Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assistive keyboard-skill training device
Computer-assisted skill training
Computer-assisted training
Functional skills training
Instruct circus acts to others
Life skills
Life skills training
Life-saving training
Lifeskills
Teach circus acts
Teach domestic science skills
Teach house-keeping skills
Teach housekeeping skills
Teaching circus acts
Train on housekeeping skills
Train others with circus skills

Vertaling van "Life skills training " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Functional skills training

trainen van functionele vaardigheden


Assistive keyboard-skill training device

trainingshulpmiddel voor aangepast toetsenbordgebruik


teach domestic science skills | train on housekeeping skills | teach housekeeping skills | teach house-keeping skills

huishoudelijke vaardigheden aanleren


computer-assisted skill training | computer-assisted training

computerondersteunde opleiding | computerondersteunde training


life-saving training

opleiding op redding van mensenlevens




Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandigheden bepalen. Deze metingen geven een benadering van de graad van zwakzinnigheid. De diagnose zal ook a ...[+++]


Definition: The disorders included in this block have in common: (a) onset invariably during infancy or childhood; (b) impairment or delay in development of functions that are strongly related to biological maturation of the central nervous system; and (c) a steady course without remissions and relapses. In most cases, the functions affected include language, visuo-spatial skills, and motor coordination. Usually, the delay or impairment has been present from as early as it could be detected reliably and will diminish progressively as the child grows older, although milder deficits often remain in adult ...[+++]

Omschrijving: De stoornissen onder F80-F89 hebben gemeen: a) een onveranderlijk begin in de (vroege) kindertijd; b) een stoornis of vertraging van de ontwikkeling van functies die sterk zijn verbonden met de biologische rijping van het centraal zenuwstelsel; en c) een stabiel verloop zonder remissie en opleving. In de meeste gevallen omvatten de getroffen functies die van de taalbeheersing, visueel-ruimtelijke vaardigheden en motorische coördinatie. Doorgaans is de vertraging of stoornis aanwezig geweest vanaf het moment dat deze betrouwbaar kon worden vastgesteld en zal deze geleidelijk afnemen naarmate de kinderen ouder worden hoewel er op volwassen ...[+++]


instruct circus acts to others | teaching circus acts | teach circus acts | train others with circus skills

circusacts aanleren | circusnummers aanleren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
d.Support the establishment of prevention, response and (long-term) reintegration programmes for children affected by armed conflict in cooperation with local communities, affected children and parents (e.g. psycho-social support, socio-economic reintegration, education and life-skills training as well as family tracing and reunification).

d.Ondersteunen van het opzetten van programma's voor preventie, respons en (lange-termijn-)reïntegratie van kinderen die worden getroffen door gewapende conflicten, in samenwerking met lokale gemeenschappen, de getroffen kinderen en hun ouders (bv. psychosociale steun, sociaal-economische reïntegratie, onderwijs en opleiding in sociale vaardigheden, opsporing en hereniging van familieleden).


The eEurope 2002 targets set in relation to working in the knowledge economy cover skills, training, flexibility in the workplace and the promotion of training centres and public Internet access points to give wide access to life long learning to all citizens.

De doelstellingen van eEurope 2002 in verband met het werken in de kenniseconomie hebben betrekking op vaardigheden, opleiding, flexibiliteit op de werkplek en bevordering van opleidingscentra en openbare internettoegangspunten waarmee alle burgers ruime mogelijkheden tot levenslang leren moeten worden geboden.


(c) integrate complementary skills into post-graduate and life-long training, e.g. entrepreneurship, health and safety issues at work, patenting, "spin-off" mechanisms, communication, etc.

c) het integreren van aanvullende vaardigheden in programma's voor postdoctoraal onderwijs en een leven lang leren, zoals ondernemerschap, zorg voor gezondheid en veiligheid op het werk, octrooiering, "spin-off"-mechanismen, communicatie, enz.


Today’s funding will support access to education in emergency situations, including mine risk education, life skills and vocational training, recreational activities and psychosocial support.

