Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply forest legislation
Applying forestry legislation
Arrange legislation proposal
Chafea
Community legislator
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
EU legislator
European Research Council Executive Agency
European Union legislator
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive Agency for the Public Health Programme
Executive agency
Executive-legislative
INEA
Implement forest legislation
Implementing forest legislation
Innovation and Networks Executive Agency
Legislation
Legislative procedure
Legislative process
Legislative technique
Legislative-executive
Legislative-executive relations
PHEA
Present legislation proposition
Provide legislation proposal
REA
Research Executive Agency
Supply legislation proposition
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency
Union legislator

Vertaling van "Legislative-executive " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

verband wetgeving-uitvoering


Chief executives, senior officials and legislators

Directeuren van grote ondernemingen, beleidvoerende functies, leden van wetgevende lichamen


reciprocal encroachment of the legislative,judicial or executive powers

machtsvermenging


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk | Uitvoerend Agentschap voor kleine en middelgrote ondernemingen ]


legislative procedure [ legislative process | legislative technique | Legislation(STW) ]

wetgevende procedure


Legislative official/government administrator

lid van wetgevend lichaam en/of medewerker openbaar bestuur


implement forest legislation | implementing forest legislation | apply forest legislation | applying forestry legislation

boswetgeving toepassen


Community legislator | EU legislator | European Union legislator | Union legislator

EU-wetgever | Uniewetgever | wetgever van de Unie


arrange legislation proposal | provide legislation proposal | present legislation proposition | supply legislation proposition

wetgevingsvoorstellen presenteren | wetgevingsvoorstellen voorleggen


Consumers, Health and Food Executive Agency | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for the Public Health Programme | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.] | PHEA [Abbr.]

Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid en voeding | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These amendments brought reactions from the Romanian magistracy,[36] and from the international community.[37] One issue raised was the fact that the UN Convention on Corruption states that all public officials holding legislative, executive, administrative or judicial office should be covered by corruption and conflict of interest rules.[38] The Constitutional Court of Romania ruled in January 2014 that the amendments were unconstitutional, citing in particular the need to respect obligations stemming from international law, as well as the principle of equality before the law enshrined in the Romanian Constitution.

Op deze wijzigingen kwamen reacties van de Roemeense magistratuur[36] en de internationale gemeenschap.[37] Een van de kwesties die werden aangekaart was het feit dat het VN-verdrag inzake corruptie bepaalt dat alle ambtenaren die een wetgevend, uitvoerend, adminsitratief of rechterlijk ambt bekleden, moeten worden beschermd door regels inzake corruptie en belangenconflicten.[38] Het grondwettelijk hof van Roemenië oordeelde in januari 2014 dat de wijzigingen ongrondwettelijk waren en haalden in het bijzonder de noodzaak aan om de verplichtingen na te leven die voortvloeien uit internationale wetgeving, evenals het gelijkheidsbeginsel me ...[+++]


This is also in line with the UN Convention on Corruption, which defines public officials to be covered by corruption rules as any person holding a legislative, executive, administrative or judicial office of a State Party, whether appointed or elected.

Dit stemt ook overeen met het VN-verdrag inzake corruptie, dat het begrip "overheidsfunctionaris" definieert als "iedere persoon die een wetgevende, uitvoerende, administratieve of rechterlijke taak van een staat die partij is, uitoefent (.)", of hij nu werd verkozen of benoemd.


European Research Council Executive Agency (2014-24) Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad (2014-2024) Samenvattingen van EU-wetgeving: kijk op de overzichtspagina met samenvattingen


Moreover, this is a question of principle, so I shall refrain from appraising political, legislative and jurisdictional acts that lie strictly within the competence of the legislative, executive and judicial authorities of a Member State other than my own.

Bovendien spreek ik uit principe liever geen waardeoordeel uit over politieke, wetgevende en gerechtelijke teksten die onder de exclusieve bevoegdheid vallen van de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke machten van een lidstaat die niet de mijne is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Therefore, I shall refrain from appraising political, legislative and jurisdictional acts that lie strictly within the competence of the Lithuanian legislative, executive and judicial authorities.

