Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid for regional development
Aid to less-favoured regions
Area with specific problems
Disadvantaged region
LFR
Less Favoured Region
Less-favoured agricultural area
Less-favoured agricultural region
Less-favoured area
Less-favoured region
Regional aid
STAR
Underdeveloped region
Valoren

Vertaling van "Less-favoured region " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
less-favoured region [ less-favoured area | underdeveloped region ]

minder begunstigd gebied [ minder begunstigde zone | onderontwikkeld gebied ]


less-favoured agricultural area [ area with specific problems | less-favoured agricultural region ]

agrarisch probleemgebied [ benadeelde agrarische zone | gebied met specifieke beperkingen ]


regional aid [ aid for regional development | aid to less-favoured regions ]

regionale steun [ ondersteuning van de regionale ontwikkeling | steun aan minder begunstigde regio ]


Community Programme for the Development of Certain Less-favoured Regions of the Community by Improving Access to Advanced Telecommunications Services | Special Telecommunications Action for Regional Development | STAR [Abbr.]

Communautair programma voor de ontwikkeling van bepaalde minder ontwikkelde regio's van de Gemeenschap door een betere toegang tot geavanceerde telecommunicatiediensten | STAR-programma | STAR [Abbr.]


Community programme for the development of certain less-favoured regions of the Community by exploiting endogenous energy potential | Valoren [Abbr.]

communautair programma voor de ontwikkeling van bepaalde minder ontwikkelde regio's van de Gemeenschap door de exploitatie van het eigen energiepotentieel (VALOREN-programma)


disadvantaged region | Less Favoured Region | LFR [Abbr.]

minder ontwikkelde regio | MOR [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For this reason, the preparation of a comprehensive strategy for less-favoured areas that meets the local needs of the various regions will lead to a reduction in the existing disparity between Member States as regards the aid that is awarded to them. Therefore, by exactly defining the areas with natural handicaps, it will be possible to obtain sufficient funds to make use of the land and improve agricultural output.

Zo zullen we met een omvattende strategie voor de gebieden met een natuurlijke handicap, die is aangepast aan de plaatselijke noden van de verschillende regio’s, de verschillen kunnen verminderen tussen de compensatiebetalingen van de lidstaten. Dankzij een concrete definitie van de gebieden met een natuurlijke handicap zullen de boeren over de nodige middelen kunnen beschikken om de landbouwgronden te bewerken en de rendabiliteit van de landbouwproductie te verbeteren.


On this aspect, the 1998 Regional aid guidelines explicitly mention the following: ‘A derogation from the incompatibility principle established by Article [107(1)] of the Treaty may be granted in respect of regional aid only if the equilibrium between the resulting distortions of competition and the advantages of the aid in terms of the development of a less favoured region can be guaranteed [.] An individual ad hoc aid payment made to a single firm, or aid confined to one area of activity, may have a major impact on competition in th ...[+++]

In dit verband is in de Richtsnoeren inzake regionale steunmaatregelen uit 1998 uitdrukkelijk bepaald: „Een afwijking van het beginsel van de onverenigbaarheid van de steunmaatregelen dat in artikel [107, lid 1,] is vervat, mag op grond van de regionale bestemming van de steun slechts worden toegestaan indien het evenwicht tussen de daaruit voortvloeiende concurrentiedistorsies en de voordelen van de steun wat de ontwikkeling van een achtergebleven regio aangaat, kan worden gewaarborgd.


The sample surveys specified in this Regulation must be statistically representative at the level of NUTS 2 regions and for national aggregations of less-favoured areas in terms of the type and the size of the agricultural holdings, in line with Commission Decision 85/377 establishing a Community typology for agricultural holdings.

De in deze verordening gespecificeerde steekproefenquête moet op het niveau van de NUTS-2 regio's en voor nationale aggregaties van probleemgebieden statistisch representatief zijn voor aard en omvang van de landbouwbedrijven, overeenkomstig Beschikking 85/377 van de Commissie houdende invoering van een communautaire typologie van de landbouwbedrijven.


With regard to the part of the question which refers to the less-favoured areas, countries and regions, cohesion policy takes a very strongly proactive approach towards the problem of poverty, which is certainly higher within those less-favoured countries and regions.

