

stadsplanning | stedelijke planning
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The present EU legal provisions on payments are contained in different types of EU legal instruments: a Regulation (2560/2001/EC) introducing the equality of charges for cross-border intra-EU payments in euro and corresponding national payments, which is directly legally binding without transposition into national law; a Directive (97/5/EC) [11] facilitating cross-border credit transfers in establishing some customers' protection requirements, which had to be transposed into national law to become applicable; a Recommendation (97/489/EC) [12] providing for the protection of customers using elec ...[+++]

De huidige Europese wettelijke bepalingen inzake betalingen zijn neergelegd in verschillende soorten EU-rechtsinstrumenten: Verordening nr. 2560/2001/EG, die bepaalt dat de kosten voor grensoverschrijdende betalingen in euro binnen de EU gelijk moeten zijn aan die voor soortgelijke binnenlandse betalingen en die rechtstreeks bindend is zonder omzetting in nationaal recht; richtlijn 97/5/EG [11], die grensoverschrijdende overmakingen vergemakkelijkt door cliënten een bepaalde bescherming te bieden en die eerst kan worden toegepast na de omzetting ervan in nationaal recht; aanbeveling 97/489/EG [12], die voorziet in de bescherming van cl ...[+++]


shall approve the Agency's three-year Planning Framework, which shall set out the Agency's priorities within the limits of the general budget, noting that the financial values ascribed to years two and three of the Planning Framework are for planning purposes only and do not constitute legally binding ceilings.

keurt het driejarige planningskader van het Agentschap goed, met daarin de prioriteiten van het Agentschap binnen de grenzen van voornoemde algemene begroting, met dien verstande dat de bedragen voor jaar twee en jaar drie van het planningskader uitsluitend planningsdoeleinden dienen en geen juridisch bindende maxima vormen.


These results are published in the European Commission’s 2015 report on progress made in achieving the EU’s legally binding target for a 20% share of renewable energy, the 10% target for renewable energy use in transport, and the binding national targets by 2020.

De Europese Commissie heeft deze resultaten bekendgemaakt in haar verslag over de vooruitgang die is geboekt om uiterlijk in 2020 het wettelijk bindende EU-streefcijfer van 20 % voor het aandeel hernieuwbare energie, het streefcijfer van 10 % voor het gebruik van hernieuwbare energie in het vervoer, en de bindende nationale streefcijfers te bereiken.


Ministers also recalled that this possible second commitment period must be compatible with a timeline for the development and entry into force of the future legally-binding global framework engaging all Parties, including mitigation commitments in particular from all major economies, in line with the principle of common but differentiated responsibilities and respective capabilities. Furthermore ministers stressed that the architecture and the environmental integrity of the Kyoto Protocol must be preserved, including on ...[+++]

De ministers herinnerden er ook aan dat deze eventuele tweede vastleggingsperiode moet sporen met het tijdpad voor de ontwikkeling en inwerkingtreding van het toekomstige juridisch bindende algemene kader waaraan alle partijen zich moeten houden, met inbegrip van toezeggingen inzake mitigatie van, met name, alle grote economieën, conform het beginsel van gemeenschappelijke maar verschillende verantwoordelijkheden en respectieve vermogens.Voorts benadrukten de ministers dat de opzet en de milieu-integriteit van het Kyoto-protocol moeten worden behouden, onder meer wat betreft landgebruik, verandering van landgebruik en bosbouw (Lulucf), o ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
existing limit values are maintained without any changes; a binding limit value for PM in 2015 will replace a non-binding target value applicable from 2010 (25µg/m for both target value and limit value); Member States have to prepare air quality plans in order to attain target and limit value; an exposure reduction target for PM with the aim of reducing air pollution in urban background locations; a review to be carried out by the Commission until 2013 with a view to replacing the target by a ...[+++]

de vigerende grenswaarden worden ongewijzigd gehandhaafd; een bindende grenswaarde voor PM zal in 2015 een vanaf 2010 toepasselijke niet-bindende streefwaarde vervangen (25µg/m zowel voor de streefwaarde als voor de grenswaarde); de lidstaten moeten plannen inzake luchtkwaliteit opstellen met het oog op het bereiken van de streef- en grenswaarde; er wordt een streefwaarde inzake vermindering van de blootstelling aan PM vastgesteld, teneinde de luchtverontreiniging in stedelijke-achtergrondlocaties terug te dringen; de Commissie di ...[+++]