Ik zal mij dan ook onthouden van een uitspraak over enige handeling van politieke, wetgevende of gerechtelijke aard die onder de strikte bevoegdheid van de wetgevende, uitvoerende of rechterlijke macht van Litouwen valt.


Commission Decision of 23 December 2003 setting up an executive agency, the "Intelligent Energy Executive Agency", to manage Community action in the field of energy in application of Council Regulation (EC) No 58/2003The Agency is responsible for implementing the tasks concerning Community aid under the programme, except for programme evaluation, monitoring of legislation and strategic studies, or any other action which comes under the exclusive competence of the Commission.

Besluit van de Commissie van 23 december 2003 tot oprichting van een uitvoerend agentschap, genaamd het "Uitvoerend Agentschap voor intelligente energie", voor het beheer van de communautaire maatregelen op het gebied van energie overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad. Het agentschap is belast met de uitvoering van de taken betreffende de communautaire steun uit hoofde van het programma, met uitsluiting van de evaluatie van het programma, de wettelijke voortgangscontrole, strategische studies en alle andere maatregelen die uitsluitend tot de bevoegdheid van de Commissie behoren.


Everyone should concentrate on their core tasks: the Commission initiates and executes policy; the Council and the European Parliament decide on legislation and budgets - whenever possible in Council using qualified majority voting, the European Council exerts political guidance and the European Parliament controls the execution of the budget and of the Union's policies.

Alle betrokken partijen zouden zich moeten concentreren op hun kernactiviteiten: de Commissie neemt beleidsinitiatieven en legt het beleid ten uitvoer; de Raad en het Europees Parlement beslissen over wetgeving en begrotingen - telkens dit in de Raad mogelijk is met gekwalificeerde meerderheid van stemmen -, de Europese Raad geeft politieke richtsnoeren en het Europees Parlement controleert de uitvoering van de begroting en van het beleid van de Unie.


Two of these are discussed here. The first would be to use advisory committees for implementation of the budget, which would guarantee the independence of the Commission while still requiring it to comply with legislative and budgetary enabling decisions; the second is recourse to a new type of committee, whose decisions would be taken by agreement between the legislative executive authority, the Council, and the budgetary executive authority, the Commission, which would thus have the power to endorse or reject the decision for which it would be accountable to Parliament under the discharge procedure.

Laten we er twee van bespreken: het inschakelen van raadgevende comités voor de uitvoering van de begroting, waardoor de onafhankelijkheid van de Commissie wordt gewaarborgd en zij tegelijkertijd ertoe verplicht wordt de machtigingsbesluiten op wetgevings- en begrotingsgebied te eerbiedigen; het inschakelen van een nieuw type comité waarvan de besluiten zouden worden genomen in overleg tussen de Raad als uitvoerende en wetgevende macht en de Commissie als uitvoerende macht en begrotingsautoriteit, die beschikt over de bevoegdheid om het besluit waarover zij aan Parlement in het kader van de kwijting verantwoording moet afleggen, op te v ...[+++]


(3) The third issue is how best to overcome any contradiction between decisions taken by the legislative executive authority and the budgetary executive authority.

3) Hoe kan een oplossing worden gevonden voor een mogelijke tegenspraak tussen de eventuele besluiten van de uitvoerings- en wetgevingsautoriteit en de besluiten van de uitvoerings- en begrotingsautoriteit?


1. The report by the Commit Institutional Affairs sets out to devise the basis for an interinstitutional agreement abolishing the existing system of 'commitology' - especially in the light of the Amsterdam Treaty - and introducing new procedures for implementing powers, the aim being to define clear responsibilities for legislative, executive and scrutiny functions.

1. In het verslag van de Commissie institutionele zaken wordt geprobeerd de grondslagen op te stellen voor een interinstitutionele overeenkomst waarbij het huidige "comitologie"-systeem - vooral in het licht van het Verdrag van Amsterdam - wordt afgeschaft en nieuwe voorwaarden voor uitvoeringsbevoegdheden worden ingevoerd.


w