Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist in the conducting of flight checks
Complete official flight authorisation documentation
Draw up flight dispatch release
Draw up official flight authorisation documentation
Financing level
Level flight
Level flight level flight
Level of funding
Low-level flight
Manned space flight
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Prepare flight dispatch release
Price index
Price indicator
Price level
Rate of financing
Rate of funding
Space flight
Space navigation
Space travel
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
Table of prices
Threshold index
Trigger index

Vertaling van "Level flight level flight " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
level flight level flight

horizontaal vliegen | horizontale vlucht






pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procedures vóór de vlucht ten behoeve van IFR-vluchten | procedures vóór de vlucht voor IFR-vluchten


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

helpen bij controles voor en tijdens de vlucht


draw up flight dispatch release | draw up official flight authorisation documentation | complete official flight authorisation documentation | prepare flight dispatch release

vrijgeving van vluchten voorbereiden


space navigation [ manned space flight | space flight | space travel(GEMET) | Space flight(STW) | space flight(UNBIS) ]

ruimtevaart [ bemande ruimtevlucht | ruimtevlucht ]


A classical radical neck dissection (RND) involves excision of fibrofatty tissue and removal of lymph nodes from the mandible superiorly to the clavicle inferiorly (level I to level V), and in the unmodified procedure encompasses the sternocleidomast

radicale halsdissectie


financing level [ level of funding | rate of financing | rate of funding ]

interventiekoers


price index [ price indicator | price level | table of prices | threshold index | trigger index | Price level(STW) ]

prijsindex [ index kosten levensonderhoud | prijsindicator | prijspeil | spilindex ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
transfer flight level’ means the flight level agreed during the coordination if in level flight, or the cleared flight level to which the flight is proceeding if climbing or descending at the coordination point.

„overdrachtsvliegniveau”: het tijdens de coördinatie overeengekomen vliegniveau wanneer het vliegtuig zich in horizontale vlucht bevindt, of het goedgekeurde vliegniveau waarnaar het vliegtuig zich mag begeven wanneer het naar het coördinatiepunt stijgt of daalt.


Chapter 4, paragraph 5 of Annex 2 to the 1944 Chicago Convention on International Civil Aviation introduces restrictions related to Reduced Vertical Separation Minimum Areas for flights operated under visual flight rules (VFR flights) above flight level 290, while paragraph 4 of that Chapter provides that VFR flights above flight level 200 require authorisation.

Hoofdstuk 4, punt 5, van bijlage 2 bij het Verdrag van Chicago inzake de internationale burgerluchtvaart van 1944 voert beperkingen in met betrekking tot gereduceerde verticale separatieminima voor vluchten volgens zichtvliegvoorschriften (VFR-vluchten) boven vliegniveau 290, terwijl in punt 4 van dat hoofdstuk is bepaald dat voor VFR-vluchten boven vliegniveau 200 toestemming moet worden verleend.


The procedures for authorising access of VFR flights to airspace above flight level 195, up to and including flight level 285, need to be open and transparent across all Member States without restricting legitimate access of VFR flights or the flexibility of air traffic services.

De procedures voor het verlenen van toegang tot het luchtruim boven vliegniveau 195 en tot en met vliegniveau 285 voor VFR-vluchten moeten in alle lidstaten open en transparant zijn zonder de legitieme toegang van VFR-vluchten en de flexibiliteit van luchtverkeersdiensten in te perken.


In airspace above flight level 195, up to and including flight level 285, VFR flights may also be authorised by the responsible air traffic services unit in accordance with the authorisation procedures established and published by Member States in the relevant aeronautical information publication.

In het luchtruim boven vliegniveau 195 en tot en met vliegniveau 285 mogen door de verantwoordelijke eenheid voor luchtverkeersdiensten eveneens VFR-vluchten worden toegestaan in overeenstemming met de toestemmingsprocedures die door de lidstaten zijn ingesteld en gepubliceerd in de relevante luchtvaartinlichtingen (aeronautical information publication, AIP).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006R0730 - EN - Commission Regulation (EC) No 730/2006 of 11 May 2006 on airspace classification and access of flights operated under visual flight rules above flight level 195 (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006R0730 - EN - Verordening (EG) nr. 730/2006 van de Commissie van 11 mei 2006 betreffende de luchtruimclassificatie en de toegang van vluchten volgens zichtvliegvoorschriften boven vliegniveau 195 (Voor de EER relevante tekst) - VERORDENING - VAN DE COMMISSIE


Chapter 4, paragraph 5 of Annex 2 (4) to the 1944 Chicago Convention on International Civil Aviation introduces restrictions related to Reduced Vertical Separation Minimum Areas for flights operated under visual flight rules (VFR flights) above flight level 290, while paragraph 4 of that Chapter provides that VFR flights above flight level 200 require authorisation.

Hoofdstuk 4, punt 5, van bijlage 2 (4) bij het Verdrag van Chicago inzake de internationale burgerluchtvaart van 1944 voert beperkingen in met betrekking tot gereduceerde verticale separatieminima voor vluchten volgens zichtvliegvoorschriften (VFR-vluchten) boven vliegniveau 290, terwijl in punt 4 van dat hoofdstuk is bepaald dat voor VFR-vluchten boven vliegniveau 200 toestemming moet worden verleend.


The procedures for authorising access of VFR flights to airspace above flight level 195, up to and including flight level 285, need to be open and transparent across all Member States without restricting legitimate access of VFR flights or the flexibility of air traffic services.

De procedures voor het verlenen van toegang tot het luchtruim boven vliegniveau 195 en tot en met vliegniveau 285 voor VFR-vluchten moeten in alle lidstaten open en transparant zijn zonder de legitieme toegang van VFR-vluchten en de flexibiliteit van luchtverkeersdiensten in te perken.


In airspace above flight level 195, up to and including flight level 285, VFR flights may also be authorised by the responsible air traffic services unit in accordance with the authorisation procedures established and published by Member States in the relevant aeronautical information publication.

In het luchtruim boven vliegniveau 195 en tot en met vliegniveau 285 mogen door de verantwoordelijke eenheid voor luchtverkeersdiensten eveneens VFR-vluchten worden toegestaan in overeenstemming met de toestemmingsprocedures die door de lidstaten zijn ingesteld en gepubliceerd in de relevante luchtvaartinlichtingen (aeronautical information publication, AIP).


1. This Regulation establishes a harmonised airspace classification to be applied above flight level 195 and lays down harmonised requirements for access of flights operated under visual flight rules to this airspace.

1. Deze verordening stelt een geharmoniseerde luchtruimclassificatie in die moet worden toegepast boven vliegniveau 195, en stelt geharmoniseerde vereisten vast voor de toegang van vluchten volgens zichtvliegvoorschriften tot dat luchtruim.


Whilst no upper limit of the airspace is specified in this Regulation, airspace classification above flight level 195 should be consistent for all flights carried out in such airspace.

Hoewel in deze verordening geen bovengrens van het luchtruim wordt bepaald, moet de luchtruimclassificatie boven vliegniveau 195 consistent zijn voor alle in dat luchtruim uitgevoerde vluchten.


w