Met de financiering die vandaag is aangekondigd, ondersteunen we de toegang tot onderwijs in noodsituaties, ook wat betreft voorlichting over het risico van mijnen, elementaire vaardigheden en beroepsonderwijs, recreatieve activiteiten en psychosociale ondersteuning.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Stresses the key role of enterprises, including SMEs, social and solidarity economy actors and micro-enterprises in training for working-life skills and job creation for young people; stresses the need to provide young people with education preparing them for entrepreneurship in the broadest possible way; encourages including in curricula the development in a safe environment of the vocational skills needed in starting and managing businesses as well as fostering transversal entrepreneurship competence, skills and knowledge, tha ...[+++]

20. onderstreept de cruciale rol van ondernemingen, onder meer kmo's, sociale ondernemingen en vertegenwoordigers van de solidaire economie en micro‑ondernemingen, voor de opleiding in beroepsvaardigheden en voor het scheppen van banen voor jongeren; onderstreept dat de opleiding van jongeren hen moet voorbereiden op ondernemerschap in de breedst mogelijke zin; pleit ervoor dat in de onderwijscurricula aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling, in een veilige omgeving, van de nodige beroepsvaardigheden voor het starten en leiden van een onderneming, alsook aan de bevordering van transversale competenties, vaardigheden en kennis voor o ...[+++]


21. Stresses the key role of enterprises, including SMEs, social and solidarity economy actors and micro-enterprises in training for working-life skills and job creation for young people; stresses the need to provide young people with education preparing them for entrepreneurship in the broadest possible way; encourages including in curricula the development in a safe environment of the vocational skills needed in starting and managing businesses as well as fostering transversal entrepreneurship competence, skills and knowledge, tha ...[+++]

21. onderstreept de cruciale rol van ondernemingen, onder meer kmo's, sociale ondernemingen en vertegenwoordigers van de solidaire economie en micro-ondernemingen, voor de opleiding in beroepsvaardigheden en voor het scheppen van banen voor jongeren; onderstreept dat de opleiding van jongeren hen moet voorbereiden op ondernemerschap in de breedst mogelijke zin; pleit ervoor dat in de onderwijscurricula aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling, in een veilige omgeving, van de nodige beroepsvaardigheden voor het starten en leiden van een onderneming, alsook aan de bevordering van transversale competenties, vaardigheden en kennis voor o ...[+++]


13. Calls for measures to assess not just employability but also progress in terms of skills (including ‘soft’ skills), higher self-esteem and greater motivation; notes that imparting life skills and providing informal training can make a major contribution in this respect;

13. dringt aan op maatregelen om niet alleen de inzetbaarheid te beoordelen, maar ook de voortgang op het gebied van competenties en "soft skills", een groter gevoel van eigenwaarde en een grotere motivatie; constateert dat het overbrengen van levenslessen en het geven van informele trainingen hieraan een grote bijdrage kunnen leveren;


13. Calls for measures to assess not just employability but also progress in terms of skills (including ‘soft’ skills), higher self-esteem and greater motivation; notes that imparting life skills and providing informal training can make a major contribution in this respect;

13. dringt aan op maatregelen om niet alleen de inzetbaarheid te beoordelen, maar ook de voortgang op het gebied van competenties en „soft skills”, een groter gevoel van eigenwaarde en een grotere motivatie; constateert dat het overbrengen van levenslessen en het geven van informele trainingen hieraan een grote bijdrage kunnen leveren;


in working life, through training courses in the form of partnerships which focus on the skills required by employers.

gedurende de loopbaan door middel van op de behoeften van de werkgevers afgestemde opleidingen in de vorm van partnerschappen.


13. Considers that labour market reform must continue, above all through the development of a life-long training policy so that the flexibility and mobility of labour is accompanied by greater opportunities for employability based on job skills, as on the one hand there is a significant gap between the needs of enterprises and the supply of skilled labour and, on the other, the persistence of long-term unemployment and the process of exclusion is still hitting less skilled and older workers harder;

13. is van mening dat de hervorming van de arbeidsmarkt moet worden voortgezet, vooral door de ontwikkeling van een beleid van levenslange scholing, zodat arbeidsflexibiliteit en -mobiliteit gepaard gaan met ruimere mogelijkheden voor inzetbaarheid op basis van arbeidskwalificatie, gegeven enerzijds de grote discrepantie tussen de behoeften van de ondernemingen en het aanbod van gekwalificeerd personeel en anderzijds de aanhoudende langdurige werkloosheid en het proces van uitsluiting waardoor de minder gekwalificeerde en oudere werknemers nog steeds zwaarder worden getroffen;


w