Member States should also be able to ensure that waste is treated in accordance with legally binding environmental protection standards in relation to recovery operations established in Community legislation and that, taking account of Article 7(4) of Directive 2006/12/EC, waste is treated in accordance with waste management plans established pursuant to that Directive with the purpose of ensuring the implementation of legally binding recovery or recycling obligations established in Community ...[+++]

De lidstaten moeten er ook voor kunnen zorgen dat afvalstoffen worden behandeld conform de in de wetgeving van de Gemeenschap opgenomen juridisch bindende milieubeschermingsnormen voor handelingen die tot nuttige toepassing leiden en, gelet op artikel 7, lid 4, van Richtlijn 2006/12/EG, in overeenstemming met de afvalbeheersplannen die zijn opgesteld overeenkomstig die richtlijn, teneinde de in de wetgeving van de Gemeenschap opgenomen juridisch bindende verplichtingen inzake nuttige toepassing of hergebruik na te komen.


12. WELCOMES the outcome of the fourth meeting of the Ad hoc Open-ended Working Group on Access and Benefit-sharing and, signalling the need for a review of the progress made in this Working Group, for in-depth continuation of its work and for the determination of a work schedule with the aim of an early elaboration, negotiation and conclusion of the proposed regime, SUPPORTS the endorsement of its recommendations by COP 8; RECALLS its commitment to negotiate an international regime on access and benefit-sharing as contained in the Johannesburg Plan of Implementation and in COP Decision VII/19; EMPHASISES that such a regime could be co ...[+++]

12. IS INGENOMEN MET het resultaat van de vierde vergadering van de open ad hoc-groep inzake toegang en batenverdeling en wijst erop dat de voortgang die in deze werkgroep is gemaakt, geëvalueerd moet worden teneinde diepgaand verder te kunnen werken en dat een werkschema moet worden bepaald zodat de voorgestelde regeling spoedig kan worden opgesteld, besproken en vastgesteld, STEUNT de goedkeuring van zijn aanbevelingen door de COP 8; HERHAALT zijn toezegging om te onderhandelen over een internationale regeling voor toegang en batenverdeling als vervat in het uitvoeringsplan van Johannesburg en in besluit VII/19 van de COP; BENADRUKT dat een dergelijke regeling uit één of meer al dan niet juridisch ...[+++]


In this regard, the Commission notes the statement of the Danish Presidency on behalf of the European Union at the UN Third Committee's meeting on 3 October 2002 [24] whereby it welcomed the stronger focus put on the rights of persons with disabilities and recognised the usefulness of an international legally binding instrument to promote and protect the rights of persons with disabilities.

In dat verband vestigt de Commissie de aandacht op de verklaring van het Deens voorzitterschap namens de Europese Unie op de vergadering van het derde VN-comité op 3 oktober 2002 [24], waar het zich verheugt over de nadruk die op de rechten van personen met een handicap wordt gelegd en waarin het het nut erkent van een internationaal wettelijk bindend instrument ter bevordering en bescherming van de rechten van personen met een handicap.


In view of the above, it is important and useful to develop a new UN legally binding instrument which spells out the relevance and application of the general human rights standards to persons with disabilities.

Gelet op het voorgaande is het belangrijk en nuttig een wettelijk bindend VN-instrument te ontwikkelen waaruit de relevantie en de toepassing van de algemene mensenrechtennormen op personen met een handicap blijkt.


It is stipulated, inter alia that land in the new Länder which is intended for commercial and industrial investment, for which there is a legally binding development plan and whose development is guaranteed may be sold by way of priority to private investors at up to 50% below its full value.

Op grond hiervan kunnen onder andere in de nieuwe deelstaten gelegen en voor de vestiging van bedrijven en industrieën bestemde terreinen die in een bestemmingsplan zijn opgenomen en die zeker bouwrijp gemaakt zullen worden, met voorrang worden verkocht aan particuliere investeerders tegen een prijs die maximaal 50 % onder de volle waarde ligt.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Legally binding land-use plan' ->

Date index: 2021-04-11
w