Wat betreft het deel van de vraag over de minder bevoorrechte gebieden, landen en regio's, kiest het cohesiebeleid voor een zeer proactieve aanpak van het probleem van de armoede, dat in deze minder bevoorrechte landen en regio's zeker groter is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Probably the most important point is the clear statement that we want the EU to develop in a sustainable way, that we have more in view than short-term economic objectives, but instead are striving for sustainable improvements, including in living and working conditions, particularly in the less-favoured and underdeveloped regions of the EU. That is why it was so important to us that access to cohesion funding be free from discrimination.

Het meest belangrijke punt is waarschijnlijk het heldere standpunt dat wij de EU op duurzame wijze willen ontwikkelen, dat wij meer op het oog hebben dan alleen economische doelstellingen op korte termijn, maar juist streven naar duurzame verbeteringen, inclusief betere arbeids- en levensomstandigheden, met name ook in de achtergestelde en onderontwikkelde regio's van de EU. Daarom was het zo belangrijk voor ons dat toegang tot de fondsen van het cohesiebeleid niet-discriminerend is.


Because the very specific conditions of agricultural primary production must be taken into account during the assessment of aid which is intended to favour the less favoured regions within the meaning of Article 36 of Regulation (EC) No 1698/2005, the Commission's guidelines on national regional aid for 2007 to 2013 (11) do not apply to primary production.

Omdat bij de beoordeling van steun voor probleemgebieden in de zin van artikel 36 van Verordening (EG) nr. 1698/2005 rekening moet worden gehouden met de zeer specifieke omstandigheden waaronder de primaire landbouwproductie plaatsvindt, gelden de richtsnoeren van de Commissie inzake regionale steunmaatregelen 2007-2013 (11) niet voor de primaire productie.


Enlargement will mean certain less-favoured Objective 1 regions ceasing to qualify as such.

Een aantal van de regio's met een ontwikkelingsachterstand zullen als gevolg van de uitbreiding niet meer worden beschouwd als regio's van doelstelling 1.


The outermost regions will be able to benefit, in the same way as the Union's other less-favoured regions, from measures to disseminate information and, in particular, from access to the Commission's website, created to permit the exchange of best practices in the fields of RTD, innovation and economic development between the less-favoured regions and other regions.

De ultraperifere regio's kunnen, net als de overige achtergestelde regio's van de Europese Unie, profiteren van de inspanningen voor het verspreiden van informatie, en met name van de toegang tot de door de Commissie tot stand gebrachte website voor de uitwisseling van goede praktijken inzake onderzoek, technologische ontwikkeling, innovatie en economische ontwikkeling tussen achtergestelde en andere regio's.


Since it is against the functioning of the EEA Agreement to increase the existing differences between regions and the backwardness of less-favoured areas, the EFTA Surveillance Authority has determined that for aid to be granted to regions in EFTA States for which the indicator shows a more favourable situation than the EEA average, the national regional disparities of such regions must be correspondingly greater.

Aangezien het strijdig is met de werking van de EER-Overeenkomst om bestaande verschillen tussen regio's en de achterstand van minder welvarende streken te vergroten, heeft de Toezichthoudende Autoriteit van de EVA vastgesteld dat de regionale verschillen van deze regio's nationaal bezien overeenkomstig groter moeten zijn in gevallen waarin steun moet worden verleend aan regio's in EVA-Staten waarvoor de indicator wijst op een situatie die gunstiger ligt dan het EER-gemiddelde.


WHEREAS THE ITALIAN GOVERNMENT HAS REQUESTED THAT THE MINIMUM RATE PAYABLE BY BENEFICIARIES IN THE MEZZOGIORNO AND IN THE LESS-FAVOURED REGIONS OF NORTHERN AND CENTRAL ITALY BE REDUCED TO 2 * 4 % WITHOUT , HOWEVER , AFFECTING ARTICLE 9 ( 1 ) OF COUNCIL DIRECTIVE 75/268/EEC OF 28 APRIL 1975 ON MOUNTAIN AND HILL FARMING AND FARMING IN CERTAIN LESS-FAVOURED AREAS ( 2 ) ;

Overwegende dat de Italiaanse Regering heeft verzocht om verlaging tot 2,4 % van de minimale rentelast voor de begunstigde in het gebied van de Mezzogiorno alsook in de probleemgebieden van Noord - en Central-Italië zonder afbreuk te doen aan het bepaalde in artikel 9 , lid 1 , van Richtlijn 75/268/EEG van de Raad van 28 april 1975 betreffende de landbouw in bergstreken en sommige probleemgebieden ( 2 ) ;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Less-favoured region' ->

Date index: 2022-06-23
w